f16 phillip avonds

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat mijn festo terugslagklep niet meer goed functioneert.
Blaas er van 2 kanten lucht door.
Volgens mij hoort dat niet zo.

Hoort inderdaad niet te kunnen. Je kunt het verschil nog makkelijk voelen als je eraan zuigt.
Onderdruk is namelijk veel sterker dan overdruk.

Mooi kist. Wanneer moet hij klaar zijn?

Peter

Ja ik kan er ook doorheen blazen als er geen luchtslang op aangesloten is.
Moet ik dan concluderen dat dit niet het vulnippel is voor het landings gestel op druk te krijgen. Anders ga ik een nieuwe bestellen namelijk. Want ik ben nu eerst met de oude leidingen bezig om te kijken of alles werkt .
Dan gaat het vervangen worden door nieuwe leidings.

Is het geen check-valve ipv een terugslagklep? Kan je er ook doorblazen als er geen leidingen op aangesloten zijn?

Niet om flauw te doen: een check-valve IS een terugslagklep bij mijn weten....

Groet, Bert

Even een vraag
Ik heb 2 luchtbusjes geplaatst, maar het landingsgestel kan maar net 1 keer in en een 1/2 keer uit.
Alles is lek vrij, doe er 10 bar lucht in.
Moeten er misschien andere busjes in ( grotere)
Graag hoor ik van jullie.

Hoi, hoe groot zijn jou busjes? Ik gebruikte 2x 150ml omgebouwde deo bussen en kon er 6 complete gear cycles mee maken vanaf 8 bar. Weet je zéker dat er 10 bar in de tanks zit? Heb het ook wel eens mee gemaakt dat ik een té restrictive vulnippel gebruikt heb, of een verkeerd geplaatste restrictor zodat je een foute meting hebt op je pomp meter. Kan je een drukmeter in het systeem plaatsen?

Groetjes,
Gerald

Ik ga er van uit dat dit ook 150 ml zijn.
En volgens de festo drukmeter als ik de schaalverdeling goed heb is elk streepje 1 bar doe ik hem helemaal vol, en dat is dan 10 bar.
En krijg ik er maar net 1 1/2 cyclus eruit.

Dit zijn twee cycles vanaf 8 bar met 2x 150ml tankjes, nog zat over voor nóg een paar cycles:

Ik ga van het weekend even mee aan de gang.
Zodra ik wat meer weet, waar het aan kan liggen laat ik het weten.
In ieder geval bedankt mannen.
We gaan verder met bouwen nu eerst slapen vanavond nachtdienst.

Mooi filmpje gerald ik hoop dit van het weekend ook te kunnen, als alles mee wil werken.

full
Het landingsgestel werkt naar behoren krijg er nu 4 1/2 cyclus eruit, de O-ringen in de fourway valve vernieuwd.
Tevens heb ik de jet even helemaal klaar gezet om te kijken hoe het stond met de nieuwe tail.
Ik zeg prima, natuurlijk ook maar effe foto met de jet.

Back