F-16 in demo kleuren

Wat verschrikkelijk doodzonde man ! Gelukkig heb je toch nog een foto van de F-16 vliegend. Magere troost, maar het is toch dat.

Vind het echt ontzettend jammer !!

Een maiden vlucht, het blijft toch altijd een van de spannenste en tegelijk beklemmendste momenten uit het leven van de modelbouwer.
 
Errug balen joh, was een heel leuk edf kistje om te zien. Ook erg jammer van alle uren in die paintjob.... Zelf in het verleden ook hardleers achter gekomen dat je beter kan in-vliegen met enkel grondlak of helemaal niets.

Toch erg vervelend dat de kist zoveel weg trok, waren de vleugels vanuit de kit van dermate slechte kwaliteid dat alles zó krom was? Daarnaast ben ik wel benieuwd wat er over het zwaartepunt geschreven wordt in de manual, las dat iemand anders daar ook al problemen mee had? Een verkeerde zwaarte punt bij een F16 kan hem een kriem maken, eenmaal goed is het toch een héle lekkere kist om mee te vliegen....groot én klein formaat, snel en ook héél langzaam!

Grt,
Gerald
 
The day after is misschien nog wel het ergst. Dan ga je je zelf afvragen had ik maar. maar ja ik kan het niet meer terug draaien.

Nu is de verdere schade ook bekend. En deze valt niet mee: Fan unit compleet weg, regelaar waar schijnlijk beschadigd en ontvanger stuk. Bijde gaan ter reperatie weg en we zien wel.

Volgende keer beter .



Bedankt voor het medeleven en tot een volgend draaitje
 
Kl@t# man! Wat jammer! Ik had hem nog zo graag even willen zien vliegen...

Het is en blijft ook zenuwslopend, de combinatie van én een maiden én een bungeestart! Dat laatste heeft bij mij qua EDF-vliegen de das omgedaan; ik heb vorig jaar zeker 3 crashes gehad, direct na lancering vanaf de bungee...

Het klinkt misschien wat magertjes, maar sterkte ermee! Enne, geef de moed niet op, hè?! Misschien is Jetvliegen toch ook wel iets voor jou? Dan kun je tijdens het roteren al zien wat de kist doet, met de wielen vlak bij de grond? ;)

Sterkte en we spreken elkaar binnenkort wel weer eens!

~Jolmer
 
Kl@t# man! Wat jammer! Ik had hem nog zo graag even willen zien vliegen...

Het is en blijft ook zenuwslopend, de combinatie van én een maiden én een bungeestart! Dat laatste heeft bij mij qua EDF-vliegen de das omgedaan; ik heb vorig jaar zeker 3 crashes gehad, direct na lancering vanaf de bungee...

Het klinkt misschien wat magertjes, maar sterkte ermee! Enne, geef de moed niet op, hè?! Misschien is Jetvliegen toch ook wel iets voor jou? Dan kun je tijdens het roteren al zien wat de kist doet, met de wielen vlak bij de grond? ;)

Sterkte en we spreken elkaar binnenkort wel weer eens!

~Jolmer

Jolmer,

Tja zo gaat het af en toe helaas. Ik moet zeggen het bungee starten gaat eigenlijk veilloos. In tegenstelling tot de ramp die jij gebruikte is mijn elastiek in een v op gespannen zodat ik geen pick up heb.

En jet vliegen je weet hoe ik erover denk, in de toekomst waarschijnlijk wel. Maar wanneer ?

Gert-Jan
 
Jolmer,

En jet vliegen je weet hoe ik erover denk, in de toekomst waarschijnlijk wel. Maar wanneer ?

Gert-Jan

Zo dacht ik er ook lang over en 2 weken geleden was het plots zo ver ;-)

Mijn Lubach F-16 is 2 weken geleden ook helaas weer gecrashed bij een slechte bungeelaunch. Een beetje crosswind en de launch mislukt dus he. Dan gaat die met zijn neus de grond in nog voor de elastiek los is :( Nog wel te repareren (nieuwe neus).
 
Ow, das dan al de 4e nieuwe neus ... er rust een vloek op die spitfire! ;)

Zeker als de lipo verschuift bij een bungeestart, kun je de f16 ook wel op je buik schrijven ... en er komen bij een bungeestart toch grote versnellings krachten op de f16.

Ik vind het zelf echter nog steeds de veiligste methode.

