F1b Wakefield vleugels

Hoi Arno,

dat zijn de getallen die R&G opgeeft.

P.s. Is de factor 1.7 tot 1.8 voor GFK of voor AFK? Ik verwacht voor AFK een hoger getal omdat de soortelijke massa lager is dan GFK.

Bas

Zal de boekhouding er op na slaan maar ik men dat ik met AFK in die order van grootte zat............

Ja bas, dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Maar er schijnt niet mee te werken zijn en het valt net buiten m'n budget met 250 euro per m2. Wat massa's betreft moet ik even kijken, het blijft natuurlijk een groot experiment. Ik kan altijd een volgende vleugel zwaarder bouwen.

Kevin

Hi

Die factor 1.8 is voor de verlijming van kevlar op balsa; dat kan dus zo "droog" ; Kevlar op schuim zal wel rond de 2 uitkomen..........

@Kevin

Welk profiel komt in je vleugeltje ? Hoe dik in procenten ? Bij een dergelijke zou ik een profiel van maximaal een procentje of 5 inzetten.

Arno

6.7%, het Andriukov profiel. Zie profili.
Waar basseer jij die 5%? eigen ervaringen?

Had wel gedacht dat je voor dat profiel zou gaan; zeker niet slecht gezien wat Alex er mee doet :) :)
Maar een dunner profiel levert je aardig wat gewichtsbesparing op en bovendien denk ik dat je 5% dik met deze constructie voldoende stijf krijgt.

Zelf zou ik het Andrukov verdunnen tot 5% en de welving met een 1/2 procentje verhogen. Een tactiek die in het verleden wel vaker en succesvol is toegepast (en niet alleen door mij)

Arno

Had wel gedacht dat je voor dat profiel zou gaan; zeker niet slecht gezien wat Alex er mee doet :) :)
Maar een dunner profiel levert je aardig wat gewichtsbesparing op en bovendien denk ik dat je 5% dik met deze constructie voldoende stijf krijgt.

Zelf zou ik het Andrukov verdunnen tot 5% en de welving met een 1/2 procentje verhogen. Een tactiek die in het verleden wel vaker en succesvol is toegepast (en niet alleen door mij)

Arno

Maar je torsie stijfheid gaat dan wel met 25% achteruit. De torsiestijfheid heeft toch een recht evenredig verband met het oppervlakte van het profiel?
Bovendien hoef ik, met de constructie die ik nu ga uitproberen, me niet druk te maken over het gewicht. Het gewicht zal onder dat van een conventionele d-doos vleugel komen.

Arno, heb jij nog wakefield spullen? Is het denkbaar dat ik je ooit nog eens als tegenstander op een wedstrijd tegen kom? Zou leuk zijn!

Kevin

Maar je torsie stijfheid gaat dan wel met 25% achteruit. De torsiestijfheid heeft toch een recht evenredig verband met het oppervlakte van het profiel?
Bovendien hoef ik, met de constructie die ik nu ga uitproberen, me niet druk te maken over het gewicht. Het gewicht zal onder dat van een conventionele d-doos vleugel komen.

het was maar een hint..................

Arno, heb jij nog wakefield spullen? Is het denkbaar dat ik je ooit nog eens als tegenstander op een wedstrijd tegen kom? Zou leuk zijn!
Kevin

Vraag 1. Ja, er ligt nog het e.e.a. op zolder in een koffer..........
Vraag 2. Nee, mijn eerste wedstrijdje heb ik gevlogen zo'n 40 jaartjes geleden en eigenlijk verleden jaar heb ik besloten om definitief een punt te zetten achter elke vorm van wedstrijdvliegen dan ook.

Succes verder :)

het was maar een hint..................

Vraag 1. Ja, er ligt nog het e.e.a. op zolder in een koffer..........
Vraag 2. Nee, mijn eerste wedstrijdje heb ik gevlogen zo'n 40 jaartjes geleden en eigenlijk verleden jaar heb ik besloten om definitief een punt te zetten achter elke vorm van wedstrijdvliegen dan ook.

Succes verder :)

Ok, maakt niet uit. Ik vroeg het me even af.
En natuurlijk sta ik altijd open voor tips, hints en kritiek.

Zo, de bestelling bij R-G is eindelijk gelukt. Met een beetje geluk komt dat eind volgende week binnen. De kernen verwacht ik ook ieder moment de ontvangen. Het hangt er nu een beetje vanaf hoeveel ik na mijn tentamens moet werken. Maar als het mee zit heb ik binnen twee weken de vleugels af.
Kevin

weet iemand de website van prima???
en weet iemand waar ik onderdeelen kan krijgen voor wakefields???
ik heb het alllebei niet kunnen op het internet.

W-hobby

W-hobby levert onder andere bouwpakketten en onderdelen van vrije vlucht modellen (ook wakefields dus).
Waar de Prima te bestellen is, weet ik zo niet.

De site van W-hobby is hier te vinden:
W Hobby Free Flight

Suc6!

Greetz,
Jurgen

Je kan de Prima bestellen bij Michael Woudhouse, Freeflight Supplies:
prima
Of dit de enige mogelijkheid is weet ik niet. Ik heb uitstekende ervaringen met bestellen bij Michael. Wat mij eraan herinnert dat ik weer eens wat bij hem moet bestellen, mijn voorraad spanpapier begint op te raken en hij verkoopt nu ook bruin esaki.

Wout

De Prima is volgens mij nog steeds te koop bij Henk van Hoorn. Hij levert ook andere wakefield onderdelen. Als je me een berichtje stuurt geef ik je zijn email adres.

@wout:
Meneer Woodhouse is over enkele weken in Duitsland tijdens de Eifel Pokal. Als je wat je wilt hebben voor die tijd besteld kan iemand het vast van daaruit meenemen, scheelt weer verzendkosten/tijd.

Kevin

Ik wil zelf ook nog wat mylar. Momenteel heb ik enkel 5 micro zilver. Ik moet er nog even achter zien te komen wat ik op de club kan krijgen en wat ik zelf moet kopen. En ik wil natuurlijk wat bruin esaki hebben.

De Prima is volgens mij nog steeds te koop bij Henk van Hoorn. Hij levert ook andere wakefield onderdelen. Als je me een berichtje stuurt geef ik je zijn email adres.

@wout:
Meneer Woodhouse is over enkele weken in Duitsland tijdens de Eifel Pokal. Als je wat je wilt hebben voor die tijd besteld kan iemand het vast van daaruit meenemen, scheelt weer verzendkosten/tijd.

Kevin
kun je me zijn e-mail geven want ik weet jou e-mail niet

Back