Extreme flight edge 48 vraagjes!

hallo allemaal,

ik heb mijn oog laten vallen op een edge 48 omdat ik nog een motor heb liggen die nog een vliegtuig zoekt.

ik had hem voor mijn piper j3 gekocht maar die heb ik toch maar op brandstof gezet.
nu wilde ik graag voor iets als de edge 48 of extra 300 48 gaan.

is deze motor geschikt?

Roxxy Bl Outrunner 4250/06 Robbe 4971

en op welke lipo moet ik deze dan laten draaien.
heb nu 3s lipo's maar denk dat ik wat groter moet of niet?
ik lees bijvoorbeeld bij hobbyin waalwijk telkens:
Aanbevolen motor A 30-12L, regelaar 40 SB, APC 12X6 E

Waar staat die A30-12L voor?

thnks alvast,
gr jarno

Laatst bewerkt:
Hallo Jarno,

Als het mogelijk is dat roxxy een 12x6 draait op 4s dan zal dat wel goed zijn denk ik. Zelf vlieg (vloog; nu in reparatie) ik een EF extra EXP 48", met een 800kv motor van hobbyking op 4s met een 12x6, en dit was ruim voldoende.
De A30-12L is een buitenloper van Hacker.

Gr Jeffrey

thnks voor je reply,

ik snap namelijk niet helemaal hoe je berekent welke motor er op je kist moet om hem goed te vliegen.
ze geven wel een motor op maar daar hoef je je natuurlijk niet aan te houden.

is er een manier om dit te bereken?
want de specs van de motor geeft aan tot 3200 gram en de extra 300 58 weegt bijvoorbeeld 2700 gram

greets

Deze motor zal niet passen wegens te lang. Best om voor deze kist de originele torque (of eventueel een hacker te kiezen )

De ruimte tussen motorschot en voorkant motorcowl is eerder beperkt .

De motor wordt backmount gemonteerd.

oke als deze motor niet past moet ik voor wat anders kijken want ik probeer dus een keuze te maken aan de hand van de motor die ik heb liggen.

nu zag ik bij hobbyin de sukhoi 29s 50e maar ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe je de motorkeuze nou moet maken.

als ik weet hoe ik dat kan berekenen of op een andere manier kan bekijken dan weet ik waar ik op kan zoeken.

ik vind kisten als de edge of extra 300 namelijk erg mooi envenals de sukhoi.

greets,
jarno

kijk zo kom ik ergens dat is nou een kist die ik ook erg mooi vind.

heb je toevallig een shop die hem verkoopt want ik kan hem bij de shops die ik altijd bezoek niet vinden.

greets

ik zat net even te kijken naar de motoren die ze bij hobbyin aanraden.

de a30-12l van hacker:

Afm.: (Ø x l) 37.2 mm x 42.85 mm met 1000kv
143 gram

en de mijne de roxxy 4250/06:

Afm.: (Ø x l) 42mm x 50 mm met 800kv
195 gram

zoveel verschilt dat toch niet of zit ik nu heel erg veel af te dwalen met mijn gedachten?

Het zal misschien net passen, maar je zal nooit de spinner kunnen gelijk zetten met de motorkap. Ook weegt hij 50gr meer,...

De A30-12L V2 is trouwens al iets langer dan de torque.

Back