Extreme Flight Vanquish [full review]

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door JVDO, 22 dec 2007.

  1. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ik zag net in de mail dat je niet eens savonds mag vliegen (enkel programma) waar is de fun dan :)
     
  2. macgyver NL

    macgyver NL

    Lid geworden:
    6 jul 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Someren
    Ja dat vind ik van de ene kant wel raar, maar van de andere kant wel begrijpelijk.

    Na de Fly-in hebben we reactie gehad van de buurt i.v.m. met geluid. Als men laag boven het veld vliegt (3D) dan dempt het geluid niet zo mooi uit als hoog in de lucht.

    En aangezien we dit jaar meerder activiteiten hebben op de club waaronder 2 F3AX wedstrijden heeft de technische commissie die keuze gemaakt.

    Ze willen het wedstrijdveld in Someren niet kwijtraken :( door geluidsoverlast van de buren :(

    Groeten,
    Jeroen
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Volkomen logisch, het is al lastig genoeg om (geschikte) velden te kunnen krijgen.

    Wel jammer, geen demootje in de pauze dus, naja, kan ik me volledig op de figuren concentreren:)
     
  4. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Hoi Jens of andere Vanquish vliegers,

    ik ga vrijdag een tweede hands Vanquish ophalen. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bijvoorbeeld?

    Deze setup komt erin:

    Motor: http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139
    Model: TR35-42C
    Input Voltage : 7.4V~14.8V (2~4S Li-po)
    Kv : 1100 rpm/V within 10%
    Current capacity : 45A/30s
    Weight : 132g
    Recommended model weight : 1000~2300g / 35~81oz

    Regelaar: http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2165
    Model: Turnigy plush 40A
    Cont Current: 40A
    Burst Current: 55A

    Servo hoogte:
    http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8498
    Weight: 17g
    Dimensions: 42 x 28 x 15mm
    Torque: 2.3kg-cm
    Speed: .14sec
    Gear Type: Mixed

    Servo's rolroeren en richting: http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662
    Model: HXT900
    Weight: 9g / 0.32oz
    Speed : 0.12 sec/60(4.8V)
    Torque : 1.6 kg-cm

    En dan als accu heb ik nog 3S 2200mAh pakketjes. Beetje krap, maargoed. Volgens mij wordt dit een erg lichte Vanquish.

    Wat vinden jullie van de servo's? Zijn de servo's zwaar genoeg in richting en rol?

    Oja, niet zeuren dat mijn setup te goedkoop is, want ja, dat is hij! Niks aan te doen. Ben blut ;)


    Groeten,

    Ludo
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Je servokeuze is een beetje raar. Het richtingsroer is het roer wat de meeste kracht nodig heeft, maar je koopt voor het hoogteroer wel een sterkere servo, maar voor richting niet?

    Daarnaast denk ik dat je spijt gaat krijgen van deze servo-setup. Die HXT's zijn op zich qua prijs/kwaliteit prima apparaten, maar de nauwkeurigheid laat te wensen over. Op een model als de Vanquish is dat zonde.
     
  6. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    echt andere servo's pakken, niet dat goedkope prul op zo'n mooie kist.

    Ikzelf zou dan kijken naar Hitec HS65 en op het rudder een 65MG, denk dat je daar geen spijt van krijgt:).

    Of bij hobbycity kijken naar iets sterkere en nauwkeurigere servos, die HXT900 ga je de tandwielen van strippen op een vanquish vrees ik..(en dat kan een crash als gevolg hebben)
     
  7. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Hoi Henri (Henry?)

    ik heb twee zware servo's (17gram) gekocht, en drie lichte servo's. (9gram)

    Mijn bedoeling was de twee zware in richting en hoogte en de twee lichten in rolroer en de derde gewoon reserve ofzo :) Alleen nu zei degene van wie ik de Vanquish ga kopen dat de zware servo veel te groot was voor het richtingsroer. Dus dacht ik, dan doe ik de HXT900 ook in richting.

    Maar nu ga ik weer twijfelen. Ik dacht namelijk ook dat het richtingroer een tamelijk sterke servo nodig heeft. Maar de 17 grams servo's past nog geeneens op de daarvoor bestemde plaats voor het richtingsroer. Dus moet ik dat dan aanpassen.

