F3J/F5J Mibo Vision Sport/Plus X

Vision Sport.............

Dag Rob,

Ik zou deze vraag in het F3J gedeelte van het forum plaatsen.
Denk, dat je daar meer kans hebt op een zinvol antwoord op je vraag.
Als je wilt, kan ik je ook helpen aan alle mailadressen van F3J Nederland.
Als je me een PB stuurt met je privémailadres krijg je ze.
Deze mensen weten wat goed, minder goed en bagger is!
Misschien hebben ze een mooie F3J voor je te koop. Voor rond de 500 euro gaan ze weg inclusief de besturing.

mvg
Kees

terzake

Beste Rob,

Het is altijd moeilijk een advies te geven en wie ben ik omdat te doen !!!

Misschien kun je aangeven wat je ideeën zijn want tussen F5J en F3J zit wel een wereld van verschil.
Ik ben het met Kees eens dat er zeker mogelijkheden zijn voor een F3J-er voor € 500,- incl. servo's, niet bij mij op dit moment overigens.

In dit draadje f3j-meeting-en-oefenwedstrijd wordt geopperd een meeting te houden, dit zou natuurlijk een goede gelegenheid zijn om je te informeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Reactie:

@kees & karel

Mijn idee is een om een goede thermiekzwever (F3J like) te hebben en onafkankelijk van elastiek/lier te kunnen starten dus electro dus "F5J" (Ja ik weet het, deze FAI klasse bestaat officieel (nog) niet).

Mijn huidige electrozwever (Smaragd 2.1 m span) wordt al snel erg klein bij een beetje thermiek en heeft geen welfkleppen. Het wordt dus tijd voor een grotere kist met 4-kleppen vleugel.

Als je iets doet moet je het ook goed doen, dus wordt het een "Schalentier" ondanks dat ik nu (nog) geen wedstrijdambities heb.

Wat ook meespeeld is dat een clubgenoot een Pike Perfect in electro uitvoering bezit en die kist vliegt zo super strak maar toch uiterst goedmoedig (heb hem zelf ook mogen besturen) maar ik de 1100 euro kaal wel iets te veel van het goede vind.

Ik heb dus reeds veel op I-net rondgeneusd en ben dus zo op de Vision Sport X van MIBO gekomen.
Deze zal compleet met servos, motor/vertraging en regelaar (met voldoende gedimensioneerde SBEC) ook wel boven de 1000 euris uitkomen maar so be it (dan maar effe sparen en op de 13e maand wachten).

Het gaat mij dus puur om of er in NL/BE verdere ervaringen met die kist zijn.

De, overwegend goede, ervaringen uit good old germany (RC Line & RC Network) en de rest van de wereld (RC Groups) over deze kist zijn reeds bij mij bekend.

M.vr.gr.

Rob Hermens

prima keuze

Dan lijkt me de Vision Sport een prima keuze, de Vision wordt ook door Graupner als super soarmaster geleverd in een iets gewijzigde vorm.

De Vision was op het EK van 2005 een van de meest gevlogen modellen.

Heren,

Dank voor uw reacties.

Anyone else?

Een maal ander maal (wordt) gekocht (eind van het jaar pas).

Als ie (of is het een zij??!) binnen is volgt er natuurlijk ook een montage/bouw verslag met fotos.

M.vr.gr.

Rob Hermens

Ik heb hier nog ergens een lovend artikel in de Aufwind staan. Moet ik die voor je scannen?

Ik heb geen ervaring met deze kisten, maar kan je wel enige alternatieven laten zien:

Xperience PRO:
Modellbau Lindinger Onlineshop
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=50910&highlight=XPERIENCE

Shadow:
Modellbau Lindinger Onlineshop
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=81599&highlight=shadow

Lesky Pace EF4
PACE F4
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=63834&highlight=pace

Valenta Dragon:
Modellbau-Bichler -- Online-Modellbau-Shop, Versandhandel und Modellbaufachgeschäft
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=36801&highlight=dragon

Die Qual der Wahl...

Ik denk dat je aan die Vision Sport een hele goede en mooie kist hebt.

Vincent

Reactie:

@PascalvO:

Die kisten had ik ook bekeken alleen hebben zij beide geen carbon D box en de Vision Sport X wel.
Daarom kunnen die kisten ook ongeveer even duur zijn bij een grotere spanwijdte.

@Prop-er: Je hebt een PBtje. Ik hou mij aanbevolen voor dat artikel.

M.vr.gr.

Rob Hermens

@PascalvO:

Die kisten had ik ook bekeken alleen hebben zij beide geen carbon D box en de Vision Sport X wel.
Daarom kunnen die kisten ook ongeveer even duur zijn bij een grotere spanwijdte.

Bij Cumulus Modellbau staat:

Die Standardausführung besteht aus einem Kohle/Kevlar Rumpf, einem Kohle D-Box- Mittelteil und Außenflügel.

En anders moet je hun even bellen. Er zijn verschillende mogelijkheden kwa uitvoering.

Stork 4 elektro: The next level in aeromodelling ! - Heinrich
Heinrich s.r.o.

big_8871709_0_600-450.JPG

foto7.jpg

Laatst bewerkt:
Reactie:

@Prop-er:

Ziet er goed uit!! (ook de gebruinde dame)
Ik ben alleen geen fan van V staarten. Met een X staart met pendelroer stuur je de instelhoek (en dus je AoA) toch iets directer (heet in het engels niet voor niets "flying stabiliser").

M.vr.gr.

Rob Hermens

Laatst bewerkt:
Mibo "Vision Sport X"

Hij/zij is besteld!!!!!!!:):):):):-D:-D:-D:-D

Setup wordt:

Kira 480-31/5,2:1
Jive 60+ LV (puur voor de zware BEC)
15"x8" ACC
3S 2200mAh 35C Hyperion VX G3

3x S3150 (welf & hoogte)
2x S3155 (rol)
1x C271 (richting)

Setup trekt ca. 32A en levert ca. 2.3 kg static thrust en heeft volgens DriveCalc een rendement van (schrik niet) 86.3%!!!!.

M.vr.gr.

Rob Hermens

Reactie:

Prop-er,

De bonussen zijn bij mijn werkgever i.v.m. de "crisis" zo goed als afgeschaft. Maar de 13e maand is en blijft gewillig (en wat spaargeld erbij).

M.vr.gr.

Rob Hermens

Update:

Gisterochtend een telefoontje van Mibo gekregen.

De 3,15m vleugels waren pas eind Januari weer leverbaar, of ik het erg vond de 3,505m vleugels van de Vision Plus geleverd te krijgen voor afgesproken (en reeds betaalde) prijs!!

NATUURLIJK VIND IK DAT NIET ERG!!!!!!!:p:p:p:p

Verzending zal begin/midden volgende week gebeuren (meenemer/spinner waren nog niet binnen bij hun) met GLS.

In blijde "verwachting" afwachtend,

M.vr.gr.

Rob Hermens

Laatst bewerkt:
Back