F16 dual schaal 1 op 5

Hoppa, gelijk door!

Lekker bezig Peter.

Je vertelde me eens dat dit een primer is. Dus na lossen moet hij nog afgelakt worden.
Ben je niet bang dat je daardoor een zekere mate van detaillering verliest (of heb je daar al rekening mee gehouden?).

Groeten,

HJ
 
Laatst bewerkt:
lamineren kun je leren!


Ondanks dat ik mijn hoed afneem voor ook deze bouwer, vind ik dat hij zijn mallen niet heel goed lamineert; er zitten veel luchtbellen in het werk, en de scherpe deelnaden/randen gaan bij het lossen helaas hier en daar stuk zoals op sommige foto's is te zien (dit wijst op luchtinsluitingen direct achter de gelcoat op die plekken). Dat is toch verschrikkelijk zonde van zo'n mooi project...:(

gr.

HJ
 
Hoppa, gelijk door!

Lekker bezig Peter.

Je vertelde me eens dat dit een primer is. Dus na lossen moet hij nog afgelakt worden.
Ben je niet bang dat je daardoor een zekere mate van detaillering verliest (of heb je daar al rekening mee gehouden?).

Groeten,

HJ

Hee HJ,
Ja lekker bezig, daarom dus primer in de mal. Deze schuren met 400 of zelfs scotchbright en je verliest eigenlijk niks aan detail.
Een licht verlies mag want op de grote zijn ook details verzopen in de lak wel met opzet om onderdelen te borgen bv.

Grts
 
Grote bewondering voor dit hele project , dit noemen ze high tech modelbouw .
Hoedje af , blijf dit in stilte volgen !!

Grtjs Blitske
 
voor wat ik weet zie je eigelijk meestal wel dat de primer in de mal gespoten word
epoxi Hecht beter op droge primer dan primer op droge epoxi

als je du kale epoxy gelamineerde delen spuit heb je daar weer een special primer voor nodig

ook is primer dik
dus spuit je het in de mal staan juist alle detai,s in de primer
zou je eerst de romp lamineren en daarna primen verlies je meer detai,s

Ik volg dit project al vanaf zo een beetje het begin
echt geweldig en geen half werk
hoe vaak heb je dingen wel niet over gedaan omdat je er achter kwam dat het niet helemaal klopte

dit word de mooiste en best gedetajeerde f16 die er is
 
De rest is nu ook in de primer, buiten maar laten uitdampen.

10425187_1501375223433269_3097094574316308215_n.jpg


10463934_1501375233433268_7901055668475689821_n.jpg
 
Kijk! Goed bezig, gelijk een afdruk maken. Je kan niet wachten hé? ;)

(goed dat het geen buitenzit weer is, anders heb je zó ruzie met de buren....? :rolleyes:)

Is het trouwens 2K primer?

Groetjes,
Gerald
 
Ik moet al zo lang wachten :rolleyes:,

Ruzie met de buren, heb ze al eens bang gemaakt met het proefdraaien van m'n turbine........... verderop in de straat dacht een buur dat er een F16 was neergekomen haha. Mijn buur houd wel van fikkie stoken (barbeque'n,) en dat meurt ook :mad:.
het spuiten geeft niet zo veel nevel als toen jij je kist aan het oranje kleuren was :D.

Het is 2k primer, had nog wat staan wat in de jachtbouw word gebruikt....mooi spul om mee te werken.
 
Vandaag toevallig een interview gehoord van de ontwerper van de f15
over de F35 JSF
Zijn mening is niet mals te noemen

een vliegende kalkoen die niet in staat is om zijn doel te berijken

snelhijd matig wendbaarhijd slecht bewapening slecht betrouwbaarhij slecht

in vergelijking met wat er nu rond vliegt
de JSF is niet opgewassen tegen een mig 22
zelfs de huidige f16 is beter dan de jsf
puur omdat de jsf veel minder wendbaar is
de vleugolbelasting is namelijk veel te groot
zo een beetje tussen de F16 en de starfichter in
dit houd in dat de JSF niet in staat is tot dogfichten
oog grond ondersteuning is I niet geschikt voor
en het stelth werkt aleen met interne bewapening
ook licht het brandstof vebruik een heel stuk hoger dan opgegeven waardoor de vlucht duur behoorlijk korter is

dit komt van een top ontwerper
 
Back
Top