F-14 Tomcat

Wel heren, het aftellen is begonnen.... de order is geplaatst bij Skymaster, dus nu is het een weekje of 12 wachten op de levering..... kan al niet wachten!!

ondertussen zijn z'n twee toekomstige motoren opgestuurd naar Didi, samen met een 3e om allemaal op dezelfde stand gebracht te worden. oorspronkelijk 2 stuks Booster 130+, en een 160+. worden nu allen gelijkgezet naar 15kg stuw, en eigenlijk op 0 uur gezet. De 3e motor zal als spare dienst doen in m'n Scorpion.

er komt in ieder geval een Powerbox Cockpit SRS in, met het bussysteem naar de vleugels en de staart....ontvangers worden Graupner Hott's, moet juist nog uitmaken welke, waarschijnlijk 2 stuks GR 16....

meer updates volgen zodra de dozen binnen zijn!!

Wim
 
Hee Wim,

gefeliciteerd met je aankoop, ben zeer benieuwd.
12 weken aftellen is zwaar maar als het er dan eenmaal is :-)

Sterkte met het afwachten.

Grt,
Berto.
 
Deze uitvoering wordt't trouwens, vlaggeschip van de Jolly Rogers in 2003...

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Schitterende bak! Welke versie heb je? Elevons of de versie met slats en ailerons? Gaaf hoor!


Hey Melvin, Een Tomcat is geen tomcat als er niet alles opzit he.... dus mét slats, flaps en spoilers.....én de set ordnance om eronder te hangen...
enige waar ik wat van't origineel afwijk, is de Chin-pod. 't origineel is een A+/B, dus mét de GE motoren, maar met de originele avionics. ik heb de 'dual' pod besteld van de "D" versie...
 
Waanzinnig! Kwam op YT de versie met slats tegen.... Wat een schoonheid!

TEST FLIGHT LARGE 1:7.5 SCALE SKYMASTER GRUMMAN F-14 SWINGWING TOMCAT AT STOW MARIES - MICK BURRELL - YouTube

Ben zeer benieuwd naar het bouwverslag!

Mick is één van de eerste 'normale' klanten die 'm in de lucht heeft... had duidelijk wel wat issues met de uitslagen, maar kan je voor de take-off al zien dat er iets niet helemaal klopt..
zol sowieso een uitdaging worden om dit ding correct geprogrammeerd te krijgen in m'n zender.... er zitten nogal wat mixers aan, en ook 'inhibits': flaps blokkeren als de vleugels in zijn, vleugels uit blokkeren als de flaps uitstaan, spoilers meemixen met roll bij vleugels uit, en niet bij vleugels in, enz.... mag normaal met de MC32 géén probleem zijn, maar makkelijk zal anders worden...
 
Amai! Das kwijlen se. Ook voor mij is dit mijn favoriete jet. Ben zeer benieuwd naar zowel je bouw als vliegervaringen ermee!
 
ja, heeft blijkbaar bij één van de landingen een onzachte aanvaring gehad met een hek...

pfffffffffff, wachten duurt lang!!!
normaal gezien volgende week m'n turbines terug van bij Turbo Didi... na de upgrade zullen de twee Boosters een 15kg stuw hebben bij lager verbruik.... 30kg thrust in totaal dus.......zal wel volstaan zeker?? haha.......

Wim
 
I know the feeling Wim! En dan is ie er en dan moet je hem nog afmaken voor je ermee kan brullen.... Zucht... :-)
 
Engines

Ondertussen zijn de motoren terug van bij Didi... eentje heeft een nieuwe compressor, bij beide zijn de kerostarters vervangen, en brandkamer aangepast aan de nieuwste standaard... leveren nu 15kg bij 119K rpm, met een verlaagd verbruik.... De Booster 160 die mee was heeft ook een update gekregen, en zit al terug in de scorpion. Deze is trouwens ook gelimiteerd op 119K, en levert dus hetzelfde vermogen.

Beide 130's gaan zich wel nog effe moeten bewijzen in de Scorpion eer ze hun definitief plekje toegewezen krijgen in de Tomcat.

hier alvast een foto van de 'twins'....uiterlijk niet 100% gelijk, vanbinnen wel....

Wim

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey wim, hoe lang nog??? Te lang waarschijnlijk! :mrgreen:

Vroeg me af, wat is de reden van t (uiterlijk) verschil? Zijn er meerdere versies van de 130'ers?
 
Hey wim, hoe lang nog??? Te lang waarschijnlijk! :mrgreen:

Vroeg me af, wat is de reden van t (uiterlijk) verschil? Zijn er meerdere versies van de 130'ers?


Hey Mel, té lang, inderdaad.......... normaal gezien eind van de maand..ik duim alvast!!!

tja, de rechtse was origineel een zwarte mantel.... ik denk dat er van die turbine héél veel verschillende versies zijn, alleen al pre-, during- en post-Graupner... de huidige Hammer IQ en Evojets zijn hier ook nog altijd op gebaseerd.... intern zijn ze nu wel identiek, vooral aanpassingen aan de stichs blijkbaar.......

Wim
 
Back
Top