F3F 2015 Kalender etc.

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Rick NL, 12 jan 2015.

  1. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Vandaag 14 novenber, de 3e wedstrijd gevlogen om het nationale kampioenschap F3F van 2015.
    Het was de eerste najaarswedstrijd en we hopen er nog 2 te kunnen vliegen.

    Dat de wind ruim voldoende was is een understatement, maar er is goed gevlogen.
    We zijn om 9:30 begonnen en op het einde van de 6e ronde, rond 13:00, begon het te regenen en zijn we geen nieuwe ronde meer begonnen.
    Achteraf hadden we wat betreft weer wel tot 15:00 door kunnen vliegen, maar het was mooi genoeg om geen spijt te hebben van de stop.

    Ondaks dat de wind redelijk constant aanvoelde waren er toch tijden dat het harder ging dan andere momenten.
    Peter Aanen vloog met 48.50 de snelste tijd van de dag, maar Frits en Erik vlogen constanter.

    Max de Vrueh vloog als nieuwe jonge F3F piloot van de eerste ronde al overtuigend, we zijn blij met dit talent.
    Arjan de Jong heeft maar 3 vluchten mee kunnen vliegen ivm Sinterklaas verplichtingen, jammer maar begrijpelijk.

    Hierbij de plaatsen gebaseerd op de 5 beste vluchten.
    Gefelictieerd Frits.

    1 Frits Donker Duyvis 100.00%
    2 Erik Heijne 96.37 %
    3 Peter Aanen 95.98 %
    4 Stefan Bernardy 93.63 %
    5 Arjen van Vark 91.92 %
    6 Rick Ruijsink 84.98 %
    7 Max deVrueh 82.23 %
    8 Arjan de Jong 38.95 %


    Rick
     
    Berrie en DirkSchipper vinden dit leuk.
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Gisteren, zaterdag 28 november, de vierde F3F wedstrijd gevlogen van het 2015 seizoen.
    Het weer was vergelijkbaar met 2 weken geleden, de mooiste dag van het weekend en veel wind 11 tot 14 m/s.
    Een zonnetje kwam regelmatig door, de temperatuur was 's morgens nog echt laag, maar later op de dag viel het mee. Wel werd daardoor het zand steeds droger en werd het steeds meer een zandstorm.
    Het heeft één schade opgeleverd bij een landing, maar verder OK.
    Er waren een paar afzeggingen wegens andere verplichtingen, maar toch weer 8 deelnemers die allen de wedstrijd uitvlogen.
    Twee weken geleden waren Max en Arjan nieuw en zij vlogen weer beter deze keer.
    F3F-28-11-2015.png
    Ook Berrie had een paar hele mooie snelle vluchten. Hij vloog eerst met zijn opgeknapte Solaris die bekend is van het draadje in het zweef forum. Later vloog hij toch met zijn Pitbull, met succes.
    Frits vloog met zijn eigen ontwerp/bouw EMPI, een exemplaar met een ééndelige vleugel, erg snel, maar de snelste tijd van de wedstrijd was met 49.20 weer voor Peter.

    Nieuw was het gebruik van ons nieuwe timing systeem, een ontwikkeling van Mark Treble en Jon Edison uit Engeland. Maakt het makkelijker om de wedstrijden uit te voeren en er hoeft geen stopwatch gedrukt te worden op basis van het signaal, maar alles wordt automatisch geregistreerd. In het gebruik zijn er nog een paar kinderziekten of gewenningsprobleempjes opgedoken maar die zullen snel worden opgelost. Het systeem zelf heeft zich ruim bewezen.

    FotoFrits-28-11-2015.jpg
    Na de wedstrijd is hier Peter Aanen bezig om zijn nieuwe FreeStyler3 klaar te maken voor een testvlucht. Max, ik en Arjan kijken toe.

    De voorlopige tussenstand voor het seizoen 2015 is als volgt:
    F3F-Tussenstand-2015.png

    De beste 3 van het kampioenschap mogen (op eigen kosten) naar het WK, komend jaar in Hanstholm Denemarken. Peter en Frits zijn zeker van hun uitzending, Stefan heeft nog een kans om Erik in te halen.

    Rick
     
    Berrie en LS7WL vinden dit leuk.
  3. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Leuk verslagje weer.

    De Solaris vloog ik alleen even in, voor de wedstrijd, boven een apart stuk duin, om te kijken wat de gevolgen van de restauratie zijn. De zwever wilde ipv lekker naar voren te lopen, direct de hoogte in. Instelhoekverschil van de V-staart moet terug worden gebracht. Was voor de reparatie 0.6°. Dat had zo moeten blijven, maar is toch 0.9° geworden. Nu ik een betere kwaliteit romp van de Solaris in handen heb gehad (die van Lyckele) heb ik daar een instelhoek van 0.2° kunnen meten. Ik wacht even af hoe dat vliegt, en dan gaat wederom de dremel en epoxy te voorschijn komen om ook dit weer beet te pakken.

    De hele wedstrijd met de Pitbull gevlogen.

    Wat is het moeilijk om constante resultaten van voldoende niveau te vliegen zeg!! Petje af voor de mannen die dat vlucht op vlucht weer weten te doen.

    Wel ben ik erg blij met de twee scores van boven de 90%. Dat geeft aan dat het oefenen en investeren effect heeft.
     
  4. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Aan alle F3F vliegers en supporters,
    De voorlopige eindstand van post #22 is de eindstand geworden omdat dit weekend door de weersituatie geen F3F wedstrijd is gehouden.

    Gefeliciteerd Frits met de overwinning en het Kampioenschap, ook Peter en Erik met hun ereplaatsen.

    Ik dank alle vliegers en helpers voor een mooi seizoen ondanks dat er maar 4 wedstrijden konden worden gevlogen van de 22 opties.

    Als team voor de WK 2016 van 3 tot 9 oktober in Hanstholm, Denemarken, zal ik Frits, Peter en Erik voordragen en hoop dat zij kunnen en willen deelnemen.
    Het team kan dan een voorstel doen voor een teammanager.
    De Subcommissie draagt dan het team voor aan het Algemeen Bestuur die het totale team moet bekrachtigen.


    Voor 2016 heb ik een volgende planning gemaakt.
    Als er overwegende bezwaren zijn verneem ik die graag.
    Op de KNVvL vliegersvergadering van 16 januari in Harderwijk wil ik deze bekrachtigen.

    23-1, 15-10
    24-1, 16-10
    6-2, 29-10
    7-2, 30-10
    20-2, 12-11
    21-2, 13-11
    5-3, 26-11
    6-3, 27-11
    19-3, 10-12
    20-3, 11-12
    2-4
    3-4

    Verder is er een voorstel te bespreken om het vliegseizoen in najaar en voorjaar bijeen te trekken, net zoals gebeurt in de winter competitie van F3P. Hierdoor zijn in September alle kampioenen bekend en wordt het seizoen niet zo versnippert.
    Als hier vóór gestemd wordt zal het najaarsresultaat van 2016 ook meetellen voor het winterseizoen 2016-2017.

    Rick
     

Deel Deze Pagina