extreme flight yak 54E 47.5 inch

Welk gewicht aan accu is aan te raden bij deze kist?



Ik heb diverse 3 cell lipo,s maar wil ook met 4cell gaan vliegen


Ik weet niet wat een beetje de maxx is.
Liefst veel mah ivm de vliegtijd, maarja het is wel een 3D kist.....


De een vliegt 4 cell 2200mah de ander 3000mah 3 cell.
_________________________________

Verder staat er in de beschrijving:
elevator -10 degrees lowrates, 45 degrees high rates.
Betekend dat up (stijgen, roer omhoog) 45 graden, down 10 graden.

Maar waarom niet 45 down en 45 up? Is toch makkelijker met 3D?
Of is ie dat te wild?
_________________________________

Verder de CG:
3.5-4.00 from the leading edge of the wing root.

Uhhh wat bedoelen ze hier met de CG?
Of kan ik 1/3 van de voorkant van de vleugel aanhouden?
 
Laatst bewerkt:
Welk gewicht aan accu is aan te raden bij deze kist?

Zo laag mogelijk.. dat geldt eigenlijk voor elk vliegtuig, accu's selecteer je in eerste instantie niet op gewicht, maar op aantal cellen, belastbaarheid en capaciteit. E.e.a. hangt natuurlijk ook van de setup af, welke motor je neemt (kV), welke regelaar, enz.

EF heeft er een aandrijfset op waar ze 4S voor aanbevelen tussen 3700 en 5000mAh. Ik zou een 4s 3700 nemen dan, om het gewicht laag te houden. [edit]dit klopt dus niet: bij een te groot toestel gekeken, zie onder[/edit]

Verder staat er in de beschrijving:
elevator -10 degrees lowrates, 45 degrees high rates.
Betekend dat up (stijgen, roer omhoog) 45 graden, down 10 graden.

Nee, dat betekent dat je met 2 sets uislagen kunt vliegen (dual rate). Op de 'grote uitslagen' wil je beide kanten op 45 graden uitslag, op de 'kleine uitslagen' is 10 graden goed.

Verder de CG:
3.5-4.00 from the leading edge of the wing root.

Uhhh wat bedoelen ze hier met de CG?
Of kan ik 1/3 van de voorkant van de vleugel aanhouden?

CG = Center of Gravity oftewel het zwaartepunt. Dat ligt dus 3.5 tot 4 cm vanaf de voorkant van de vleugel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat ik verkeerd keek wat betreft motor/lipo, dat is de iets grotere Yak.

Voor deze Yak zeggen ze:
3 Li-po 13x6.5 APC-e

4 Li-po 12x6 APC-e

Ze geven er verder geen waardes bij.
 
Oke bedankt.

A
Belastbaarheid, Aantal C, aantal cellen etc etc daar kom ik wel uit.
Dus dan blijft alleen het gewicht voor mij over.


B
Dualrates hoef ik niet.
Vond het al raar.

C
Weet Wel wat CG is maar snapte de uitleg niet.


Zal het in inches zijn of in cm?
Er staat 3.5" tot 4.00"
Maar de vliegtuig maat, prop zijn in inch dus ik vraag me af of dit ook niet in inch is.
 
Als er een " achter staat, zijn het inches. cm leek mij ook al weinig..
 
Ik heb dit kistje ook met de standaard torque motor + regelaar.
De bedoeling was om dit kistje met 4 cellen te gaan vliegen maar aangezien hobbycity lang zonder voorraad lipo's heeft gezeten heb ik toch maar eens met een 3 cellen pakket geprobeerd. Dit was een 3300 mAh. Ik vloog met een 12x6.5 prop maar de power was niet echt super. Met een 13x6,5 zou het wel iets beter worden maar ik ga toch nog 3 4s 2350 mAh paketten want dan schijnt de power toch aanzienlijk meer te zijn.
 
HMM mijne ligt net in stukkies. (vanochtend)

Ik vlieg met de aanbevolgen powerset van ef.
Ik had 3s 2200 mah echter is hij tail heavy.
Toen gevlogen met 3s 3200mah dat was al beter.

4s is aan te raden voor meer power.
Ik heb hem gekocht in belgie bij earobertics. Daar kocht ik er een 14x 7 prop bij (werd me aangeraden ivm de ronde voorkant anders komt de prop bijna niet langs je voorzijde)

Ik vloog mijn Yak met 3s 4000Mah en toen vloog hij goed (lekker uitgebalanceerd en tevens genoeg por.
suc 6

Pas op niet overmoedig worden zoals mij
:rolleyes:
 
Wie kan mij trouwens vertellen hoe je het achterwiel (tail wheel)
monteerd?

Om hem mee te laten sturen moet je in het richtingsroer een
gaatje boren, sleufje en erin lijmen zoals in de gebruiksaanwijzing staat.
Maar het richtingsroer zit (maar) vast op 3 plekken met flexibel nylon.

Ik vraag namelijk af, stel:

* achterwiel blijf achter wat gras hangen
* je komt wat harder op het achterwiel neer bij een landing
* etc etc

Dan komt er best nog wat gewicht op het richtingsroer, Als je taxied dan wil het achterwiel naar achter dus er komt best wat trekkracht op de onderste nylon scharnier.

Niet dat ik net wil op stijgen en heel mijn richtingroer trekt hij eraf....

Iemand?


EDIT:
Kijk op deze foto zit hij niet alleen vast aan het richtingsroer maar ook aan de kist zelf:
http://images.google.nl/imgres?imgu...ox-a&rls=org.mozilla:nl:eek:fficial&sa=N&um=1


Maar dat zit er dus niet standaard bij.
 
Laatst bewerkt:
extra jamara 1,84 meter welke brushless motor

ik heb een 1,84 meter extra 300s gekocht en wil hem vliegen op lipo`s welke setup moet ik gebruiken. heeft iemand een idee of ervaring?

en weet iemand een andres waar ik goed de motor en regelaar kan kopen?

groetjes dennis
 
Back
Top