F1B, wakefield.

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 12 sep 2017.

  1. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Amersfoort
    Nu het weekeinde van de Eifelpokal met rasse schreden nadert, heb ik de Wakefield van Hein Abbring vliegklaar gemaakt. Ook maar mijn eigen adresbriefje er op geplakt! Het laatste detail was de turbulatordraad. Morgen eens kijken of hij ook nog wil vliegen. Naast de motor die er in zit, heb ik nog 2 motoren klaar gemaakt. Het opdraaien van 50 gram rubber is je reinste krachttraining!
    IMG_2019.JPG
     
    tjarko, janhein, HBZWEEF en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.216
    Locatie:
    Den Haag
    20210821_134403.jpg
    Voor 1 model heb ik een kleiner stabilo nodig. Dus die moet gebouwd worden.

    Balsa 0.8 mm ribben, balsa voorlijst, cf buisje 3.8mm, 1 mm cf achterlijst en 1mm brede capstrips moeten het geheel vorm geven...
     
  3. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.216
    Locatie:
    Den Haag
    20210912_122407.jpg
    20210912_124318.jpg
    Het gene waar ik al tijden mee loop te worstelen is een goede mal voor het lijmen van de nekjes en de staartbomen. 1 nek met veel pijn en moeite kunnen lijmen. Ik was wat dingen aan het bespreken met een mede F1B vlieger en die wees mij op het bovenstaande. Een simpel alu u profiel waarop ik de buis vastplak en dan de nek goed kan vaszetten.

    Voor mij een game changer zo.
     
  4. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.216
    Locatie:
    Den Haag
    20210916_210036.jpg
    2e nek met alle elektronica erin.

    20210918_152857.jpg
    En model 1 van 4 is klaar om te gaan vliegen.

    Het 2e model zal snel volgen. De LDA zal iets langer duren nog, maar wel goed nieuws is dat ik een vleugel set heb gekocht voor de 4e
     

Deel Deze Pagina