F3F Eurotour 2015

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Rick NL, 15 sep 2015.

  1. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Dit jaar hebben een aantal Nederlandse vliegers diverse F3F Eurotour wedstrijden gevlogen.
    Hierbij de resultaten in percentage van de winnaar.
    Robert Hermans, North of England, UK, 81.35%
    Frits Donker Duyvis, Vogezen, Fr, 81.27%. Wales, UK, 89.13%
    Erik Heijne, North of England, 86.74%. Wales, 85.38%
    Stefan Bernardy, North of England, 83.69%. Vogezen, Fr, 85.07%. Wales, 90.04%
    Rick Ruijsink, North of England, 81.61%. Col de Tende, Fr, 85.87%. Vogezen, 88.52%. Wales, 82.63%

    Er zijn nog 2 wedstrijden te gaan waarvan een paar van ons die in Denemarken zullen vliegen, een eindstand is er nog niet.
    Het meedraaien in de top is een illusie voor ons vlaklanders wetende dat veel van onze buitenlandse collega's iedere week op de mooiste hellingen vliegen.
    Het blijft ook zo dat de topvliegers niet meteen goed presteren op een ander type helling dan waarop ze ervaring hebben. Het blijft een complexe zaak om het goed te doen. Algemeen wordt gesteld dat F3F vliegen vrij gemakkelijk is maar goed F3F vliegen heel moeilijk. Door ervaring worden we steeds wat beter alhoewel het met golfbewegingen gaat.
    In de Vogezen was ik de beste Nederlandse deelnemer terwijl ik vaak de mindere van ons ben.
    Het is altijd goed te merken dat iedereen erg coöperatief is vóór, tijdens en na de wedstrijden.

    Over 4 weken volgt het eindresultaat.

    Rick
     
    Ariel vindt dit leuk.
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Ik kom net de toptijd van Frits Donker Duyvis te weten die hij vrijdag in de 3e ronde van de Welsh Open vloog.
    Het nieuwe Nederlands record staat nu op een super tijd van 33.12 seconden, de op één na beste tijd van de wedstrijd.
    Alleen Inaki Alizondo (Sp) was met 32.51 in ronde 4 net 0.61 sec sneller.

    Gefeliciteerd Frits!

    Rick
     
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Kijk eens aan, het potentieel is er :) Gefeliciteerd!
    En veel plezier alvast in Denemarken!
     

Deel Deze Pagina