Gisteren ging de bungeestart met mijn JéPé F16 ook verkeerd, de staaldraad van de dolly brak! Gelukkig bleef de F16 liggen en werd hij niet ongecontroleerd meegetrokken. :o

Grtz,
Emile :cool:
 
Deze starthelling is wel heel kort en naar mijn mening te stijl naar boven .

GroteFoto-Y6FZ66YI.jpg


Ik heb er een die over 2 meter lang is .
Als de vlieger de helling verlaat moet hij een bepaalde snelheid hebben en daarbij recht liggen .

Anders hebben de roeren te weinig werking en je krijg het draaimoment niet weg gestuurt .

Mvg Johan
 
Deze starthelling is wel heel kort en naar mijn mening te stijl naar boven .

GroteFoto-Y6FZ66YI.jpg


Ik heb er een die over 2 meter lang is .
Als de vlieger de helling verlaat moet hij een bepaalde snelheid hebben en daarbij recht liggen .

Anders hebben de roeren te weinig werking en je krijg het draaimoment niet weg gestuurt .

Mvg Johan



Even voor alle duidelijkheid, de start is het probleem niet hier heb ik geen problemen mee dat gaat als een speer.
En de accu rust bij mijn beide edf's tegen een blokje balsa zodat deze niet weg kan tijdens het lanceren.

Gert-Jan
 
Om het geheel compleet te maken een kleine video van de start. Deze is van slechte kwaliteit. Opgenomen met gsm.


Gert-Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, als je dat zo terug ziet denk je natuurlijk : had ik maar niet op de lanceerknop geduwd... Ik ken het gevoel.

De lancering ziet er inderdaad goed uit, buiten het feit dat de F16 wel dadelijk flink naar links hangt en ook onmiddelijk ver weg lijkt te zijn. Had je het gas heel de tijd vol open ? Ik launch de mijne eigenlijk maar met half gas.

Er stond aan het filmpje te horen ook vrij veel wind ? Bij veel wind durft de mijne ook wel eens met zijn kontje schudden, maar hij blijft wel controleerbaar.
Een domme vraag misschien, maar heb je een range check gedaan ? Als hij een km verder lag, is dat al wel heel ver weg voor zo'n klein toestel. Zag je hem dan nog wel ?

Ter vergelijking misschien nog de dolly launch van de mijne :

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo verbeterd, bedankt Ludo (misschien kan je je post editen, lijkt zo rommelig anders ;-) )
Ze veranderen die youtube embedding blijkbaar ook om de haverklap he :( Heb je het eenmaal door, werkt het weer nietmeer.

De sidewinders blijven bij een goede landing zitten. Bij een wat mindere landing ook maar dan durft er wel eens een vinnetje afbreken (soms ook door transport in de auto, 3mm balsa breekt makkelijk af). Bij de crash van 2 weken geleden is 1 sidewinder gebroken en de andere losgekomen zonder schade. De gebroken kan gewoon met ca terug gelijmd worden.
 
Laatst bewerkt:
@u4eake
Mooi filmpje ... Frits van Het-RC heeft mij die 6s 2W25 setup ten zeerste afgeraden, het schijnt dat ie een toerental kan bereiken waarbij de magneten los kunnen raken. Blijkbaar gaat het met 6s2500 nog net goed. :)

Grtz,
Emile ;)
 
@u4eake
Mooi filmpje ... Frits van Het-RC heeft mij die 6s 2W25 setup ten zeerste afgeraden, het schijnt dat ie een toerental kan bereiken waarbij de magneten los kunnen raken. Blijkbaar gaat het met 6s2500 nog net goed. :)

Grtz,
Emile ;)

Emile, dan heb je een 90 mm fan ik draai met een 70 mm fan en 2W20 dit gaat echt als een raket. De grote F-16 heb ik gezien. Echt een super mooi ding. Voor mij is dan het probleem dat mijn lader het niet aan kan met die 6S pakketten. Ik hoop dat het bij jou beter gaat.

Gert-Jan
 
Frits had helemaal gelijk Emile, want de 2W25 is ondertussen overleden, inderdaad magneten los gekomen. De F-16 vliegt nu ook rond met een 2W20 op 4S rhino 3700. Gaat ietsje minder snel, maar nog ruim snel genoeg en langere vliegtijd :-)
 
Back
Top