extreme flight extra 300 58 inch

Hallo,

Ik heb een vraag, ik wil graag een extra 300 58 inch kopen van ef echter nu zit ik een beetje met de vraag welke motor?

De bedoeling is dat ik er 3d mee ga vliegen.

http://www.westlondonmodels.com/downloads/products/HACA50_16S_Hacker_2009_A50.pdf
dit is de link naar hacker info site. ik zou graag een hacker willen aangezien die al een tijdje op de markt zijn. ik zag bij hobbyin dat ze de a50 12s van hacker aanraden.
maar waarom niet bijvoorbeeld de 14s aangezien die een grotere prop kan trekken en even veel weegt.

is er misschien iemand bekend met de torque motors en hoeveel scheelt dat nu met zo een hacker?
wat is jullie advies hierin.

groet,
Dennis

gewoon de originele Torque "4016T-500"/"4014T/570"( 500 heeft de 570 vervangen) dan is het gewoon er op schroeven en klaar, want de motor steun voor deze motor wordt meegeleverd. Wel zo af ebn toe de kap er af halen, want ik vond vanmiddag een losse inbus bout in mijn kist :-)
Extreme Flight RC

Is een beest van een motor, nu al 250-300 vluchten gedaan met die motor met een 1.6 kW max vermogen, heb ook 10-20 vluchten met 2.1 kW gevlogen toen ik van flightpower overstapte op Hyperion G3, ook geen probleem.

Als hobbyin die niet kan leveren gewoon bij Aerobertics bestellen goede zak en snel in huis,

Schitterende kist maak hem niet te zwaar, hoe lichter hoe beter, ik vlieg op 5S 3300mAh G3 CX ( nu ~230 vulchten me gevlogen ). Heb geen ontvanger accu, maar een losse BEC, om gewicht te besparen. goede regelaar is voor 3D een must.

Bart,

hallo,

de hacker regelaars hebben een switching bec. dan heb je dus geen losse nodig en is het weer lichter.
de hacker motoren worden ook geleverd met motor mount en prop adapter.

groet dennis

Hacker en interen BEC's ga ik nooit meer gebruiken, bij mij heeft die een aantal hitec servo's gemold, maar dat is dus een enkele ervaring en er zullen er genoeg zijn die die er wel goede ervaringen mee hebben.

Die hacker kun je niet direct op de meegeleverde motor steun zetten, omdat
hij gewoon weg ander afmetingen heeft. Daar bij is die hacker meer dan 100gram zwaarder waar door het heel moeilijk wordt om je zwaarte punt goed te krijgen, mijn accu ligt al tegen de vleugel buis. en die 100 gram maakt je kist, dus ook meteen 100 gram zwaarder.

Bart,

Waarom niet de Airboss 80A (ook van EF) regelaar, goedkoper en en volgens mij 10 A meer want ik schat dat jij een 70A hacker pakt.

70A vind ik persoonlijk iets te krap.

Bart,

hallo,

Duidelijk bedankt voor de adviezen.
het word dus een torque motor :)

als servos zal ik de hitec 5245 pakken

groet,
Dennis

Hallo,

Nu wil ik een torque motor set up verkopen ze die nergens ..
bert heeft hem wel maar enkel de oude versie.

Iemand ideeen waar de nieuwere torque motoren te kopen zijn ?

Groet,
Dennis

Ik heb ook de ouden die werk perfect op 5s, had wel iets minder toeren mogen hebben, ik vlieg met 15x8 Xoar PJN en dat vliegt perfect. 92A met de 5s 3300 CX G3 ( 1.5 - 1.6 kw )

[URL="
- brandende extreme flight extra[/URL]

De eerste is volgens mij mij 88" ( weet het niet zeker :-) )
Heb geen filmpje van de volgas pullout, maak je maar
geen zorgen die is meer dan genoeg.

Heb ook even gezocht, maar de nieuwe kan ik dus ook niet vinden zelfs niet bij de importeurs. Dat hacker die niet in zijn programma heeft kan ik mij nog voor stellen, maar bij lindinger snap ik dit niet.

Heel stom van EF dat ze dit toe staan, die bij Bert zullen nog wel gewoon oude voorraad zijn, en dan maar hopen dat hij wel aan de nieuwe kan komen. ( of was Bert nu ook importeur ?).

