bij deze een bouwverslagje voor fready zijne extra...
vanmiddag wat zitten samen bouwen natuurlijk:
eerst zijnen 58" maar even herbekeken: (vleugel ondertussen hersteld)
rompie:
dan de grote uit de doos gehaald:
dan een eerste minpuntje en ook het meest spijtige...
de cockpitkap zit met enkele doffe plekken, echt krassen erin... jammer
ik zeg eerste minpuntje want er volgen er nog enkele...maar die wegen niet zo zwaar door, niet alles kan gewoon perfect zijn he!
GEWICHTEN
romp met cockpit: 1175gram
motorkap : 157 gram
vleugelbuis : 113gram
rudder :80gram
landingsgestel :167gram
zakje kleindelen : 193gram
wat nog wegen?
stabilo/vleugels/sfg's/RC
De servo's zijn overal de graupner des 804BB geworden, dit op aanraden van aerobertics. jammer dat er bij de kit geen grotere hevelkes op zitten, nu moeten we die nog zien te vinden tegen zaterdag,.... Dit zijn jammergenoeg geen MG servo's.
kleindelen, goede kwaliteit,aansturingen net zoals in de grotere kisten!
piloot die probeert de volledige naam in zijn zender te placeren.
ondertussen heb ik de scharnieren en de roerhevels gelijmd met epoxi, eerst alles wat ruw opgeschuurd natuurlijk, geen problemen tegen gekomen.
staartwiel monteren = 3vijsjes schroeven, landingsgestel 4 boutjes met moertjes en zoals je hier ziet zo komen de kapjes ertegenaan met uhu por. de wielkappen laten we om praktische redenen nog even weg.
en nu komen we aan het 2de grote minpunt:
de staartbuis is een goede 5mm te groot....
ter plaatse opgelost...
De jan die ook zijn bezigheid had met de servokabels te solderen:
een testopstand van de motor op de standoffs van de DL 50, deze waren ruim een cm te groot, dus jan zal denk ik een andere motorsteun gebruiken die rond de motor komt( zo eentje die te verstellen valt in lengte)
hangt nu vast met 1 boutje... dus geen te veel aan gaatjes.
hier zie je dat hij tever uit zit naar voor, ook de gebruikte spinner is nog te groot, momenteel zonder spinner vliegen dan!
nog wat gepruts...
tussenin een maiden gemaakt in de tuin,
en den auto in....
To Do:
motor bevestigen
motorkap pas maken
velcro aanbrengen
andere connectors op de lipo's
ontvanger erin, alles afstellen
en de servohevels erop(als we er hebben) en dan de boel controleren.
+punten
zeer mooi toestel, doordachte constructie, bv canopy snelkoppeling enzo... uitslagen op de roeren meeer dan voldoende, de oracover zit zeer strak, mooi afgewerkt...
-punten
de cockpitkap met krassen
de vleugelbuis die wat bijgewerkt moest worden
jammer van de servohevelkes...
o ja 1 van de wielassen was zo krom als wat( de bevestiging zat volledig scheef)
van de handleiding was ook wel wat meer verwacht(welke vijsjes waar was soms een raadsel)
en de hoogteroerservo's krijg je niet vlak in de romp geschroefd, ze komen tegen elkaar te liggen. dit hebben we opgelost door 2triplexplankjes van 3mm ertussen te steken(en zwart gekleurd) zo passen ze wel goed.
jan het ergste werk is achter de rug duss die moet vliegen zaterdag he!!
vanmiddag wat zitten samen bouwen natuurlijk:
eerst zijnen 58" maar even herbekeken: (vleugel ondertussen hersteld)
rompie:
dan de grote uit de doos gehaald:
dan een eerste minpuntje en ook het meest spijtige...
de cockpitkap zit met enkele doffe plekken, echt krassen erin... jammer
ik zeg eerste minpuntje want er volgen er nog enkele...maar die wegen niet zo zwaar door, niet alles kan gewoon perfect zijn he!
GEWICHTEN
romp met cockpit: 1175gram
motorkap : 157 gram
vleugelbuis : 113gram
rudder :80gram
landingsgestel :167gram
zakje kleindelen : 193gram
wat nog wegen?
stabilo/vleugels/sfg's/RC
De servo's zijn overal de graupner des 804BB geworden, dit op aanraden van aerobertics. jammer dat er bij de kit geen grotere hevelkes op zitten, nu moeten we die nog zien te vinden tegen zaterdag,.... Dit zijn jammergenoeg geen MG servo's.
kleindelen, goede kwaliteit,aansturingen net zoals in de grotere kisten!
piloot die probeert de volledige naam in zijn zender te placeren.
ondertussen heb ik de scharnieren en de roerhevels gelijmd met epoxi, eerst alles wat ruw opgeschuurd natuurlijk, geen problemen tegen gekomen.
staartwiel monteren = 3vijsjes schroeven, landingsgestel 4 boutjes met moertjes en zoals je hier ziet zo komen de kapjes ertegenaan met uhu por. de wielkappen laten we om praktische redenen nog even weg.
en nu komen we aan het 2de grote minpunt:
de staartbuis is een goede 5mm te groot....
ter plaatse opgelost...
De jan die ook zijn bezigheid had met de servokabels te solderen:
een testopstand van de motor op de standoffs van de DL 50, deze waren ruim een cm te groot, dus jan zal denk ik een andere motorsteun gebruiken die rond de motor komt( zo eentje die te verstellen valt in lengte)
hangt nu vast met 1 boutje... dus geen te veel aan gaatjes.
hier zie je dat hij tever uit zit naar voor, ook de gebruikte spinner is nog te groot, momenteel zonder spinner vliegen dan!
nog wat gepruts...

tussenin een maiden gemaakt in de tuin,
To Do:
motor bevestigen
motorkap pas maken
velcro aanbrengen
andere connectors op de lipo's
ontvanger erin, alles afstellen
en de servohevels erop(als we er hebben) en dan de boel controleren.
+punten
zeer mooi toestel, doordachte constructie, bv canopy snelkoppeling enzo... uitslagen op de roeren meeer dan voldoende, de oracover zit zeer strak, mooi afgewerkt...
-punten
de cockpitkap met krassen
de vleugelbuis die wat bijgewerkt moest worden
jammer van de servohevelkes...
o ja 1 van de wielassen was zo krom als wat( de bevestiging zat volledig scheef)
van de handleiding was ook wel wat meer verwacht(welke vijsjes waar was soms een raadsel)
en de hoogteroerservo's krijg je niet vlak in de romp geschroefd, ze komen tegen elkaar te liggen. dit hebben we opgelost door 2triplexplankjes van 3mm ertussen te steken(en zwart gekleurd) zo passen ze wel goed.
jan het ergste werk is achter de rug duss die moet vliegen zaterdag he!!
Laatst bewerkt: