F3F in 2012

Komende Zondag 11 november

a.s. zondag is het goed weer, zonnig en ruim voldoende wind met 10 tot 12 meter per seconde.

We organiseren een F3F wedstrijd, wie meedoet betaalt € 5,00 inschrijfgeld, wie komt kijken hoe het werkt mag meehelpen, tijd waarnemen en achter het rak staan. Bij gebrek aan helpers moeten we dit samen oplossen.

Deze wedstrijd is puur om te zien wie er interesse heeft om het komende seizoen mee te vliegen in een Nederlands Kampioenschap, en / of andere F3F wedstrijden. Dit sluit buitenlandse deelnemers bij voorbaat niet uit, sterker nog, ze zijn van harte welkom.

We komen om 10 uur bij elkaar op de nieuwe parkeerplaats, de coördinaten zijn (ongeveer): N 51.923308, E 3.985105.

We bouwen de installatie op, vliegen en na een uur of anderhalf zou de de wind iets kunnen draaien. Eventueel moeten we dan iets verkassen naar het westen toe.

Wout Heijne

Ja, ik ben ook wel benieuwd naar uitslagen, foto's, filmpjes, etc.
Fotor is er geweest, dus een filmpje lijkt mij dan vanzelfsprekend ;)

Haha, helaas heb ik geen beelden geschoten. Ik heb niet één foto of videoshot gemaakt :confused:.

Hier staat een verslag van Wout Heijne, de organisator van de wedstrijd, en hier staan een aantal foto's.

Ik vond het een erg leuke ervaring. In het begin was het even zoeken hoe het nu precies moest met piepjes geven bij de keerpunten (vooral rond de start), maar dat werd spoedig duidelijk. Daardoor waren enkele herstarts nodig. Verder hebben we aardig kunnen vliegen. In het begin was de wind nogal mager, sommigen hadden flink moeite om alleen al boven te blijven. Van snelle tijden was bij een aantal mensen zeker nog geen sprake. Later begon de wind iets aan te trekken en werd er duidelijk sneller gevlogen met tijden van zo'n 70 seconden.
Anders dan bij F5J is het model hier wel degelijk van invloed. Bij F5J kan een goede vlieger met een minder model ook winnen, bij F3F lijkt me dat een stuk moeilijker. Naast verschil in modellen zag je uiteraard ook een goed verschil tussen de vliegers. Enkelen hadden duidelijk al ervaring met F3F vliegen, anderen hadden zoals ik nog geen enkele ervaring. Mijn Typhoon was niet de snelste kist (mijn snelste tijd was geloof ik 89 sec), en ik ook niet de beste vlieger. Toch ging het gedurende de wedstrijd wel steeds beter. Oefening baart kunst. Mijn doel voor deze dag (lekker vliegen, lol hebben en mezelf ontwikkelen) is zeker bereikt.

Ik heb de laatste ronde laten schieten om ook nog even met de Ka-7 en de Weasel te kunnen vliegen, maar heb de wedstrijd een leuke en leerzame ervaring gevonden. Mogelijk doe ik in de toekomst weer mee als er weer een wedstrijd is.

Laatst bewerkt:
Volgende week weer?

Verslag (van Marc Mansvelt) met foto's (van Ulrich Freitag) en uitslag idd op f3f.nl. Als het weer het toelaat gaan we volgende week (24 of 25-11) meteen op herhaling.

met vriendelijke groet,
Erik Heijne.

Laatst bewerkt:
Ik kwam zojuist een nieuwe sim voor o.a. F3F tegen:
PicaSim

01.jpg

Back