F104 vliegt weer.....

Na een lange stop is gisteravond op Deelen de F104 weer eens de lucht in gestuurd door Leonce Bimbergen.
Proefvlucht (met nieuwe besturing) ging prima, al blijven er wel enkele zaken nog te verbeteren zoals een té direct sturend neuswiel en een wat trage elev servo.
Verder schitterend vliegbeeld met vrijwel identieke "sound" als de 1/1 versie!
Hier wat foto's, en er komt nog een filmpje.

IMG_5219.JPG

IMG_5220.JPG

IMG_5222.JPG

IMG_5223.JPG

Hey Richard,
Dit is nog eens een JET..., erg mooi.
Van welke fabrikant is deze ?
Ooit wil ik ook zulk ruw tuig.
Verder nog veel plezier en sccs met deze (gevleugelde) raket.
Grtz MT

Mooi te zien dat de kist weer aktief vliegt, altijd al een prachtig project gevonden van Frans Feijen, volledig scratch built tot en met het ontzettend mooie schaal onderstel....waauw!!!

Hoop dat Leonce met deze kist meer geluk heefd dan tot nu toe met zijn F5.

Grtz,
Gerald

Ja ik had al een vermoeden dat het die was, ik heb de 104 jaren geleden in Dortmund eens kunnen bekijken.
erg mooi !!
Het zijn er weinige die met zoiets kunnen en durven vliegen.
zelfs de 104 van Avonds zie je weinig, ...en toch zou deze goede vliegeigenschappen hebben.
in elkgeval veel mooie vluchten toegewenst.
grzt MT

fillumpie klaar!

Zo, na enig stoeien met Windhoos Movie Makert is het toch geluk een filmpje samen te smelten met wat overgangen en een titelt!
Het is gefilmd met een fotocamera zodat er bij tijd en wijle alleen maar een puntje te zien was. Overigens niet erg ver van de werkelijkheid!
Ja, volgende keer zal ik de echte camera es meenemen....
EwcQ9GnZvJs[/media] - F104 op Deelen 5 juli

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu nog een parachute-rem en dan is het zoals ik ze altijd zien landen heb... Ziet ernaar uit dat die slats heeft.
Jacques
België

Leonce,
Kort geleden gehoord van een 1/1 F16 vlieger dat het lastig is met crosswind te landen en dan de chute trekken. Het wordt dan een enorme windvaan en de chute trekt de neus in de wind, zodat ze soms de handen vol hebben het ding op de baan te houden.....
Dat zal bij het model niks anders zijn....

Op de al eerder vermeldde link staat hij met chute:
scale 1:5 flying model of f-104 Starfighter

Quote Leonce:
Hij heeft inderdaad een remchute, en die is ook zeer functioneel.

Hoi Leonce, ook actief op het forum zie ik. Je hebt het goed voor elkaar zo te zien, mooi hoor en mijn complimenten! Wil het een beetje opschieten met je F5? Sprak onlangs Piet en hij zei dat jullie je er handen vol aan hebben.....

Ik mis alleen nog het huilen van de echte :smile:
.......nóg mooier zou zijn.....die zwarte pluim van die goeie ouwe J79's....:black:

1168153.jpg

Groet,
Gerald

Laatst bewerkt:
Back