F-35a 1:7

De parkers in het hoofd LG vervangen door m4 bouten met slagmoeren, lijkt me toch iets safer.
Denk het niet Peter, sterker is niet altijd beter. Hoewel die chinezen er vaak naast zitten vind ik dit een juiste constructie. Bij een crash-landing moet er iéts geven, dat waren de parkers. Bij mijn F15 heb ik een vergelijkbare opstelling en gebruik ook parkers. In de inmiddels 14 jaar van de kist heb ik 3 x een te harde landing gemaakt waarbij de retracts gewoon los braken. Waren dat M4 bouten geweest was de gehele box constructrie uit de romp gerukt geweest met véél meer schade....just some thoughts....:rolleyes:

Groetjesss,
 
Hee Gerald,

Goede keuze bij je F15 maar deze F35 heeft net als de F16 een drag brace, mocht er een hele harde landing voorkomen dan zal het spant waar de brace aan vast zit de eerste klap opvangen en mocht dit uitbreken blijft de rest hopelijk heel ;).
Beetje lastig om uit te testen :rolleyes: haha.

Wat wel grappig is dat de test F35 in eerste instantie een F16 onderstel had.

Leuk plaatje, goed te zien hoe onstrak de huidplaten zijn op de F16​

001moa.jpg
 
Rollout of AN 2 Netherlands.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij gaat'ie binnenkort wel de lucht in en wordt hij afgetest om vervolgens bijna twee jaar ( jawel 2 jaar) in een hoekje geschoven te worden omdat het nederlands test programma nog lang niet klaar is....is ook niet goedkoop want om hem in "flying condition" te houden en stof te vangen kost ook etterlijke duizenden pleuries per dag..... Ik vind het héérlijk om belasting te betalen ha ha ha!!!!:hammer:

Groetjesss,
 
@Marco: ik denk dat ik eerst ga vliegen en misschien na het eerste seizoen ga kijken of er een ander kleurtje op komt. Dat zou eigenlijk niet schaal zijn, want de AA-1 was zoals mijn kist nu is. Om hem helemaal Nederlands te maken, moet sowieso de neuswieldeur in tweeën.

@Gerald: tsja, erg efficiënt is de ingebruikname niet, nee. Ik snap niet waarom dat allemaal zo moeilijk is? De USA is al aardig ver met testen, wat moeten wij nog allemaal doen, dan? Eigenlijk zouden we er een stuk in moeten mogen vliegen, met alle betaalde belasting? :mrgreen:
 
De afwerking is hier en daar wat matig. Het is dus geen ARF die na een middagje plakken in elkaar zit, dat valt tegen... :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha! Ja het blijft hobby, met iets meer werk is de voldoening ook weer groter als hij vliegt! ;)
Moest je nog veel bijbetalen voor het invoeren?
Heb voor mijn p47 robart struts besteld in de US, bij de postbode aan de deur toch nog even 26 eurietjes aftikken..8-O
 
Ceashes

Hoi Jolmer,

Heb je de berichten op RCU gelezen over FEJ kist die crashen.

Miscchien even wat zaken extra controleren voor de veiligheid.
 
Zeker, we hebben al diverse verbeteringen op de kist doorgevoerd. Wat ik van RCU begrijp, is dat vooral de grotere modellen problemen hebben, niet de kleinere kisten. We lopen en Epoxy-en alles goed na.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Jolmer! Mooi vliegtuig man!
Hoop er ooit nog aan te mogen werken (de grote dan) maar zoals t er nu uit ziet is jouw F35 voorlopig de eerste en enige! ;-) succes met het wachten tot Peter klaar is met bouwen :mrgreen:
 
Dank je!

... maar zoals t er nu uit ziet is jouw F35 voorlopig de eerste en enige! ;-)

Nederland heeft er al twee, die inmiddels al in de USA rondvliegen. De eerste is gedoopt de 'F-001', heb daar al foto's van gezien. Misschien mag je daar eens aan omsleutelen?

Het project gaat als een speer! We hebben daarom niet veel tijd om het draadje bij te werken. Ik ga daar eens halverwege juni voor zitten... :mrgreen:

~Jolmer
 
Die twee die in de mottenballen staan bedoel je? De F-001 en de F-002 zijn tot nader order aan de kant gezet en worden slechts eenmaal per maand gevlogen door amerikaanse vliegers ivm behoud luchtwaardigheid.

De Min van Defensie heeft alles stop gezet en maakt eind dit jaar een beslissing welke kist het gaat worden....

De keuze is dus zeker nog niet gemaakt helaas.

Maar ik roep gauw weer even "on-topic" want anders hebben we hier binnen no-time weer een discussie over de vervanger F16. Tegenwoordig is namelijk heel NL specialist op dat gebied geloof ik :mrgreen:

Maar super kist en ik ben benieuwd naar je vorderingen!
 
Die twee die in de mottenballen staan bedoel je? De F-001 en de F-002 zijn tot nader order aan de kant gezet en worden slechts eenmaal per maand gevlogen door amerikaanse vliegers ivm behoud luchtwaardigheid.

Nou ze kunnen uitgepakt worden, ze gaan er toch komen volgens het nieuws.

Jolmers kist staat de komende dagen op Volkel op de stand van NIDV.
Dus als je de eerste JSF(je) wilt zien.......... hij is mooi geworden.
 
Back
Top