f15 avonds

hoi,

sinds kort een nieuwe f15 overgenomen van iemand waar nog een beetje werk aan is

en ook retracts besteld en al aangekregen
URL=http://imageshack.us]
013de2.jpg
[/URL]

n u heb ik een bouwbeschrijving en een 1:1 plan besteld bij avonds om de retracts in te bouwen ,

gtjs
wim

Wow Wim,
Pracht kist.

Ik vind het een van de mooiste modellen en ze vliegen geweldig.
Je hebt echt mazzel met zo een kist.. goede aanschaf !

jalours op je ...

groet,
Jacques.

hey jacques,

heb hem zo gekocht gehad van peterjan
ik ga er tevens de gbooster 160 in steken

zag hem te koop staan en is ook een iedeale trainingskist
had de motor nog liggen dus heb hem maar overgenomen hehe

f15

Geweldig Wim,wat een geluk dat je hem zo kon kopen,ziet er geweldig gaaf uit ,gaat er een 66mm turbine in? of een 70mm turbo.
veel vlieg plezier.gr Rene.

@Wimpy.

Wat wil je met die 160 in die kist gaan doen? met die motor komt de F15 zeer eenvoudig in een baan om de aarde, 120 is al ruim voldoende power, maar ik begreep dat je deze motor al hebt liggen.

Groet Ger.

ik ga er tevens de gbooster 160 in steken

hey ger,

idd deze heb ik liggen en voor op te stijgen vanop een graspiste is iets meer toch beter , voor de vlucht zelf zal het veel op 1/3 gas vliegen worden maar eens traag over komen dan full power en recht naar boven gaan is dan ook weer realistisch he want de echte f15 heeft ook zeer veel power:-)

Hey Wim, goeie keuze de F15, die bak vliegt echt als een eitje en inderdaad goed als trainer te gebruiken. Ik vlieg er inmiddels bijna 10 jaar mee en blijf het een mooie machine vinden. Bij mij zit er maar een KJ66 in met 8.7kg vermogen maar nooit problemen vanaf gras gehad dus dat zit bij jou helemaal goed, vergeet niet op tijd gas terug te regelen anders zit je idd zoals Ger al schreef in orbit ;). (misschien de mijne ook maar eens een keer opvoeren voor 12kg.....ooit als ik tijd heb...) Mijn kist weegt trouwens 9.5kg leeg, heb daar een beetje op gelet tijdens bouwen, vandaar dat hij eenvoudig vanaf gras te vliegen is. Heb er nét de rug remklep op zitten en dat werkt helemaal perfect. Kunt tijdens approach een hele dot gas erop houden en wanneer je voor een go-around ga doe je simpel de klep in en weg is de kist!

Gefeliciteerd met je aanwinst, zult er geen spijt van krijgen.

Grt,
Gerald

GroteFoto-ZSJBGEKH.jpg

hoi gerald,

bedankt , de bedoeling is deze redelijk snel vliegklaar te krijgen , wel alles goed maken natuurlijk:-)

ik moet de retracts er gaan inbouwen maar de triplexen zijn te kort voor de retracts dit toch wel wat aanpassingswerk

Hoi Wim, binnen kort komt je F16 toch ook? Volgens mij kom je straks met de F15 erbij tijd te kort.
Laat je het bouwproces ook zien op het forum?
Groeten, Peter

hoi peter,

aangezien ik de rafale een grondige opknapbeurt wil geven en hem volledig wil leeg maken zit ik op het moment zonder een turbine kist,

de f15 zou toch redelijk snel klaar moeten zijn zodat de trainingen met turbine kunnen verder gaan zodat als de f16 ooit klaar zal zijn we toch wat meer ervaring hebben met turbines , de f15 moet ik alleen de retracts inbouwen en de motor , voor de rest zal deze niet worden uitegbouwd als een schaalmodel maar zal deze als reserve kist moeten dienen.

zal ook van de f16 een draadje openen

gtjs
wim

Hey Wim,

ge gaat er nogal tegen aan! Proficiat met de aanschaf e!!! Wanneer zien we je nog is ne keer op de kei?

greeetz,

Joris

Knap, knap knap....als ik het zo lees is Wim van plan het Belgische leger over te nemen....heeft een hele vloot bij elkaar...
Prachtige toestellen Wim...

jomo,

ik heb niet veel tijd hoor maar ik wil nog wel eens komen zweven:-)

tom,

ja het moeten nog mooie kisten worden he:-)

gtjs
wim

Wim,

ge komt maar is af e, dan neem ik je wel is in de backseat mee!
Ik ga nog wel is mee vliegen met jullie.
Succes met de bouw en als je stickers nodig hebt je weet waar ge moet zijn e (bij mij dus :d)

dan toch maar eens gestart met de afbouw van de f15

eerst het intrekbaar landingsgestel , op deze foto alle onderdelen ervan

eerst start ik met het neuswiel, een gat boren in de neuspoot waardoor het metalen pin door kan gaan voor vastzetting

gebeurd en gepast

met een fijne stift afschrijven waar het inbusvijsje komt zodat ik het daar wat kan afplatten

poot ero

luchtdruk opzetten en de poot naar omlaag laten voor verdere inbouw in de romp

gtjs
wim

Hey Wimpy,
Laatst je ontmoet op de Schow van willebroek.
Ben Blij dat je met deze knappe bak ook verder gaat, als hij af is en je gaat ermee vliegen kom ik eens kijken bij jullie.
verder doorgaan met de bouw enheu blijven posten hé.
MVG MT

Nee, daar was ik niet aanwezig.
Op willebroek wel ik vroeg nog achter je F16 en je turbinezwever,... maar daar zullen er wel meer achter vragen waarschijnlijk?
In elk geval ik blijf het F15 verhaal volgen ( andere ook natuurlijk) misschien handig voor mij.
Weldra kan ik met mijn F15 door.
Groeten MT

Back