    Ik snap dat je zegt dat ik niet voor de moet HXT gaaan, maar aangezien ik ze al in huis heb ga ik ze toch proberen. Bevalt het me niet, dan kan ik altijd nog in betere servo's investeren. Want deze zijn bij wijze van spreken gratis. Dus voorlopig moet het maar zo. Als ik nu preciesere servo's ervoor ga kopen zonder rood te staan zouden het alsnog flut servo's worden. Dat kan ik beter even wachten, voorlopig deze erin zetten -want nu wil ik vliegen, en later echt betere kopen.

    Groet,

    Ludo
     
  8. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Koop gewoon 65HB en 65MG of een vergelijkbare servo qua specs...
    Extreme Flight vraagt om zeker een MG servo op het hoogteroer te plaatsen...
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Ah, kijk, als je deze servo's al hebt en geen budget om anderen te kopen, dan is het ook zinloos om te vragen wat wij er van vinden.

    Ik zou dan in jouw geval eerst alles proberen zoals het past, dus zonder dat je in het toestel hoeft te zagen. Vliegen zal ie wel, en als het echt niet bevalt kun je altijd nog wisselen/zagen.

    Op termijn vermoed ik dat je toch alle servo's zult willen vervangen.
     
  10. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Allereerst bedankt voor de reacties!

    Tja, ik had het al zien aankomen, daarom zei ik alvast:
    Ik snap dat het zonde is zulke goedkope servo's in zo'n mooie kist te stoppen. Dat ik zo eigenwijs ben en het toch vraag komt omdat ik wil weten hoé fout ze zijn. Zo te zien zijn ze qua gewicht wel oke, alleen qua kwaliteit niet. Het is zo dat ik niet meteen kunstvlucht programma's ermee wil vliegen. Ik wil gewoon proeven aan het kunstvlucht en 3D gebeuren en gewoon voor de fun erbij.
    En hezik, ik denk inderdaad dat je gelijk hebt, over een maand of 3 zit er geen originele servo meer in :) Maar voor even, totdat ik verder heb gespaart, voldoet het lijkt me.

    Deze setup was eigenlijk bedoeld voor een acromaster, maar toen ik deze langs zag komen ben ik voor de Vanquish gegaan. En jullie snappen waarschijnlijk wel dat je in een acromaster wel goedkopere spullen doet dan in een Vanquish.

    Ludo
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Je zei niet dat je de spullen al in huis had ;)

    Ik begrijp niet waarom je in een Acromaster goedkopere spullen zou willen doen. Vervelend ben ik he? :)

    Wat ik bedoelde; je hebt het al in huis en wil niets anders kopen. Dat is prima, is ook je goed recht, en met wat je in huis hebt zal hij echt wel vliegen. Ik vraag mij alleen af wat dan de zin van de vraag is. Of ging het je meer om de motor/regelaar? Of heb je die ook al in huis?

    Ik ben overigens niet tegen goedkope servo's ofzo. Als alternatief voor de HS65 heb ik vrij recent voor een 1m 3D kistje deze aangeschaft:
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3611

    'maar' 10 dollar en sneller/sterker dan de HS 65, bij gelijk gewicht en iets kleinere afmetingen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2009
  12. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Nou, mijn post in dit vanquish draadje bestond uit twee vragen.

    1. nog tips om op de letten als ik een lege Vanquish ophaal en uberhaubt nog tips
    2. is er nog commentaar op deze setup in de zin dat als ik dát niet zou veranderen hij écht niet zou vliegen. Conclusie is dat het wel kan, maar dat ik op de lange termijn betere servo's zou moeten kopen. Als het echt een heel foute setup was geweest dan had ik gewoon gewacht met het vliegen. Dus voor mij had deze vraag wel degelijk zin. Door jullie zet ik nu een zwaardere servo in mijn richtingsroer :)

    Ik zou me kunnen voorstellen dat je in de acromaster goedkopere spullen zou doen omdat hij niet zo strak hoeft te vliegen als een F3A kist. Waar ik dus weer een uitzondering op ben. Ja, ik ben ook vervelend ;)

    Motor regelaar heb ik ook al in huis, accu ook. Alleen de Vanquish nog niet.

