Extreme Flight yak 54 88"

Wat de kisten in totaal gaan wegen weten we nog niet. spoedig zal 1 kist klaar zijn en word deze gewogen. als ik het gewicht weet weten jullie het ook.
gr john

Benoit kan wel een stukje vliegen het zal heus niet zo rap fout gaan,
en deze motor heeft geen gearbox ofzo dus dat geluid komt vooral van de schroef

jah er zijn behoorlijk vorderingen. ik zit alleen met mijn examen deze week. na deze week gaan we alles up to date maken.

gr john

Laatst bewerkt:
Klopt, john heeft het nogal al druk en aangezien ik eerst wil afwachten hoe zijn yak vliegt maar vooral hoeveel geluid deze maakt zit er bij mij ook niet veel schot in. Ik heb namelijk niet zoveel zin om eerst die motor er star op te monteren en daarna er achter komen dat ik toch een hydromount of iets dergelijks moet maken.
Maar aangezien het steeds beter weer begint te worden moet er gevlogen worden dus als we een beetje doorwerken moet dit weekend toch wel de maiden worden gedaan.

Ben benieuwd jens. De 88" is al zeer lomp voor zijn maat en dat zal bij die 110" niet anders zijn. Die 88" wordt al vaak als 2,5 m kist gezien dus die 110" zal wel net een 3m bak lijken. Maar ik hoop echt dat we dit weekend 1 van de yaks een keer een rondje kunnen laten maken. Alles wordt natuurlijk gefilmd dus die zien jullie binnenkort ook wel verschijnen.

Peter, ik heb niet dezelfde. Ik heb die van mij overgenomen van een forumlid en de spanwijdte is maar 1.38 mtr. Veel kleiner dan die van Bas en John, maar het plezier ermee is er niet minder om :)

Ik heb de mijne 2 weken geleden ingevlogen.
VLIEGT ZALIG!! Geen andere woorden voor.

Totaal gewicht zit op 7.9kg!
De DA 50R staat nog aan de rijke kant en draait de PT 23x8 met 7000tr/min rond.
Heb de KS 1060 als uitlaat, na het roderen zou h'm ongeveer 7500tr/min moeten gaan draaien. Ben benieuwd.
Rest v/d set-up: 2x 1320mA poly-quest lipo's als ontvangervoeding op een smart fly powersystem sport plus; 5cellen AAA 1000mA voor de ontsteking. 5x hitec 5955TG servo's + 1x hitec 85BB op de gas, Futaba 149DP PCM ontvanger, carbon gear + spinner....

Pictures and my first take off: modelvleugels.com

Grtz,
Stijn

Zou maar snel een grotere prop monteren; 7000-7500 is veeeeeeel te veel:D (en lawaaierig)

Grt.

Eerst roderen daarna zien we wel.
Wat betreft het geluid: zal het eens meten, maar ben er 100% zeker van dat de
Nelson op m'n Q-500 veel meer kabaal maakt.
Ik hou je op de hoogte!

Back