f16 phillip avonds

full
full
full
full
full
sinds kort een f16 phillip avonds over genomen.
naast het heli vliegen, ben ik ook geintreseerd in f16.
ik ga hem dan ook eerst helemaal leeg halen.
ik en mijn zoon hebben alles al even getest verlichting doet het landings gestel ook al geprobeerd dat werkt ook allemaal.
dus nu leeg halen.
mochten er nog tips of punten zijn waar je op moet letten dan hoor ik dat graag.
verder zou ik ook in contact willen komen met andere f16 piloten.
want ik zou graag eens hun f16 willen bewonderen, en alle hulp is welkom.

vrg hans

hierbij ook even een foto van hoe hij was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd met je aanschaf (Ha die van Mendeltbooster zie ik :D ) daar ga je veel plezier mee beleven, en het blijven mooie kisten.

Hier zijn ook genoeg F-16 vliegers (en andere) aanwezig die willen helpen mochten er vragen zijn etc.


Grt,
Berto.
 
Groten deels al gestript.
Ben nu aan het kijken en rondneuzen, welke f16 ik wil nabouwen.
De oranje van het demo team vindt ik wel erg gaaf, maar die is ook al gebouwd.
Verder vindt ik de f16 van het 323 sqaudron ook mooi, vooral die ene met het deels blote boezem, daar hou ik van.

Vrg hans
 
Hans,

Is deze dan zo slecht in de lak?
Ik vind deze uitvoering ook apart. Zie je niet veel met die vin. Ik zou zeggen, technisch in orde maken. Daarna eerst plezier gaan hebben me vliegen. Opnieuw spuiten kan dan nog altijd
 
Nee hij is zeker niet in slechte staat.
Maar vliegen kan hij eerst ook niet want dan moet er eerst een moter in.
En ik zeg altijd maar zo, als je dan toch bezig bent doe het dan goed.
En ik zou graag eens willen kijken bij iemand die ook met een f16 vliegt.
Zodat ik die de oren van het hoofd kan vragen( figuurlijk dan)
 
Hans,

Is deze dan zo slecht in de lak?
Ik vind deze uitvoering ook apart. Zie je niet veel met die vin. Ik zou zeggen, technisch in orde maken. Daarna eerst plezier gaan hebben me vliegen. Opnieuw spuiten kan dan nog altijd

Dit is de enigste met die unieke tail en de lak is dezelfde als de grote ;).
 
Aangezien ik de lak wil behouden, maar hier en daar wel even moet bij werken.
Heb ik besloten om de f16 j 248 met de unieke tail waar veel ophef over is geweest ,
Om die te gaan na maken.
Dan hoeft er ook niet zoveel te gebeuren aan spuit werk.
En de tail zal veel bekijks hebben (hahaha)
 
Even een update.
We gaan zo langzamer hand beginnen met bouwen.
Ik heb wat info opgedaan ik heb een plan van aanpak van hoe ik het ongeveer wil gaan doen.
Tevens heb ik mendelt de vorige eigenaar gebeld.
De f16 gaat edf worden en geen turbine.
Hier ga ik het eerst bij laten.
 
Hoi Hans, mooie kist hoor, heb hem nog een paar keer zien vliegen door Mendelt zelf. Jammer dat je het kleurenschema gaat wijzigen, ik vond hem wel stoer. Misschien idee om hem eerst zó te vliegen en daarna pas aanpassen? Ik vlieg mijn kisten ook altijd eerst een poos in grondverf. Scheelt een hoop werk en afwerking, goed voor de motivatie en kleine beschadigingen zijn zó weg gewerkt als het uiteindelijke schema er op gaat. (Je zou dit schema dan kunnen zien als soort grondverf als het er tóch af moet....;))

Heb nog een paar foto's gevonden tijdens een gezamelijk vliegdagje met Mendelt en Peter op "een" basis, mag niet zeggen waar anders moet de koning me omleggen.....:rolleyes:

3 PA kisten bij elkaar; SCRAMBLE :cool:
Grotefoto-GNGSR3UF.jpg


Grotefoto-JR6IPC8N.jpg


Grotefoto-KZZLUYZN.jpg


Take-off roll:
Grotefoto-UNAT6I4Z.jpg


Grotefoto-PSPN6MYC.jpg


Grotefoto-PUDRJ3CF.jpg


Grotefoto-WLY8QHOQ.jpg


Trotse voormalige eigenaar:
Grotefoto-LLB34JFR.jpg
 
Waarschijnlijk komt er een aëronaut tf 8000 in te liggen.
Deze is misschien wat over powert , maar ik heb liever iets over dan tekort aan stuwkracht.
En kwa geluid komt hij dichtbij in de buurt van een turbine.
 
Bij deze een advies:
Verdiep je even opnieuw in welke type EDF's te krijgen zijn.
Een TF8000 is 145mm binnen diameter. 152mm buiten diameter. Met deze maten, denk ik dat je inlaat veel te klein is. Volgens mij is de F-16 van avonds ook te krijgen als ducted fan. Deze brandstof ducted fans van vroeger waren 127mm diameter. Ik denk dat je ook rond deze maat moet kijken.

Het is niet gewoon denken van leg er even een grotere EDF in.
De inlaat moet passen. Maar ook het aantal lipo's voor zo'n TF8000 op gang te krijgen (en houden) is meer dan bij een 120mm EDF. Allemaal dingen waarmee rekening gehouden dient te worden.
 
Back
Top