F-5A Freedom Fighter

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Stickybom, 13 jan 2007.

  1. Stickybom

    Stickybom Guest

    Beste lezers,

    Ik heb Zaterdag 13 Januarie mijn tijd gebruikt om een F-5A Freedom Fighter maken. Het model is van Italeri, verf van revell en de stickers zijn in het NEDERLANDS. :arrow:

    Ik ben benieuwd naar de reacties :p (door de flits zijn de foto's niet al te mooi en een beetje te licht)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    (de modellen op de achtergrond zijn ook mijn modellen, ik heb een stuk of dertig vliegtuigen en helikopter gemaakt)

    [​IMG]
     
  2. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Mooi model hoor.

    Misschien toch één kleine opmerking: de roundel aan de stuurboordzijde (rechterkant) staat op z'n kop.
    Misschien ben je hier toch wel een klein beetje te snel gegaan om het model te willen afwerken? :lol:


    [​IMG]
    De witte kleur moet onderaan. :wink:

    Blijkbaar voelt je Freedom Fighter zich tussen de andere toestellen al goed thuis. :lol:

    Toch knap gedaan, hoor!



    Droop
     
  3. Stickybom

    Stickybom Guest

    :D Droopy'ke,

    Ik weet het, ik dacht ook al dat mensen het zouden zeggen. Ik wist het wel ik wil natuurlijk niet het nederlandse luchtmacht teken verkeerd doen maar ik had hem al geplakt en toen ik het zag was ie al opgedroogd (en die stickertjes zijn altijd zo breekbaar dus heb ik niet echt geprobeerd hem nog los te peuteren)

    Dank je wel Droopy'ke vor je reactie :)
     
  4. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    zijn dat dezelfde soort stikkertjes als bij revel? met water? dan kan je hem nog een beetje nat maken, en dan draaien. zo doe ik het iig meestal wel.

    Groeten,

    Ruben
     
  5. Stickybom

    Stickybom Guest

    Beste Charger,

    Ja dank je wel voor je tip, dat klopt inderdaat bij revell gaat dat altijd erg makkelijk (soms vallen mijn revell stickertjes er spontaan af :roll: )
    Ik zal het nog even proberen, bedankt nogmaals :wink: !

    Ga zeer binnenkort al weer foto's posten van een nieuw model, de RAH-66 Commanche in het zwart, dus jullie hore nog van me :lol:
     
  6. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    alsje ;). hij ziet er wel netjes uit. kheb donderdag mijn eerste auto gemaakt die ik moest verven. het is wel leuk, maar verdraaid lastig. en die stickers, daar heb ik ook ruzie mee, scheuren ook best makkelijk.
    alleen hangen ze dr wel een beetje depressief bij, zo met de neuzen naar beneden:p. blijven ze bij jou wel hangen?. ik had 'snachts, PLOF, shit, daar ligt dr één :p

    Groeten,

    Ruben
     
  7. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Het loskomen van de decals kunnen jullie tegen gaan door er een blanke laklaag of een laagje Parket Plus overheen te spuiten/ te kwasten. :wink:




    Droop
     
  8. Stickybom

    Stickybom Guest

    :D Ik doe meestal als de verf al redelijk opgedroogd is de stickers al, waardoor ze nog net iets beter plakken door de verf. Vroeger toen ik nog geen verf gebruikte, vielen inderdaat de stickers er spontaan af. Dit probleem heb ik al lang niet meer :arrow: Als je de stickers moet plakken doe het dan wel met lauw water (met koud water werkt het plakken veel minder goed) :wink: BEn je echt aan je eerste model begonnen of aan je eerste auto :?:
     
  9. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    ik neem aan dat dat op mij slaat, of niet? ;)
    eerste auto die ik verfde. ik doe al vanaf mijn, wat is het, 11de ongeveer aan modelbouw. maar ik verfde ze niet. dagje mee bezig, en dan de stickers dr op, en klaar. ik deed auto's en vliegtuigen. (tanks heb ik een paar keer gedaan, maar door dat gekloot met die rupsbanden was de lol dr bij mij snel af) Poosje niks meer aan gedaan, en toen maar weer begonnen (even gekeken op modelbrouwforum o.i.d., en toen werd het "modelbouwgevoel"weer geprikkeld). ik vind het met verven wel wennen, maar zekers niet minder leuk.
    trouwens met dat stickers plakken als de verf nog net niet goed is opgedroogt, is wel een goede.

