Ik wil mijn Furio, waar veel carbon in verwerkt is, voorzien van 2.4GHz besturing. Ik heb hier voor een Multiplex M-link RX-7-DR light liggen. (dat "light" slaat op de mogelijkheid al dan niet voorzien van telemetrie. Light is niet voorzien van telemetrie)
De romp van mijn Furio is nog heel netjes, zonder onnodige gaten naar buiten. De M-Link RX7 ontvanger heeft lange snorharen. Zo'n 125 mm lang, waarvan de laatste 25mm 'blank'.
ALs ik op het web zoek zie ik dat er vooral 2.4GHz vriendelijke rompen worden toegepast daar waar men met 2.4GHz wil vliegen. Dat is mijn Furio romp, met zijn kelvar/kool lay-up dus duidelijk niet. Zelfs het cockpitkapje is van carbon.
In de DLG wereld worden de snorharen gewoon buiten de carbonromp gebracht, en dat gaat goed. Maar kijk ik bij de Furio, dan zit in de vleugel ook een aardig plakkie carbon verwerkt. Schermt dit de ontvangst af?
Hebben jullie ervaring met 'oude' rompen, uitgevoerd veel carbon, die toch zijn voorzien van 2.4GHz? Is er een veilige locatie om de snorharen naar buiten te brengen. Bijvoorbeeld voor de vleugels, zodat de kans dat een antenne afgeschermd word minder is?
De romp van mijn Furio is nog heel netjes, zonder onnodige gaten naar buiten. De M-Link RX7 ontvanger heeft lange snorharen. Zo'n 125 mm lang, waarvan de laatste 25mm 'blank'.
ALs ik op het web zoek zie ik dat er vooral 2.4GHz vriendelijke rompen worden toegepast daar waar men met 2.4GHz wil vliegen. Dat is mijn Furio romp, met zijn kelvar/kool lay-up dus duidelijk niet. Zelfs het cockpitkapje is van carbon.
In de DLG wereld worden de snorharen gewoon buiten de carbonromp gebracht, en dat gaat goed. Maar kijk ik bij de Furio, dan zit in de vleugel ook een aardig plakkie carbon verwerkt. Schermt dit de ontvangst af?
Hebben jullie ervaring met 'oude' rompen, uitgevoerd veel carbon, die toch zijn voorzien van 2.4GHz? Is er een veilige locatie om de snorharen naar buiten te brengen. Bijvoorbeeld voor de vleugels, zodat de kans dat een antenne afgeschermd word minder is?