F-22

Hoi Raymon,

Het kan wel denk maar dan met een overbrenging, als je op het engelse forum bekijk dan gebruiken ze voor deze kisten ook kleinere motoren met een overbrenging maar dan gaat het natuurlijk niet zo hard.

Hans.

Zo en nu is hij af, het is nu nog wachten op mooi weer en op mijn nieuwe berg ontvanger.
afb16960.jpg

Hier nog te zien hoe de servo's zijn aangesloten.
afb16997.jpg

Ik kan nu even gaan bedenken wat het volgende project gaat worden, ik denk de F16.
Hier een link van Stefan Lamers uit Groningen http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=297896
Hij zit op het Engelse forum maar ik weet niet of hij ook hier op het forum zit, weet iemand dat? Ik kan zijn
naam in ieder geval nergens zien voorkomen.

Hans.

Nou Hans jij zit ook niet stil. Je hebt hem nu al klaar das pas snel!!!
Ik ga binnenkort ook beginnen met bouwen ik heb de tekening al uitgeprint.
Hoe heb je dat eigenlijk gedaan met cockpit kap of is dit gewoon een blok piepschuim die je op maat hebt gesneden.

Hoi Daniël,

Ik ben benieuwd naar je bouw ervaringen, krijgen we daar ook een paar foto's van te zien tijdens het bouwen?

Het schuim dat ik gebruik voor mijn cockpit is blauwe isolatie mat. die ze in de bouw gebruiken en is 5 cm dik, ik weet helaas niet meer hoe het heet.

afb17065.jpg

Hans.

het gaat wel hard he? als je zo doorgaat ben je deze maand nog klaar haha

ik wil de 22 wel eens zien vliegen als deze klaar is, post je dan ook foto's?

Aangezien dit toestel al is gemaakt en gevlogen kan ik je vertellen dat het een machtig gezicht om te zien vliegen.
Helaas i.v.m. de weersomstandigheden moeten de video beelden nog even op zich laten wachten.
Ik moet ook nog iemand vrij krijgen om de opnames te maken, de vorige filmmaker van de F-15 had nog nooit een camera in handen gehad.

Hans.

@Hans, Zeker ga ik een paar foto's op het forum zetten.
En dat schuim ken ik wel ik heb het hier ook liggen maar dan in het groen maar volgens mij is dat hetzelfde.

Daniël, als dat het zelfde is dan heeft het een dichte structuur en is het makkelijk te schuren.
Je kan het daarna ook een beetje uithollen dan is het ook lichter.

Hans.

Hans,

Zopas heb ik de tekening (A4 formaat) van de f22 aan elkaar geplakt..
Machtig toestel zeg....

Voor de "sport" heb ik de A4 tekeningen ook een faktor 1,4 groter gemaakt... op A3 formaat.....
Whaw..... wat een monster zeg

Ik zal maar eerst de kleine versie maken van de F22

groeten
steffe

Hi Steffe,

Laat je ook maar een foto zien als het klaar is?
Ik ben nu op vakantie, op het ogenblik ben ik bij kennissen in zwiserland daarom kan ik even internetten.

Hans

Tita,

Lang geleden dat we nog iets gehoord hebben van jou.....
Al terug van het verlof ?

Wat zijn de volgende volgende bouwplannen ?

groeten
steffe

Hoi Steffe,

Ik ben nu weer terug van 6 weken Frankrijk.
Op het moment ga ik niet veel bouwen want half augustus ga ik weer naar Frankrijk dus moeten we maar even wachten voor de winter maanden.

Hans.

Tita,

Zopas heb ik mijn lading "stijve" isolatieplaten binnengekregen.
0,8 ; 10 en 12 mm in PUR materiaal (poly urethaan)

Reden: ik wil de F22 maken in "stijve" isolatieplaat ipv in Depron
Eens nazien wat de resultaten zijn......

ps: kostprijs PUR plaat van 10 mm dikte is 1 euro (stukken goedkoper dan Depron.....)

Als men het niet probeert .....dan weet men het niet
zei Leonardo Da Vinci en hij legde de grondprincipes vast voor een heli....

soortelijk gewicht en stijfheid van PUR is waarschijnlijk wel evenwaardig (mischien beter) dan "Depron"
We zien wel......
In het weekend zal ik diverse proeven uitvoeren op dit materiaal ( trek- en afschuifspanning, weerstand tegen buiging, soortelijk gewicht.....)

Als mijn F22 afgewerkt is breng ik jou als eerste op de hoogte
(ik heb per slot van rekening immers jou bouwtekening mogen gebruiken, waarvoor dank........)

Nog een pretiige vakantie
Groeten
Steffe

Hoi Steffe,

Ben benieuwd naar jouw bevindingen op het nieuwe materiaal.
Ben ook benieuwd naar de resultaten van jouw F-22, post ook wat foto's.

Hans.

Hallo Hans,

Misschien een idee voor een volgend project?
F-5.jpg

Of heb je die ook al in de Nederlandse uitvoering?

Geert-Jan P

Back