extreem raggen

Ik ben bezig (als ik tijd heb) met een greatplanes Patriot XL te bouwen, standaard speed brandstofkist, heb wel nog geen flauw idee welke motor ik er moet opzetten :D

Hoi Subsonic,
Ik heb nog wat speed-motoren liggen, mocht je interesse hebben. MVVS 6.5GRRT, Rossi 15cc, beiden met open kelk (geen carburateur) en open resopijp (geen demping). Ook nog een MVVS 2.5cc met zijuitlaat.

Gerben

Hoi acropilot,
Tof dat je werkt aan een Patriot,wat ik me kan voorstellen van de patriot is dat deze veel claener gestroomlijnder is dan de tigershark.Hij heeft ondermeer meer pijlstelling van de vleugels en geen zijdelingse (feak) luchtinlaten.Dit helpt hem sneller te vliegen dan de tigershark.Ik zou hem persoonlijk motoriseren met een OS Max 91 FX,je kunt ook gaan voor een 61 FX,maar een tip hierbij: de 91 FX is in feite maar een opgeboorde 61'er,en ze wegen beiden 550 gr.Dus de keuze is snel gemaakt zeker als je gebruik wilt maken van een intrekbaar landingsgestel (meer gewicht).Bij de Tigershark V1 heb ik een eigen accupotje gebouwd helemaal achteraan de staart,dit draagt bij tot de juiste positie van het zwaartepunt in de vleugel zonder gebruik te maken van lood,nou ja niet helemaal schaalgetrouw,maar ja het werkt.Daar je een lichtelijke pijlstelling hebt bij je Patriot zou je ook kunnen overwegen om een soort batterijhouder te maken van de nozzle uitlaat. Met de Tigershark V1 vlieg ik met een APC 13X8,voor meer speed zou je kiezen voor meer spoed zoals een APC 11X11.Wens je veel succes met je bouw.:cool:

Hier mijn oplossing voor zwaartepuntproblematiek.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Subsonic lover, helemaal geen slecht idee! Een tuned pipe, is dit dan aan te raden op de 91? Eneuh, met mijn bouwsnelheid en lees amper tijd wegens studies zal hij jammer genoeg pas binnen enkele jaren klaar zijn :D

Back