EZ* restauratie... Wat een drama :D

Oh jongens, heb ik weer. Na uitgebreid testen besloten dat ik tóch geen storing heb op de ontvanger en hup, de lucht in met de EZ. Ja, vol gas de lucht in, met een mooie ruime boog richting straat en volgas verticaal het asfalt in... Au :(

Resultaat:

easy_au_1.jpg

easy_au_2.jpg

Binnenkort dus maar een renovatie, dit is wel weer te repareren... toch :D

Das jammer.
Tuurlijk is dat te repareren, waar heb je ander UHU Por voor ? :p
Zit daar nu 2 euro in de "neus" ?

grts,

niels

Jup :D Was ik vergeten eruit te halen (weinig kans dat dat de crash heeft veroorzaakt), was voor de balans vorig weekeind toen ik AV gevlogen heb...

hi

vandaag ook een EZ recht de grond in zien gaan

want bleek horn van hoogte roer los geraakt

als een dartpijl van grote hoogte recht de grond in

veel geluk met repareren

rob

Hoi Sadkingbilly,

Koop voor die 62,- Euro gewoon een nieuwe !!

Heb je minder werk !

Je kunt ook de romp los kopen, maar ik weet niet hoe de vleugels zijn, een losse romp kost 19,- Euro ik denk dat dit een betere oplossing is.

Succes ermee

Groeten Martin

Tuurlijk is dat te repareren, waar heb je ander UHU Por voor ? :p
Ik zou liever een lijm kiezen waarbij je nog iets kan corrigeren voor het echt vast zit. Epoxy lijkt me prima.
Bij scheuren in het schuim (waarbij het nog wel min of meer aan elkaar vast zit, maar er meerdere zijscheuren op de breuklijn uitkomen) heb ik al vaak PUR-lijm gebruikt, dat heeft het voordeel dat het uitzet en daardoor ook in die zijscheuren komt; maar dan moet je de hele zaak wel met tape zo aan mekaar vastzetten dat de stukken goed tegen mekaar blijven zitten. En later de uitpuilende stukken PUR wegsnijden, tja die plekken blijven bruin, dat is wel jammer....

Maar, in dit geval zou ik misschien wel kiezen voor een nieuwe romp... je hebt net weer twee euro verdiend, dus kost die romp nog maar 17 euro... :rolleyes:

Uhu por is perfect voor een easy star.

Epoxy werkt juist niet, dat hecht alleen oppervlakkig, breekt er dus zo uit.
Bovendien heb je met uhu por een half uur de tijd, meestal even lang als epoxy ;)

Maar beste en makkelijkste is gewoon de onderdelen goed pas maken en lijmen met CA. Met middel dik heb je tijd zat, zit pas vast als je stevig aan drukt of activator gebruikt.

succes! :D

gr,
niels

Multiplex heeft er speciale lijm voor Zacki

Dat is speciaal voor dit soort toestellen gemaakt en je hebt meer tijd dan gewone seconde lijm ...

Maar voor deze ravage is lijm gewoon weggegooid geld, een nieuwe romp en je bent klaar !

Gewoon overal te koop 4,95 Euro

Groeten Martin

246848d7b107c936c.jpg

Multiplex Zacki ELAPOR
from Multiplex

Elapor Foam Adhesive

Zacki ELAPOR is a special formulation designed for gluing ELAPOR® foam, and was developed in close collaboration with renowned German manufacturers. Of course, it can also be used with other materials - apart from PTFE or silicone.

Cyanoacrylate “kicker” (activator) can be injurious to health, but this special formulation requires none. The initial bond is achieved about thirty seconds after the parts are joined; full strength in about ten minutes.

• Optimised for ELAPOR®

• Very long shelf-life

• Bottle with self-cleaning, non-clogging applicator tip

Contents 20 g

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon superlijm gebruiken. Potje kost je 4 euro of zo. Lijm die brokstukken in elkaar en zie of je er nog wat mee kunt. Zo niet, koop je een nieuwe. De lijm kun je dan voor die nieuwe ook weer gebruiken, dus is geen weggegooid geld.

