Extreme Flight Extra 300 48"-EXP

heb laatst een EF extra 300 48" besteld einde van de week haal ik hem op.

header_slip_lg.jpg

ELEVATOR.jpg


dit is mijn setup die ik bij hobbyking heb bestelt:
Turnigy 4240 Brushless Motor 1300kv
TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller
ZIPPY Flightmax 2650mAh 4S1P 40C
HS-5065MG voor rolroeren
HS-5085MG voor rudder en hoogte

iemand enig idee of dit een goede setup is??
ik heb meerdere props bestelt ik ga de setup even op de testbank zetten kijken welke prop het beste is.
props zijn 10*5E 11*5,5E en 12*6E
 
regelaar is wel erg heftig hoor, 60A is al genoeg, servokeuze is prima, ikzelf heb hs65mg en een hs85mg op rudder zitten, werkt prima

Motor ken ik niet, als ik de specs bekijk is die wel erg krachtig voor een toestel dat vliegklaar +-1200-1300 gram weegt. De aangeraden motor is een 820 kv, en jij hebt wel een erg hoog kv, waardoor je weer een kleine prop moet draaien wat niet zo prettig is.

Zoek een motor rond de 140-150 gram met een kv van 800, dan kom je het dichtste in de buurt van de torque motor
 
Laatst bewerkt:
80amp heftig, ik vlieg ook gewoon met een 80 amp op mijn EF yak van 47"
te veel kan nooit kwaad, te weinig wel ;)

en wat de motor betreft, gewoon testen en als hij niet aan je eisen voldoet kan je hem vervangen..
 
Servo keuze is perfect, ik heb dezelfde op 1 van m'n exp's.
De power met de torque/hacker setup is al super, jij zult dus zeker niets tekort komen :-)
Laat ons weten hoe het gaat!
 
heb net even gekeken op hobbyking motor accu,s enzovoort zijn verstuurd dus wachten tot dat pakketje binnen komt.
 
straks de motor, regelaar en accu op de test bank zetten vliegtuig morgen ophalen en dan in elkaar zetten vanavond resultaten.
 
we hebben het niet goed kunnen testen want de magneten in de motor zaten los dus gelijk gelijmt en vanavond weer proberen er komt wel een 11*5.5 of een 12*6 prop op straks vliegtuig ophalen
 
vliegtuig is vliegklaar de HS-5085 zijn verwisseld voor s3150 van futaba de hs waren niet meer in voorraad nu wachten op wat mooier weer fotos zal ik morgen avond even uploaden
 
vandaag maiden gemaakt met veel wind, tussen de druppen door. gebruik de 12*6 prop en heeft power genoeg (half gas aan de prop hangen). na 8 tot 10 min zat de accu op 14,7 volt dus lang niet leeg. heb even een paar foto,s gemaakt hier zijn ze.
1355958258_5_BzdL.jpeg


1355958449_5_e-ON.jpeg


1355958638_5_vQVl.jpeg


1355958814_5_fpki.jpeg


1355959032_5_MQk8.jpeg


1355959231_5_e1fp.jpeg


1355959367_5_YdTz.jpeg


1355959525_5_VaAH.jpeg


1355959664_5_fji9.jpeg


1355959836_5_BkvH.jpeg


1355960018_5_62kF.jpeg


1355960190_5_AaV5.jpeg


1355960353_5_DHRt.jpeg


1355960523_5_JczX.jpeg


we moesten de motor ook nog aanpassen want deze had een front mount en wat nu de voorkant is WAS de achterkant. we hebben de as omgedraaid en nu is het goed.

groet
 
Laatst bewerkt:
vliegt lekker he!!

waarom geen spinner voorop om het geheel extra mooi af te werken?

verder netjes gedaan allemaal mischien moeten we eens een meeting houden voor alle EF 48'' kisten die er zijn:o

greets
 
bedankt allebei en dat in een halve dag.
lijkt me wel een slim idee een EXP meeting.
ik zal even vragen of de modelbouwinkel die op vooraad heeft moet er nog heen voor extra props kan dat ook gelijk wel.

groet
 
Hallo,
Hier is al een tijdje niet meer gepost.. maar weet iemand toevallig waar het CG ligt ?
Ik heb mijne 2de hands gekocht, In de handleiding staat 'start balancing your aircraft on the center of the carbon fiber wing tube.' Maar ik vind dit erg veel naar voor.. Klopt dit wel ?
En zijn er toevallig mensen die de torque setup hebben geprobeerd op 3s ipv 4s ?

Mvg, Alex
 
Voor wat het waard is:

De manual van de MXS 48" EXP vermeldt dat het CG tussen 3.5" tot 4" van de neuslijst moet liggen.
 
Back
Top