F15 van Bert (Video)

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Tom Verstappen, 6 jan 2004.

  1. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
  2. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Oeps... per ongeluk nieuw onderwerp? ;)
    Tof van je Tom, ga meteen kijken!
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  4. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Okay... dit is misschien wel het stoerste rc vliegtuig wat ik ooit gezien heb 8O WOHOWW... erg gaaf!!

    :worship:

    Vond de kwaliteit wel goed hoor Bertus.
     
  5. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  6. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Bertus,

    Ik weet natuurlijk niet met welke camera ze genomen zijn, maar heb je ooit al eens een model in vlucht gefilmd uit de losse hand?

    Moet je zeker eens proberen is niet eenvoudig, vind dat de persoon die dit gefilmd heeft vrij goed zijn best heeft gedaan je moet er ook aan denken dat het een JET is en de snelheid net iets hoger is dan van een gewoon toestel.

    Groetjes
    Tom
     
  7. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Gaan we hier nu lullen over de video kwaliteit of over hoe te gek gaaf cool super heftig die turbine f15 wel niet is :D

    Hoop dat ie heel blijft Bert (en broer)!
     
  8. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Ik heb hem zien vliegen op de F4C meeting op de luchtmachtbasis waar die Helicopters staan, kan nu niet direct op de naam van de basis komen.

    Wim Reinders was er toen ook met zijn F16.

    Vond ze beiden te gek!!!! 8)
    Maar voor mijn portemonné net iets te duur. :cry:
     
  9. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  10. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    De vlieg opnamen zijn gemaakt bij de jet meeting in Rozenburg. De piloten die er geweest zijn zullen zich de omstandigheden van deze vlucht nog wel herinneren: Een lood grijze lucht voorafgaand aan een stortbui van jewelste. Op de rest van het filmpje kan je het model niet meer herkennen tegen de bewolkte achtergrond. (Dat is pas realistische camouflage!) Kortom geen ideale dag om te filmen.

    Tel daar bij op het kwaliteitsverlies om het geheel ook voor de minder breedbandige onliners beschikbaar te maken en voila, dit is wat er overblijft.

    Voor details zijn foto's beter. Zie: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5365&postdays=0&postorder=asc&start=0

    Ik zal eens kijken off ik nog wat foto's kan vinden van o.a. de cockpit met werkende instrument verlichting.
     
  11. No1Uno

    No1Uno Guest

    Ik ben dan welliswaar nog (Eerste trainertje is klaar, nu nog leren vliegen ;) )geen piloot, maar ben wel aanwezig geweest op deze dag. Ik kan dan ook bevestigen dat het ronduit kolere weer was ;)

    Wel een schitterende kist om te zien, maar zoals voor wel meer medemodelbouwers, een beetje boven mijn budget ;)

    Marco.
     
  12. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    deze dus,
    [​IMG]
     
  13. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  14. No1Uno

    No1Uno Guest

    :offtopic:
    Ben ik volledig met je eens Bertus...

    Echter doe ik ook graag rijden met snelle brandstof autootjes, ben ik ergens in een grijs verleden vrachtwagen chauffeur geweest, dus een mooie RC truck met alle toeters en bellen is ook gewenst, en vaar ik zowel met werkschepen als met zeiljachten.

    Als ik er voor alles zulke budgetten op na hield, dan denk ik dat het gauw afgelopen zou zijn met mij. In iedergeval ben ik dan geen modelbouwer meer.

    Als je maar op 1 vlak van de modelbouw actief ben, dan valt het relatief gezien allemaal wel mee.

    :eek:ntopic:

    Heb het filmpje nog eens goed bekeken, en moet toch toegeven dat het knap gefilmd is. Los uit het handje zijn die dingen echt niet bij te houden met een camera ;)

    Zomaar even informatief, hoelang ben je nou bezig met het bouwen van een kist als deze?

    Marco.
     
  15. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    ik ben normaal niet zo voor jets, maar deze... WOW!
     
  16. Didier

    Didier Guest

    Ik ben de "cameraman" van dit filmpje geweest.
    Opgenomen met een Sony DRC-PC100E digitale camera.
    Voor video opnamen waren de omstandigheden dusdanig slecht dat ik toen gekozen heb om de F15 "close-up" op te nemen zodat je er nog iets van ziet en niet alleen een grijs beeld.
    Ondanks de fantastische steady shot op mijn camera, is het moeilijk om een model dat gemiddeld 200 km/h vliegt en zonder dat je weet welke kant de piloot op gaat, strak in beeld te krijgen.
     

Deel Deze Pagina