F16 dual schaal 1:5

Mooi tekenwerk Peter! Ik teken alles in Autocad en ben ook bijna klaar met mijn 1/5 variant. Turbine is klaar dus volgende stap, volgende week wat materiaal halen zodat we de komende maand weer onder de pannen zijn...;)

Grt,
Gerald

GroteFoto-IGQ37HAX.jpg

Zo, dat ziet er ook SUPER uit zeg! Ik vermoed dat je eerder met dit onderwerp klaar bent dan ik.
Die afstand tussen de vaste en de veerpoot moet voor onze schaal 87 zijn, peanuts dat verschil natuurlijk.

Groeten, Peter

Dan kan ik ook niet achterblijven! :D

Zoals ik al meerdere malen, watertandend bij je in je hobbykamer, heb gezegd; ongelofelijk knap werk!
Ik zou nooit zoveel geduld ervoor op kunnen brengen, vrees ik...

Ik zal voortmaken met de nieuwe 1:5 spuitmallen, die zul je eerder nodig hebben dan je denkt! :D

~Jolmer

Laatst bewerkt:
Peter ik was jaren lang crewchief op de J-650 maar die is verkocht aan Chily
Het zou wel leuk zijn de J -650 terug te zien op onze vliegbasis.

He Peter, het schiet al aardig op met je F-16, binnenkort maar weer eens lekker wat D-60 er doorheen jagen op Leeuwarden! Nu het weer wat beter wordt begint het al weer te jeuken.

Hoi Andre, schiet al aardig op zegt ie. De kist bestaat uit piepschuim en zal nooit vliegen. Voordat er een kloon is zal de zomer wel op zijn end lopen. Eerst maar flink wat kero door de andere F16 jagen.

En Jan, de Orange Jumper is ook leuk daar bestaat helemaal geen 2e van. Dat ie in camouflage kleuren komt is een feit dat vind ik persoonlijk het mooiste.

Heb even de 2 kisten naast elkaar gezet om te zien hoe groot het verschil is, eh behoorlijk dus.
De Avonds kist lijk meer op een EDF kist.

Groetjes, Peter
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet waar je mee bezig bent, Peter. Verderop in het dorp zijn er ook 2 bezig (SU-27). Als de projecten klaar zijn denk ik eraan de ouwe mal van de SU-27 flanker van zolder te halen en deze van het winter te bouwen. Met houtbouw vleugels en stabilo's. We houden contact!

Hoi Gary, De tekening die ik heb is origineel van General Dynamics en daar staan spanten op van alle onderdelen.
Groeten,
Peter

Ja joh??? Heb je ze geschreven ofzo? Hoeveel doorsnedes heb je dan? Die tekening is niet te vergelijken met die op Airwar.ru of niet? Misschien dat je als je tijd hebt een foto van die tekening wilt plaatsen? Ik dacht dat dat soort dingen geheim waren, of iig industrieel geheim? Wel goed dat je die hebt, hij wordt dus behoorlijk schaal of niet? Heb je alles precies uitgemeten dat het exact 1:5 is? Ook leuk dat je voor de dual hebt gekozen, zie je nergens!

Laatst bewerkt:
De tekening op die site komt in de verste verte niet in de buurt van deze. Alle spanten neem ik over van de originele tekening ook de vleugel profielen.
Je kunt er dus van uit gaan dat ie 100% schaal gaat worden, om op 1:5 te komen schaal je de tekening op naar 1:1 en dan weer terug schalen naar 1:5.
Als je op de oude site vhttp://www.jetteam.nl/f-16_page.htmlan jetteam.nl kijkt zie je het aantal spanten (43).
Groeten,
Peter

Hoi Peter,

Ik ben de laatste tijd bezig met het modelleren van de F-16.. en ben ook zeer benieuwd wat voor tekening jij precies hebt gebruikt :). Ik neem aan dat deze niet zomaar te vinden zijn op het web.

Ik ben zelf ooit eens ergens een Loft line tekening tegen gekomen, waar ook alle 43 spanten op staan en weer geen vleugel profielen. Het model in 3D krijgen lukt aardig, maar blijft toch lastig aangezien de loft tekening geen cad tekening is.

Verder.. Erg mooi bezig, en hij wordt Grooot !

Na veel schuur stofwolken begint het eindelijk ergens op te lijken, ik zal binnekort de schalen aan elkaar lijmen waarna ik dan de laatste hand kan leggen aan het schapen van de romp.
De volgende stap zal dan zijn het lamineren van het schuim en het snijden van de vleugels.

full

full

En Gerald, er komt zeker een plaatsje in voor flares. Is een werkend boordkanon ook iets voor de demo :rolleyes:.

Groetjen, Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Peter,

Ah, weer even een update?! Wordt echt super dat ding!
Die flares heeft iedereen wel aan het denken gezet, hè?! ;)

~Jolmer

hee peter prachtig hoor hoe het er allemaal uitziet, maar hoeveel uren gaat er ongeveer inzitten om dit allemaal te maken.
ben erg benieuwd hoe het resultaat word.

gr rene

Erg veel uren! Peter, ben je al niet 1,5 jaar aan het tekenen geweest, vóór je uberhaupt de spanten kon vrezen?

~Jolmer

Back