Extreme Flight Profile Yak 54 E

Wil er toch even bij zeggen dat ik mijn motor maandag via aangetekende zending binnen heb gekregen, terwijl ie volgens drestars info de donderdag ervoor pas bij freestyle was.. waarom jij nog niets hebt ontvangen is mij ook een raadsel..
Vreemd is ook dat ik nu 2 regelaars en geen lipo heb, maar daar moet ik straks nog eens voor mailen..

Komaan hé manneuh, beetje relativeren kan gene kwaad.
Ik denk dat ik sinds 6 jaar modelbouw en VELE bestellingen maar 2 of 3 bestellingen aangekregen heb, die in 1 keer volledig geleverd geweest zijn.
Van die dingen lig ik niet meer wakker.

Back on topic dan maar:
Mijn Yak profile is gisterenavond met succes ingevlogen.
Er is nog wat werk om alles af te stellen naar mijn hand, maar ben in ieder geval zeer tevreden over het toestel.
Had wat meer vermogen van de motor verwacht, maar dit komt in orde.
Eerst eens een 14x7 ipv een 14x5 monteren. En anders steken we er nog een lipo-celletje bij.
4 ipv 3 cellen maakt toch een serieus verschil...

GRTZ,
Stijn

eindelijk dan toch alle spullen binnen gekregen na veel bellen met freestyle,en
ze verklaarden:we overlooked your motor and battery :confused: en dat na veel bellen en elke week wel een mail te hebben gestuurd met de vraag of mijn motor en batterij er al was:snipersmile:

maar goed,ik heb gelijk een vraag over de batterij..ik vraag me af hoe ik de lipo het beste kan opladen.via de zwart/rode draad die op de regelaar aansluit of de stekker die aan de lipo vast zit?

mijn lader is een graupner ultramat 10 en moet nog een laadstekker voor de batterij hebben

Laden moet via de zwart/rode aansluitingen, die andere stekker is je balancer. (als ik je vraag goed begrijp)

lipo

Laden moet via de zwart/rode aansluitingen, die andere stekker is je balancer. (als ik je vraag goed begrijp)

ok,vandaag is de yak af..jammer dat het geen weer is om mee te vliegen maar ik heb nog een lipo batterij vraagje.in de nieuwe lipo zit al stroom.ik weet niet of deze al volledig is opgeladen vanuit de fabriek,en of je eerst nog moet (bij) laden of gelijk gaan vliegen zonder te laden

wat is het beste voor de lipo?

maar ik heb nog een lipo batterij vraagje.in de nieuwe lipo zit al stroom.ik weet niet of deze al volledig is opgeladen vanuit de fabriek,en of je eerst nog moet (bij) laden of gelijk gaan vliegen zonder te laden

wat is het beste voor de lipo?

Jeetje Andre, je ontvangeraccu laadt je toch ook eerst op voordat je gaat vliegen?:rolleyes: Is met een aandrijfaccu niet anders natuurlijk;)

Grt.

Gewoon je accu aan de lader hanger, die geeft wel aan hoeveel er nog bij moet.

Edit: Even nameten met een voltmeter kan ook natuurlijk. Zeker de eerste vluchten even doen om in de gaten te houden of je regelaar op tijd "afslaat".

vandaag heeft de yak eindelijk voor het eerst gevlogen na wat tegenslag te hebben gehad met de as waar de propeller op vast zit."die draaide ik met niks af" omdat de as hol en dun bleek te zijn, en het matriaal ook nog erg licht en niet sterk is.gelukkig kon ik met het overige stuk wat er van over was de propellor er nog op lijmen.

ik hoefde ook niets te trimmen en kom er net terug mee thuis.

het vliegtuig vloog verder wel aardig voor zijn afmeting,was alleen een beetje erg windgevoelig met langzaam vliegen.

Er gaat toch niets boven een goede modelbouwwinkel.;)

Daar heb je overschot van gelijk in Han, Ik zie sommige mensen zich in allerlei bochten wringen om toch maar de laagste prijs te kunnen krijgen (ook al moeten ze daarvoor naar een obscuur internetwinkeltje aan de andere kant van deze aardkloot ). Je hoeft dan ook niet verontwaardigd te reageren als blijkt dat er nadien een adertje onder het gras zit.

Ik zeg gewoon wat me op de tong ligt, is mij nog nooit overkomen maar ik ga dan meestal ook "the extra mile" (ook al is ook mijn budget beperkt )

Stevo

Back