F103 15th anniversary edition

Hi,

Over 39 minuten verjaar ik en dit leek me wel een passend kado....

ben benieuwd maar vind het echt een hele mooie uitvoering.

Groet, winkje

Bij heb postkantoor, ik was een weekje weg.

Ik heb hem 4x moeten bestellen, en uiteindelijk heb ik hem bij rc-muchroom vandaan.

Moet helaas nog wel achter mijn geld aan dat etamiya nog niet terug betaald heeft.:mad:

Hi,

Pakketje ligt al wat dagen bij de douane maar ik verwacht het elk moment.... Ben ondertussen aan het rondkijken naar de juiste motorisering. Ben redelijk enthousiast over de CC Mamba combo's en denk er sterk aan een Mamba max of een CC sidewinder voor deze wagen te bestellen. Maar.... welke uitvoering (hoeveel Kv) ?

Nope, ik zoek niet naar het ultieme race monster en daarmee valt volgens mij de Mamba Max 7700 variant af... Iemand een onderbouwd voorstel ? Ander vraagje... gaan deze regelaars wel passen ?

Groet, dank, vincent

Laatst bewerkt:
Ik ga er een 10,5 turns brushless in doen. Ben er nog niet uit welke. Kies wel een kleine compacte regelaar. Er is niet veel ruimte voor de regelaar, wanneer je met een F1 body gaat rijden.

Same here,

Ik ga er een LRP SPX met een 10.5 stockspec in doen.
Wel nog een vraagje, als ik het diff in elkaar zet en het wiel monteer, dan kan ik het spurgear iets naar links en naar rechts bewegen.
Ik heb dit op gelost door het spur iets uit te vullen met ringetjes, maar dit staat niet in de handleiding beschreven.
Iemand hier ervaring mee, ik hoor het graag.

gtz kees

Dat is logisch, je kogels zijn net iets dikker dan het spurgear, anders zouden de diff ringen tegen het spurgear aanlopen.
Maakt verder helemaal niks uit.

Ik las op de site van Xray zelfs dat bij een toerwagen het geen probleem is als er maar 50% raakvlak is tussen de pinion en spur. Dus ook over de uitlijning hoef je je geen zorgen te maken.

Duidelijk, ik was nog niet bekend met dit soort diff/spurgear combinaties vandaar.
Bedankt voor de info.
Zondag maar eens kijken hoe het rijdt.

gtz

Same here,

Ik ga er een LRP SPX met een 10.5 stockspec in doen.
Wel nog een vraagje, als ik het diff in elkaar zet en het wiel monteer, dan kan ik het spurgear iets naar links en naar rechts bewegen.
Ik heb dit op gelost door het spur iets uit te vullen met ringetjes, maar dit staat niet in de handleiding beschreven.
Iemand hier ervaring mee, ik hoor het graag.

gtz kees

Dat hoort zo! Dat heb je nu eenmaal met een pancar. Zoals hierboven al gezegd zijn de kogels dikker dan het spur. Niet uitshimmen dus. Als er een pinion op zit en de motor draait dan heb je er totaal geen last van. Uitshimmen zou eerder een negatieve invloed hebben dan een positieve...

Joost.

Nou de F103R begint vorm te krijgen, op de achtervleugel moet ik nog even wachten. Verder moet de electronica er nog in, en dan zondag de eerste run.

f103r.jpg

gtz kees

Body is al passend, helaas nog geen achtervleugel.
Ben bang dat er met deze body niet te rijden valt... Iets teveel zwart van het goede.
Komt nog een andere voor op de baan.

IMG_0940.jpg

IMG_0939.jpg

IMG_0943.jpg

Erg stoer, achter vleugel is idd moeilijk aan te komen.
Ik ben vandaag ook ver gevorderd met de kap, morgen ga ik er voor het eerste mee rijden.

IMGP6633-border.jpg

IMGP6636-border.jpg

IMGP6639-border.jpg

gtz

Back