EZ* restauratie... Wat een drama :D

Hoi,

je ontvanger kan je voor een redelijk bedrag (ik geloof 12 euro) laten nakijken / testen door de Graupner service-dienst. Je kan even informeren bij Corrien (althans zo is zijn forumnaam, hij heet Jan).

Hij verzorgt de service voor Graupner in Nederland. Als je 'm een pb stuurt weet je of het de moeite waard is om de R700 ontvanger te checken.

Succes !

Menno

Laatst bewerkt:
Menno, bedankt voor de tip, ik zal eens contact met hem zoeken..

Vandaag even wat vooruitgang - mag ik jullie voorstellen aan "Frankenstar"?

Vanavond de hele neus nog even in een heet badje om de vorm weer helemaal netjes te krijgen, vervolgens (net als bij de motorbevestiging en de staart) met een likje witte actylverf erover.. En dan kan de electronica er weer in :)

Hoi,

aan de foto's te zien, ging de term:"aan brokken gevlogen" hier letterlijk op :mrgreen: Maar je hebt het netjes gerepareerd hoor :)

Wat betreft de tip, graag gedaan. Ik had die tip ook van iemand gekregen.

Grtz,
Menno

Ok.. De constructielijm van de HEMA is dus NIET watervast.. :D
Heel het zooitje netjes in een emmer kokend water gestoken, je zag de originele vorm weer helemaal terugkomen.. En de lijm oplossen!

Alles dus weer losgehaald (kon het zo uit elkaar trekken) en opnieuw gelijmd met UHU POR. Net de eerste laag acrylverf erop gezet. Beter!

De enige twee redenen om een EZ te vervangen zijn:

1. Je vliegt met meer lijmresten dan Elapor in het rond waardoor het gewicht wel erg hoog wordt;

2. Je Elapor is zo vaak gekreukeld door minder gecontroleerde crashes en weer opgerekt met de waterkoker dat het een soort spons wordt.

Vooral die tweede is erg leuk. Het Elapor is zo zacht dat je de neus meer dan 5cm in kunt duwen en dan gewoon vanzelf weer terug komt. Helaas weinig draagkracht en de accu gaat spontaan naar beneden hangen, met neus en al. :?

Sleurhutje,

Die 2 ken ik inderdaad, de neus heeft daar nogal last van.. Straks als alles GOED droog is maar een laagje glas ofzo in de neus (of duct tape hoewel dat flink zwaarder is natuurlijk)

En inderdaad, zolang de EZ vliegt en ook nog thermiek pakt (en dus daadwerkelijk hoogte krijgt) vind ik het prima.. Ik zit al te denken over een naar lichtgroen kleurtje (boris carloff-groen ;)) en dan met stift wat hechtingen enzo maken..

Sleurhutje,

Die 2 ken ik inderdaad, de neus heeft daar nogal last van.. Straks als alles GOED droog is maar een laagje glas ofzo in de neus (of duct tape hoewel dat flink zwaarder is natuurlijk)

En inderdaad, zolang de EZ vliegt en ook nog thermiek pakt (en dus daadwerkelijk hoogte krijgt) vind ik het prima.. Ik zit al te denken over een naar lichtgroen kleurtje (boris carloff-groen ;)) en dan met stift wat hechtingen enzo maken..
Ach, met een 136 gram zware brushless en dikke LiPo van 250 gram, en als het moet nog 118 gram aan camera, maak je je niet meer druk om een meter extra tape erop. ;) :lol: Zweven gaat dat nog steeds wel goed, alleen minimaal windkracht 3. 8O

Straks als alles GOED droog is maar een laagje glas ofzo in de neus
Ik heb destijds na een crash waardoor de neus kompleet brak, bij mijn Arcus het hele voorste deel van de romp in goedkope glasmat van de Gamma verpakt. Het werkte wel (tot een volgende crash waarbij de epoxy van de Arcel loste) maar zag er niet uit...
Bij een EasyStar zou je, denk ik, misschien een paar carbon staven in de wanden van de rompneus kunnen schuiven. Eerst erin steken om het gat te maken, eruithalen, dan epoxy of CA erop, en weer insteken. Is dat wat?

Zweven gaat dat nog steeds wel goed, alleen minimaal windkracht 3. 8O
Zweven heeft niet zo veel met windkracht te maken, tenzij je het over hellingstijgwind hebt... integendeel, bij sterke wind wordt de thermiek vaak kapotgeblazen, en bovendien kan je niet in een bel cirkelen omdat je toestel in een paar cirkels te ver downwind raakt...

Bij een EasyStar zou je, denk ik, misschien een paar carbon staven in de wanden van de rompneus kunnen schuiven. Eerst erin steken om het gat te maken, eruithalen, dan epoxy of CA erop, en weer insteken. Is dat wat?
Gewoon wat van die grote saté-prikkers. ;)

Zweven heeft niet zo veel met windkracht te maken, tenzij je het over hellingstijgwind hebt... integendeel, bij sterke wind wordt de thermiek vaak kapotgeblazen, en bovendien kan je niet in een bel cirkelen omdat je toestel in een paar cirkels te ver downwind raakt...
Je kunt het ook niet echt zweven meer noemen. Met zo'n gewicht (>1kg) is het meer gecontroleerd vallen dus hoer harder de wind, des te meer het lijkt of je zweeft. Voorwaarde is dat je iets luchtstroom langs de staart houdt om nog bestuurbaar te blijven. Dus nee, je kunt het niet echt zweven noemen als bedoeld voor zweefmodellen. ;)

Back