    @JVDO, wat is het vliegklare gewicht van de jouwe? Kon ik nergens terugvinden in dit draadje.
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Ok laatste duit in het zakje.. ik was de enige die wat over het richtingsroer zei, niet mijn woord voor waarheid aannemen. Als ik het goed begrijp, had je die HXT900 geplanned omdat je anders het toestel moest gaan aanpassen. Als dat het geval is, pak dan eerst die HXT900 en kijk gewoon hoe het gaat. Aanpassen kan altijd nog, maar als je het straks groter gemaakt hebt en je wilt dan alsnog bv. de HS-65 plaatsen, kan dat lastig worden.
     
  14. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ik weet het exacte gewicht niet... Ik zal hem eens op de weegschaal moeten zetten :)
     
  15. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Nou, ik heb hem dus opgehaald. Mooie kist :)
    Toch wat vraagjes:

    het landingsgestel heeft enorme toespoor. Het lijkt niet getordereerd, maar gewoon de bedoeling. Heeft dit nog nadelige effecten op taxieen? En weten jullie waarom dit is?

    Verder heb ik alsnog de 17 grams servo's in richting en hoogte gezet, omdat ik dan in ieder geval boven de aanbevolen kracht zit zodat de servo's niet tot hun maximum belast worden. Ik hoop hiermee te bereiken dat de goedkope servo's toch betrouwbaar zijn.

    Voor deze servo's heb ik beide servo uitsparing uitgefreest, wat opzich goed is gegaan.

    Ik moet alleen nog een metertje servokabel kopen voor het hoogteroer. En iets verzinnnen om de rolservo's makkelijk te kunnen aansluiten als je de vleugels er op zet. Dat wil ik er meteen inbouwen omdat de kabels toch te kort zijn. Dan kan ik maar beter meteen wat moois verzinnen om aan te sluiten. Iemand nog suggestie?

    Ludo
     
  16. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Inmiddels zijn we al enkele seizoenen verder en ik beleef nog steeds heel wat fun aan de Extreme Flight Vanquish...

    [​IMG]

    Zijn opvolger de EF Vanquish V2 ligt nu ook in de rekken bij aerobertics. Hier zijn heel wat verbeteringen in verwerkt, zo zouden alle couplings zijn weggewerkt, heeft de stabilo nu profiel, is het landingsgestel uit carbon en werken ze natuurlijk met de laatste bouwtechnieken. Zoals in de EXP series.

    Heeft al iemand hem aangeschaft? Wat zijn de bevindingen?

    Hij ziet er alvast zalig uit ...
    [​IMG]

    Extreme Flight RC is pleased to announce the release of the 48 inch Vanquish MKII.
    Building upon the foundation of the original Vanquish released in 2007, we have incorporated several new design elements along with a beautiful and highly visible color scheme that must be seen in person to fully appreciate.

    Among the revisions are a completely overhauled construction method with clever use of carbon fiber and composite strengtheners and the geodetic tail surface construction featured in our EXP series aircraft. Airfoiled control surfaces, airfoiled carbon fiber landing gear, micro carbon fiber tailwheel assembly, carbon fiber wing tube, complete hardware package and decal set are among the many outstanding features incorporated into this great flying ARF aircraft. A spring loaded canopy/hatch latch keeps the canopy securely in place while allowing instantaneous access to the interior of the Vanquish for quick battery changes. A gorgeous Ultracote color scheme with matching painted cowl and pants finish off the Vanquish in style.

    The Vanquish MKII is fully capable of performing the entire catalog of F3A maneuvers and also makes a great flying sport aircraft. If you've never experienced the graceful agility of a pattern aircraft you owe it to yourself to give it a shot. You will be amazed at how well the Vanquish performs!
     
  17. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Erg mooi, alleen de prijs is wel weer een stap in de richting van de Sebart Angel 30s, ze zijn nu nagenoeg even duur.
     
  18. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Die kisten zijn dan ook vergelijkbaar in kwaliteit etc...
     
  19. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Wat is een bruikbare Turnigy motor voor de Vanquish, vergelijkbaar met de Torque setup?
     

Deel Deze Pagina