F1 startlicht

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Roelof, 4 sep 2013.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Het is heel netjes zoals gewoonlijk. Maar waarom het alu niet alu laten? Of koos je voor zwart om meer contract met de lichten te hebben? Maar waarom dan niet gespoten? Met een kwast toch niet zo strak?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Inderdaad komen de rode lichten in contrast beter eruit met een zwarte omgeving, tevens kan een weerspiegeling van de zon richting de rijdersstelling irritant zijn. Helaas kwamen de benodigde verfsoorten niet in een spuitbus en heb ik ook niet zomaar een spuit tot mijn beschikking.
     
  3. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Ons startlicht heeft er een mooi broertje bij!
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Wat is er wel speciaal aan de verf? Mits ontvetten, eventueel primer indien nodig, steekt het toch niet zo nauw?
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Het was een etsende primer welke bij deze winkel niet in een spuitbus kwam (veel etsende primers komen niet in een spuitbus heb ik gezien) en de zwarte lak is een soort van industriële lak welke flexibel blijft en daarmee meer bestendig is tegen mogelijke beschadigingen. Helaas heeft deze lak ook een lange droogtijd zodat even snel opschuren en een 2e laag ook niet makkelijk gaat.
    Had ik zelf een compressor met een verfspuit had ik het vast wel op die manier gedaan.
     
  6. Saxxon

    Saxxon

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Zoetermeer, Nederland
    Beste Roelof,

    Ik wil ook zo graag dit F1 startlicht maken maar verkoopt ze het niet meer via Picprojects webshop.
    Hoe kan ik een printplaat namaken?

    Ik moet dit een startlicht voor mijn RC Club Zoetermeer hebben omdat ik doof ben en kan niet signaal horen.

    PM mij ?

    Alvaste bedankt
     

Deel Deze Pagina