Ze kunnen echt VEEEEEEL hebben de elapor toestelletjes. Ik heb mijn Multiplex Gemini zelf 2 keer letterlijk doormidden gevlogen en daarna aan een clubgenoot gegeven. Die heeft 'm in totaal nog eens 20 keer volledig aan barrels gevlogen. Vleugels doormidden, vleugels er af, romp doormidden, stabilo er af, enz. De neus is zo scheef dat als je de motor er zo in zou zetten, hij een zijstelling zou hebben van 35 graden ofzo.

Dat toestel is nu pas met pensioen omdat hij 'm nu ECHT neit meer vertrouwt.. maar die heeft er dus meermaals uitgezien zoals jouw EZ* nu doet en toch heeft die man er nog erg lang erg veel lol van gehad.

Een nieuwe kopen kan altijd nog..

Ik gebruik CA lijm en als het wat dikker moet+ steviger+opvullen of 1 van de 3 dan gebruik ik: KOMBI POWER van bison een soort exposy.
Voordeel van een lijm als exposy is dat je er mee kunt opvullen, nog bijsturen etc.
Tja de mijne is ook al tig x gelijmt.

Activator kan je op (seconden)lijm spuiten en dan is het vrijwel direct hard dacht ik.

Activator kan je op (seconden)lijm spuiten en dan is het vrijwel direct hard dacht ik.
Nou, wat mij betreft is een belangrijk voordeel van aktivator dat de CA lijm een beetje begint te bruisen en opzwelt, waardoor het beter vult en dus een betere hechting geeft. Van zichzelf hecht CA lijm alleen maar vlakken die elkaar heel strak raken, maar met aktivator luistert dat veel minder nauw. Erg geschikt dus als je brokken schuim aan mekaar moet plakken...

CA maakt het elapor broos. Een tweede breuk is dan ook moeilijker te repareren. Ik heb de twinjets altijd met epoxy gerepareerd om deze reden.

Je ontvanger is toch een probleem vrees ik. Met dat type heb ik vaker problemen gezien in e-modellen. Het lijkt er eerder op dat het een kleinere ontvanger voor brandstofmodellen is.

Succes, Erik

Met een R700 heb ik een jaar een easy gevlogen, en die zit nu in een brandstofkist.
Daar vlieg ik nu al meer als drie jaar mee...

Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad in de easy.

Zo te zien is het een Graupner R-700 ontvanger, FM geen (S)PCM.

Dat is gewoon een full range ontvanger, ik heb er zelf ook goede ervaringen mee. Nog nooit een tik storing mee gehad :)

Grtz,
Menno

Niks drama! Standaard EZ-schade:p.........Gewoon CA en activator en weer gaan met dat ding.:cool:
Geen drama inderdaad, vandaar de ":D" in de titel (maar dat zie je niet zo goed)..

Morgenavond eens kijken hoever we komen, een nieuwe romp kopen kan altijd (ik heb hier alleen een kwartel, die is me veel te duur - ALS hij al onderdelen heeft of wil bestellen), eerst repareren :P

Ik gebruik UHU POR voor mijn EZ als de schade echt ernstig is, niet eerst laten drogen, direct aandrukken en omwikkelen met bakpapier en afplakken met tape. Wordt altijd mooi recht (maar lelijk geel, dus heb ik op zolder een potje witte verf op waterbasis staan ;))

Kleine scheurtjes lijm ik met secondenlijm van de action (vier tubetjes voor 70 cent ofzo) en werkelijk grote schade met de constructielijm van de HEMA..

En mijn EZ vliegt na 2½ jaar nog steeds (als alle lijm tijdens een vlucht plotseling zou verdwijnen zou het voor éven net lijken of het sneeuwt denk ik... :D

De ontvanger is inderdaad een R700 en die heeft mijn EZ* toch ruim twee jaar in de lucht gehouden. Maar hij gaat nú in ieder geval met pensioen.

Laatst bewerkt:
Back