Gisteren (vrijdag 1 aug. 08) heb ik voor de 8e keer gevlogen met een extra 58" van Extreme flight. De eerste 7 vluchten waren perfect. De 8e vlucht ook, dachten we. Direct na de landing begon het toestel te jutteren en te trillen. In de tijd dat ik naar de kist liep stopte de extra met bewegen. Daarna werkte er niets meer. Ik ben gaan chekken en kon niets byzonders ondekken maar er werkte nog steeds niets. Nadat ik dezelfde 5 cellen lipopakket op de juiste wijze aansloot aan de regelaar, brande er een component door op de regelaar. Dit gebeurde daar waar de plus binnenkomt van de lipo en waar de servokabel en de schakelaar aan de print gesoldeert zit. Daarna ben ik mijn digitale hitec servo's gaan testen met de programmer van hitec en constateerde ik dat alle servo's aanwezig in de kist doorgebrand waren. Het rare van het verhaal is dat de ontvanger (futaba 149 dp) het nog wel doet.
mijn vraag: wat nu???
waar kan dit aan liggen??? en zal ik het opsturen met de hoop dat het vergoed gaat worden??
gr john
mijn vraag: wat nu???
waar kan dit aan liggen??? en zal ik het opsturen met de hoop dat het vergoed gaat worden??
gr john