f klasse

hallo allemaal

pfff wat een reacties : top .
zijn er niet goedkopere manieren voor een winch ?
en ik vind 1,75 wel wat groot .( zit met vervoer enzo )
ik zat zelf meer te denken aan 1,30/1,50 ofzo ?? zou dat mogelijk zijn .
lijkt mij als je kleiner bouwt minder servo kracht nodig hebt of kijk ik nu verkeerd ??

mvg Bas

Als je kleiner bouwt, heb je inderdaad minder kracht nodig.... maar dat gaat in gewicht niet veel doen... een standaard servo die 3 kg kan trekken weegt helaas niet half zoveel als een servo die 6 kg kan trekken...

In tegendeel, hoe kleiner je gaat bouwen, hoe moeilijker het wordt om binnen het gewicht te blijven... veel onderdelen zoals electronica/besturing wegen nagenoeg evenveel in een kleine boot als in een wat grotere boot.

En vermits je kleiner gaat bouwen, moet het gewicht dus nog meer omlaag, en wordt het dus nog moeilijker om zo licht te bouwen.

Als je boven het gewicht van het ontwerp gaat moet je de romp aanpassen breder en dieper maken, dat kan perfect maar dan heb je wel een ander schip, zo simpel is dat. Als je bij dit schip te veel gewicht hebt gaat je dek onder water bij helling en bij een beetje golven krijg je water over de boeg en word het moeilijk het water uit je schip te houden.
Het laatste schip dat ik bouwde heeft voor een lengte van 1.8 m een draagvermogen van 15 kg.

3/5 mm honingraat, 80 grams glas binnen en buiten, hier en daar een koolstof/honingraat schotje en je kan extreem licht bouwen :)

hallo allemaal

alles is hier weer wat rustiger , dus gaan we weer verder bij waar we geweest zijn . een kennis van ons doet ook in de modelbouw en die heeft misschien wel mallen liggen voor een leuk bootje , ga binnen kort wel eens vragen .

mvg Bas

ik heb een vraag wie weet hoe ik de tekeningen van delfship goed uitgeprint krijg in normaal formaat ??
ik kan hem namelijk alleen thuis in a4 uitprinten zou dit lukken .

mvg Bas

Je kan het lijnenplan van delftship uitdrukken op A4, delftship kiest aut de juiste schaal.
Wil je spanten printen op de schaal van je model zul je via een foto bewerkings prog je formaat moeten aanpassen.

Back