F16 dual schaal 1 op 5

De mal voor de dorsal vin in de maak.

bcgc.jpg

p0xu.jpg

n0d9.jpg

En nu maar laten uitharden.​

uhns.jpg

peter, kun je voor mij uitrekenen hoeveel je nou aan epoxy allemaal kwijt bent? (of is dat te pijnlijk). wij spuiten bij ons op de zaak nl polyurea, zou misschien alternatief zijn voor het maken van een mal.

Tot op heden zit er nog geen kilo epoxy in, valt wel mee dus. Als je een laminaatje hebt van bv 50 gr moet je er niet meer hars op smeren dan dat gewicht, 10 % meer mag bij handlayup.
Wat ik voor het hele project nodig heb zie ik wel als het klaar is maar met 20 kg epoxy kun je heel veel leuks maken. :D

Die polyurea behoud een bepaalde flexibiliteit heb ik gelezen maar voor mallenbouw wil je een materiaal dat zo weinig mogelijk krimp geeft plus als je gaat vacumeren zal een mal van polyurea misschien vervormen en dat wil je niet.

Je zou het kunnen uit proberen op iets en kijken wat het doet, ik hou het op de conventionele manier.

Grt

we hebben ook een gemodificeerde polyurea/pu combinatie die behoorlijk hard wordt. (breekt eerder dan dat het buigt)

voor conventionele productie zou dat prima kunnen werken, eventueel met iets van een frame er omheen als het te flexibel is.

De dorsal is uit de mal en geslaagd, nog wel even opschonen en poetsen maar dat kan later wel.

n0z6.jpg

fnnl.jpg

Voor degene die zich nog afvraagt of de details terug komen in de mal.​

ugk8.jpg

7pe7.jpg

Net het projectje doorgekeken hier op het forum maar ziet er erg mooi uit, ben benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat. Nu in de zomerstop zeker om te vliegen?

Hi Peter,

Nee weet de prijs zo even niet.
Maar met de de andere dikke wax was het altijd flink uitpoetsen en dan moest het er ook nog 3 tot 4 keer in, nu maar een keer maar om er zeker van te zijn smeer ik twee keer in.
Dit is voor ons op het werk tijd winst dus geld.

Groet Jan...:bye:

Nieuwe elevators met betere detaillering gemaakt en gewaxt en zijn klaar voor het mallen. Voor de oplettende kijker, de detaillering van de linker is anders dan die van de rechter :confused:.

jls4.jpg

rr7u.jpg

Ook nog een rap proefje gemaakt van de nozzle om te zien of de details er wel uit komen.
De volgende afdruk zal er beter uitzien omdat er maar een minimum aan verf in de mal gespoten is.

sfom.jpg

Hi Peter,

Nee weet de prijs zo even niet.
Maar met de de andere dikke wax was het altijd flink uitpoetsen en dan moest het er ook nog 3 tot 4 keer in, nu maar een keer maar om er zeker van te zijn smeer ik twee keer in.
Dit is voor ons op het werk tijd winst dus geld.

Groet Jan...:bye:

En minder kans op rsi in de schouders :D.

Groet, Peter

Na lange tijd maar weer eens wat leven in het draadje blazen, op het oog is er weinig gebeurd maar de plug heeft nieuwe vleugels gekregen met nieuwe sheeting.

2ll0.jpg
xzql.jpg
x6ul.jpg

Back