Extreme flight extra 58"

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Desmo, 27 feb 2010.

  1. Desmo

    Desmo Guest

    Ik heb zin om mij de extreme flight extra 58" aan te schaffen.
    Ze stellen voor om te vliegen op 5s 4000mah.

    Nu heb ik echter al een paar 6s packs liggen van 4000mah. Ik zou dus graag ook met deze packs vliegen om te vermijden om allerlei verschillende lipo's te hebben die ik maar voor één model kan gebruiken.

    Zou deze ook te vliegen zijn op 6s? Of wordt dat een beetje veel van het goede? Teveel gewicht?

    Op 6s zal ik niet meer kunnen vliegen met de standaard torque setup die extreme flight voorstelt. Voorstel voor een andere setup....?
     
  2. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg
  3. rew

    rew

    Lid geworden:
    25 feb 2010
    Berichten:
    48
    Locatie:
    delft
    In theorie moet je dan om dezelfde RPM te halen, de KV met 5/6 vermenigvuldigen. Of je neemt een iets kleinere prop, zodat je met een hogere RPM kan vliegen.
     
  4. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zou hem niet op 6s 4000 gaan vliegen, Het is namelijk zo, hoe lichter dit kistje weegt hoe fijner hij vliegt, Ik vlieg hem op 5s 3300 G3, haal normaal 7 minuten vliegen, en met zwaar 3D 5 1/2 minuut. ik heb zelfs de onvanger accu er uitgehaald en een ubec er bij gezet om 100gram uit te besparen, en dat merkte ik zelfs. Met die 6s is hij toch weer 150 gram zwaarder.

    Als je het toch doet moet je naar een motor met de zelfde lengte als de torque, dan kun je gewoon de motor box gebruiken.

    Bart,
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2010
  5. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Hij zal er best op vliegen maar voor echt 3D zou ik 'm, zo als hierboven wordt aangegeven, echt zo licht mogelijk houden.
    Ik ben daarom van 5S 4400 packs teruggegaan naar 5S 3300. 150 gram merk je echt op deze kist.
     
  6. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg
    3D zal iets lastiger zijn maar met 6 cell vliegt hij goed.
    Wil je op hetzelfde gewicht blijven dat moet je zon lichte lipo nemen wat ook zal beteken dat de vliegtijd minder is.
     
  7. Desmo

    Desmo Guest

    ok, bedankt voor de info. Het zal dus 5s worden als ik hem zou kopen.

    Wat zijn trouwens jullie bevindingen? Tevreden van deze extra?
     
  8. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    Koen, heb je de yak 55m van bruckman ook al eens bekeken ?

    die vlieg ik ook op 5 cellen en is iets groter.
     
  9. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
     
  10. Desmo

    Desmo Guest

    Peter,

    nee die heb ik nog niet bekeken... Die kan je kopen bij Bert zeker? En tevreden van?
    Welke setup vlieg je (motor, regelaar, lipo capaciteit)?
    Heb al een hele tijd niet meer gevlogen, maar binnenkort gaat het er nog wel eens van komen.... :)
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    De Bruckmann Yak is 1.40 meter, de EF Extra is 1.47 meter. Of is de vleugeloppervlakte een stuk groter van de Yak?
     
  12. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    ik vlieg dezelfde extra met een saito FA 82 en 15% nitro,kan makkelijk 12 minuten voluit vliegen.en oneindig verticaal gaan.de kist is erorm licht en heeft een groot vleugeloppervlak en zweefvermogen.
     
  13. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    I vlieg de yak met een torque motor (extreme flight), dezelfde als dat Bert erop heeft, turnigy 80 amps regelaar, 5 cellen 3600 mah en daarmee is 8 minuten makkelijk haalbaar.Ontvanger met Turnigy UBEC en 2 cellen 800 mah.

    De yak is HEEEEEEEEEEEEEEL wendbaar, alle roeren staan op dualrate 40 % om normaal te vliegen. Dus hij heeft heel veel in zijn mars.

    Misschien dan toch niet meteen als je een tijd hebt stilgelegen
     
  14. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Ik vlieg de extra met de EF setup (torque ect) en een 5s 3300 lipo. Vliegtijden tussen de 5 en 7 minuten bij veel (pogingen tot) 3D...
    Heerlijke kist voor zowel kunstvlucht als 3D, vindt ;m ook niet kritisch bij de landing.....
     
  15. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    Vliegt er nog iemand met dit model?
    Heb er onlangs 1 overgenomen van iemand ,alleen heb mijn twijfels over de setup die er in zit
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    {mod}
    vraag maar 1 keer stellen, graag verder gaan in het draadje waar ik al antwoord heb gegeven.
     

Deel Deze Pagina