    Groeten,

    Ruben
     
  10. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi Jip,

    De NF-5A ziet er leuk uit hoor, maar misschien moet je de volgende keer iets meer tijd nemen om je model te bouwen. Zoals je onderschrift het al zegt:
    Geen modelbouw zonder geduld!
    Zo voorkom je foutjes zoals bij de roundel.
    Tip: op internet zijn erg veel foto's te vinden. www.nf5.nl is een goede voor jouw toestel, op www.airliners.net staat ook een schat aan informatie voor zowel civiele als militaire vliegtuigen.

    Oja, de kanonnen op de neus horen gunmetal te zijn, een aluminiumkleur is meestal wel goed.


    Groetjes,
    Jelle
     
  11. Stickybom

    Stickybom Guest

    Flying Dutch Man,

    Geweldige site over de NF-5!!! :p Ik zal inderdaat denken aan mijn geduld denken, het is ten slotten mijn ondertekst. :wink:
     
  12. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb ook veel aan de site gehad inderdaad, vooral de foto-archieven. Ik heb deze NF-5 ook eens gebouwd en er ligt ook nog een NF-5B te wachten. Maar die komt later nog wel een keer.
     
  13. Stickybom

    Stickybom Guest

    8) OK, welke schaal mag ik vragen? (die NF-5B) Ik ben echt gek van de Koninklijke Luchtmacht, zou er zelf ook best wilelen werken!! :D Heb nu een gewelidg boek over de laatste 75 jaar van de luchtmacht geleend van de bieb, hier staan ook mooie foto's van de Hawker Hunter in, ook een mooi vliegtuig geweest van de luchtmacht. En natuurlijk heel veel mooie foto's van onze eigen F-16!!! 8)
     
  14. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    De NF-5B is ook 1:72. Het is gewoon een heel simpel kitje van de F-5B van Matchbox, deze ga ik een beetje verbouwen en zelf decals bij elkaar sprokkelen. De roundels heb ik in ieder geval al. Ik heb ook een F-16, Hawker Hunter, Apache en nog een aantal toestellen van de KLu gebouwd.
     
  15. Mad Viper

    Mad Viper Guest

    Revell heeft een ook hele goeie NF-5B in 1:72 met decals voor 316sqn, K-4015.

    Deze heb ik ook staan plus nog een hele rits KLu kisten. Ben zelf nu met 2 1:48 F-104's bezig, en natuurlijk zijn dat ook KLu kisten :wink:

    Maar de NF-5 site staat nu bij m'n favorieten. :)

    Dat modelletje van jou ziet er ook leuk uit, Stickybom.
     
  16. Stickybom

    Stickybom Guest

    Mad Viper,

    Leuk F-104 is toch een starfighter, vind ik zelf niet zo'n mooie straaljager van de Luchtmacht. Zelf ben ik van plan een nederlandse Hawker Hunter te gaan maken op schaal 1:72. :wink: Kijk als je wilt ook even bij een ander topic van een van mijn modellen hier heb je de link: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=51964

    Dank je wel voor je reactie, jullie horen zeker nog van me :p
     
  17. Mad Viper

    Mad Viper Guest

  18. Stickybom

    Stickybom Guest

    Mad Viper,

    Dank je wel voor de link naar de stickers voor de hawker hunter in het nederlands : :lol: Maar ik hep ze helemaal niet nodig hoor :wink: Revell heeft op schaal 1:72 een model Hawker Hunter met Britse, Spaanse en Nederlanse stickers erbij 8) Deze ben ik van plan te gaan kopen :D
    BTW: Ik wist helemaal niet dat je echt zo'n hele site heb waar je zelfs decals voor modellen kan bestellen :| Leuk hoor :)

    En als je die stargighter af hebt zou ik er graag wat foto's van willen zien :p
     
  19. mooi model
    heb zelf een f-16, bmw Z8 en een seahawk staan.
    Deze modellen zijn echter minder goed geschilderd. Heb altijd bevende handen als ik prutswerkjes moet doen.

    GRTN
     
  20. Mad Viper

    Mad Viper Guest

    Die foto's zullen er komen alleen zal het nog wel even duren. Er zijn nog veel meer sites waar je decals kan bestellen, het internet ligt er vol mee, dit is de enige Nederlandse, waarvan ik weet, waar je bijna alles kunt kopen op het gebied van Modelbouw. Het is de site van de LuchtvaartHobby Shop die vlakbij Schiphol zit. Zo kun je een leuk daggie met het spotten van vliegtuigen combineren.
     

Deel Deze Pagina