f-16 kiezen

hey iedereen,

ik kan niet kiezen tussen 4 f-16 schuim modellen

1e:
Phase 3 EF-16 :

Technische Daten:

Spannweite: 660 mm
Rumpflänge: 914 mm
Fluggewicht: ca. 570 g
Tragflächeninhalt: ca. 12,58 dm²
Flächenbelastung: 45 g/dm²
Motor KMS KBM 21/10L 45000 U/min
Regler: KMS KBSC30 11,1V 30A
Akku: 3 Li-Po 2100 mAh ( nicht im Lieferumfang enthalten )
RC-Funktionen: Querruder/Höhenruder Mischer u. Motor

130euro inclusief verzend kosten

2e
Graupner F-16 ( sabac F16)
Spannweite: 700 mm
Gewicht: ca.750 g
empf.Motor: Impeller-Ø 70 mm, BL Motor
Steuerung: H,Q,M
Hersteller: Graupner
Rumpf: Formschaum
Flächen: Formschaum
Ausführung: F-Fertigmodell
empf.Akku: 3S/2100-2200mAh LiXX
Flug / Bau: 22

komt met servo's en alles geinstaleerd?

99,90 inclusief verzend kosten
meer info: Modellbau Lindinger Onlineshop

3e
of hobbyking variant,

Specification:
Wingspan: 660mm
Length: 880mm
Height: 300mm
Flying Weight: 500g
Motor: 4200kv Brushless Outrunner
ESC: 30A
Servo: 2 x 9g
EDF: 64mm
Required:
Your own TX & RX
Battery
69dollar exclusief verzend vannuit HK,
HobbyKing Online R/C Hobby Store : F-16 Fighter Jet w/ Brushless EDF ARF

4e
of een maatje grotere HK variant,
Wing Span: 840mm
Length: 1030mm
Flying Weight: 650g
Motor: 2826-3200kv Brushless outrunner (Required)
ESC: 25A (Required)
Servo: 9g * 3pcs (Required)
Battery: 1600mAh 3S1P 20C Lipoly Pack (Required)
EDF Unit: 70mm (Included)
Required:
Your own TX & RX (with V-type mixing)
Motor: 2826-3200kv Brushless outrunner
ESC: 25A
Servo: 9g * 3pcs
Battery: 1600mAh 3S1P 20C Lipoly Pack
34dollar exclusief verzend koste vannuit HK
HobbyKing Online R/C Hobby Store : F-16 Fighter R/C jet white EPO (KIT)

voordeel Sapac is dat die de goedkoopste is, mede omdat die is afgeprijsd en alles bijna erbij heeft zitten. ook schijnt de kwaliteit van het schuim heel mooi te zijn,
nadeel is dat hij iets zwaarder is dan de rest met 720gram

voordeel Phase 3 is dat super veel mensen hem aanraden

zie door de bomen het bos niet meer,

Je hebt ook het rc nog deze hebben 2 versies 70 en 90 mm fan zijn geen foamies
de 70 mm vliegt goed heb er 1 gehad.

gj

Die van HET RC zijn wel duurder (zeker de 90mm).
En hij heeft het over dat de sapac versie is afgeprijsd, dus neem ik aan dat geld een rol speelt.

Zelf heb ik de hobbyking versie (de grote), deze vliegt prima, heb alleen nooit met de meegeleverde aandrijving gevlogen.
De afwerking is niet extreem mooi, je ziet namelijk heel duidelijk de schuim bolletjes.
Maar als je em verft zie je daar niks van.

Een voordeel van dit toestel is dat hij behoorlijk stabiel vliegt voor een jet.
Ik heb de wielen eronderuit gehaald, omdat het er niet uitzag, en omdat het bij het landen op gras een stuiterbal was.

Mathijs

Laatst bewerkt door een moderator:
die van Hetrc was ik al tegengekomen, valt ongeveer in zelfde prijs klasse, maar zat volgens mij niks bij, 125eu ongeveer.

maar dit word mijn eerste edf , lijkt me beter om met een schuimpje te beginnen :P is ook wat makkelijker te repareren als het mis gaat

geld speelt niet echt een rol, wil gewoon een verstandige keuze maken,

heb gezien dat ik die cheater holes en de niet-scale inlet van de Phase 3 F16 niet echt mooi zijn,

de Sapac daarintegen is gemaakt van een wat dichtere schuim soort, is ook zwaarder, mooie lijnen,

totnu ga ik voor de sapac, maarja ff verder zoeken

Ik heb inmiddels de kleine F-16 van HK, foam is iets anders dan de Phase3 en de lipo plaats is groter kan makkelijk een 2650mha 4S in de Phase 3 niet daar is 2200mha 4S de grootste maat
De standaard setup van de Phase 3 op 3S gaat erg langzaam maar met een Sapac fan 64mm erin op 4S gaat hij rond de 190km kijk even naar AWS op het forum die vliegt ermee zeer eenvoudig te starten enz die van Mathijs is zelfs nog stabieler dan de Phase 3 maar gaat iets minder snel maar het EPO schuim is weer veel beter die van HK en hoeft niets aan verstevigt te worden de Phase 3 en HK wel
Die ik nu zelf aan het bouwen ben ga ik een HK Fan indoen 1 met 7blads fan en een Mega 3100kv op 4S of dat snel gaat weet ik nog niet,ben nog aan het bouwen

Die van Sapac ziet er goed uit maar of de standaard setup op 3S voldoende is ???

gr Andre

heb wel gelezen dat de phase 3 wel verstevigd moest worden, in de vleugel een carbon staaf, en waar de as van het hoogte roer doorheen gaat,

de sabac heeft die staart versteviging al,

standaart setup sapac werkt wel, maar niet echt lekker, zat al te kijken naar 4S 2200mah, deze kan met standaart ESC (50amp) en de rest ook standaard,

en voor snelheid zoek ik echt geen 190km, is me eerste edf, dus mag best wat rustiger

die van Hetrc was ik al tegengekomen, valt ongeveer in zelfde prijs klasse, maar zat volgens mij niks bij, 125eu ongeveer.

maar dit word mijn eerste edf , lijkt me beter om met een schuimpje te beginnen :P is ook wat makkelijker te repareren als het mis gaat

klopt is alleen de kist. ook klopt het dat foamies goedkoper zijn. succes met je keus.

gj

Back