Als je echt een 500kv, wilt wil ik de motor wel even opmeten, kunnen we kijken of iets moois te halen valt bij Scorpion of Hyperion ( die waarschijnlijk nog lichter zijn dan de Torque ).

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je geen komplete set (extra + torque + regelaar) van extreme aanschaft maar een kist met losse componenten is de motormount geschikt voor hacker motoren.
Dit betekent dat je bij gebruik van een torque motor deze 15mm moet uitvullen.

Extreme kisten zijn voor de europese markt geschikt gemaakt voor hacker motoren.

Voor een Hacker die veel te zwaar weegt( meer dan 30 %), heel heel jammer dat EF dit heeft laten gebeuren en stom, het was gewoon een perfecte combi volgens mij kom je er dan niet om heen, lood in je staart te stoppen of twee servo's op je hoogteroer te plaatsen, ben ik blij dat ik er nog een heb met een fatsoenlijke setup.

mdesmidt : Bedankt voor de correctie.

Bart,

hmm ik kan natuurlijk gewoon uit de usa bestellen.
lijkt me dat ik dat maar moet doen. heb een vraag uit staan bij hun of er een motor mount en prop adapter word meegeleverd.

ik laat weten wat het antwoord is.

groet
Dennis

Ik begrijp dat je de EF al hebt, ik heb gisteren het motor bok gemeten die van mij is 70 CM ( buiten kant bok) lange en die werkt dus voor perfect voor de Torque.
Als ik het goed begrijp zal de motor bok van een hacker 15 mm korter zijn.

Nu is het zo dat het monteren van de torque op de hacker motorbok niet zo'n probleem is , je hoeft hem maar die 15mm op te schuiven.

Anders om was veel moeilijker, dan moet het bok ingekort worden.

Heb gisteren de jeti spin opto 99 vervangen door een turnigy Plush 80A ( 20 gram lichter )
Zijn toch echt een stuk slechter die dingen, op starten van de motor is een probleem, blijf lichte timing problemen hebben. Ga op starten weer naar normal zetten , daar leek hij het beste mee te werken.

Maar wel met een kill switch op de zender, zodat ik een stationair toerental kan gebruiken zodat hij in de lucht niet meer hoeft op te starten.

Bart,

Ik heb nog helemaal niets gekocht.
Vliegtuig is niet te leveren uit de usa dus dat word hobbyin.
Ik denk dat ik er maar gewoon langs moet gaan om te meten

Ik zou ook de MODEL MOTORS s.r.o. - modeláøské elektromotory AXI, MiniAC, VM kunnen nemen.

Ik moet wel zeggen dat het voor electro toch een stuk lastiger is om spullen te kopen.
Of moet ik zeggen kritischer.

Lieft wil ik een torque. echter stel ik bestel deze uit de usa wat gewoon mogelijk is. Dan heb ik kans dat ik een europees vliegtuig krijg. Daar heb ik niet zo een zin in.
Is het zeker dat er hacker versies zijn?

Groet,
Dennis

Ik heb hobbyin gebeld en gevraagd of ze het motor bok op konden meten.
hebben ze gedaan is 52 mm dus 18 mm korter dan die van jou.

Zou het verlengen van de motorbox het extra gewicht van de motor niet bijna te niet doen?

Groet,
Dennis

Waarom niet de combo set bij Bert, je kunt gewoon vragen of de motor steun gemaakt is voor de Torque ( ik vermoed het wel) nee heb je, ja kun je krijgen :-)

Net even gevlogen met het zwaarte punt iets verder naar achteren ( 1/2 cm ) Vloog wel lekker, maar ik ga toch nog proberen om nog iets verder naar achteren te verschuiven, met vol up en geen gas valt de neus nog te ver naar beneden. Kan nu alleen nog maar met lood, of ik moet de regelaar naar binnen verplaatsen.

Bart,

Hallo,

Ik dacht dat ik hem al besteld had.. wat is die torque motor ongelooflijk moeilijk te verkrijgen.
Bij ef zelf is de mail afhandeling ongelooflijk traag.. dus ook daar zit nog niet echt progressie in en verder kan je hem nergens bestellen.. omdat hij of niet op voorraad is of hij gewoonweg niet in het assortiment zit.

Als iemand nog een andres weet?
Gaat om de torque revolution 4016T-500 met een airboss 80 elite regelaar.

Groet,
Dennis

Back