Ezrun 6.5T te warm?

• Topicstarter Topicstarter emiletelkamp
  • Startdatum Startdatum
Hey,

Heg is zo ver, de tandwiel die op de motor komt (pinion gear?) is helemaal rond gesleten na 1x flink gas geven, dus neem aan dat die heel wat te verduren heeft gehad.

Nu dus zoeken naar nieuwe tandwielen, maar misschien ook andere motor. Is een Ezrun 9t brushless dan beter voor me? En neem aan dat die qua diameter ook kleiner is waardoor ik een kleinere tandwiel kan plaatsen.

Gr Emile

Hallo mensen,

Sinds ik dus mijn tandwiel kapot heb ben ik gaan zoeken naar tandwielen, maar omdat ik net met deze hobby ben begonnen zie ik door de bomen het bos niet meer.

De tandwiel die ik eraf heb gehaald blijkt 18T te zijn en de grote 62T. Asdiameter is 3,17mm van de kleine die op de motor komt.

Nu heb ik op youtube iemand gevonden die zonder problemen op 16/64 rijd met zijn Ezrun 9T. Nu wil ik deze tandwielen ook bestellen, maar nu heb je ook verschil in tandwiel grootte enzo, en kan ik geen 16T vinden, en waar ik ook op zoek met google, kom altijd bij Conrad uit.

Wie kan me hier helpen?

Hoi Emile,

Misschien tijd om even een winkel aan te doen? ;-)

Je spur kun je net zo goed laten hoor. Die "grotere" is dat. Gewoon lekker op 62t houden. Een 16/62 of een 16/64 gaat het verschil niet maken.

Koop gewoon een paar (48dp) pinions, van 14 tot 18 ofzo en ga proberen wat voor jou het meest ideale is.

huh, ik heb nog nooit van een EZrun 6.5t gehoort!
maar idd ga wat spelen met verschillende formaten pinions en een temp gun is ook altijd zeer handig

probeer liquidrc eens, robinson maakt erg goede pinions, de absolut reeks gaan ook nog eens heel erg lang mee en als er geen 5mm as diameter bij staat is het de standaard 1/8th inch (3.2mm)

Bedankt allemaal,

Het enige wat ik dus niet weet is de tandgrootte van mn grote tandwiel. De M maat zeg maar, je hebt M0.5 en M1 enzo.
Ik zal even in de buurt naar een winkel gaan voor tempgun.

Rolf: het is toch echt een 6.5t, zie je idd niet veel ;)

ik heb zo'n pistool achtige:P 9volt batterij er in en werkt voor eeuwig, heb er een switch in gezet zodat hij niet "af gaat" in mijn rugzak:) om dat voor eeuwig een beetje te rekken...

weet ik, alleen hoe moet ander HongKong afkorten?
toen ik op het forum kwam datcht ik wel dat HK voor Hongkong stond.
in dit geval liet ik jullie ff verwarren.

Back