F3K clinic

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door jaap27, 27 mei 2021.

  1. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.469
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Begin eens met dit bouwdraadje en post even wat foto's van wat je hebt.

    https://www.modelbouwforum.nl/threads/de-bouw-van-een-concept-cx5.264615/

    Misschien zijn er ook enthousiaste mensen in de buurt die willen helpen. Als je het nog nooit gedaan hebt (met name de start) is het ook verstandig even advies te halen voor de eerste vlucht. Zonde om vers carbon door een suffigheid meteen kapot te vliegen.
     
    Max Massa vindt dit leuk.
  2. Max Massa

    Max Massa

    Lid geworden:
    25 jun 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Donkere zijde
    dat vliegtuig in de link lijkt veel op mijn vliegtuigen, er staat ook heel klein cx 5 op en strepen. Waarschijnlijk is de vorige eigenaar al begonnen omdat ik nu zie dat die stangen voor de vleugelroeren al op maat in de vleugel zitten. in de gaten in de vleugel zit een soort plastic framewerk. na wat passen en meten blijkt dat die servo's/stuurmotoren er precies in passen en de stangen mooi uitlijnen met het heveltje op de servo. Het linkje is erg goed, dit gaat een tijdje duren zo te zien...

    dat gooien lijkt iets wat makkelijker lijkt dan het is, zijn er tips om te beginnen?
     
  3. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.469
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Veel tips, maar beter in persoon. Waar zit je ergens? Zoek een dlg piloot in de buurt zou ik zeggen.

    Verder zijn cx5 best prijzig, dus als je die inderdaad hebt kun je overwegen te starten met een 2ehands oefenmodel tot je de basis onder de knie hebt.

    Plaatje van je model posten!
     
  4. macedh

    macedh

    Lid geworden:
    22 sep 2013
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Rijswijk
    Maak wat foto's dan kunnen we wat meer zien wat je hebt
     
  5. Max Massa

    Max Massa

    Lid geworden:
    25 jun 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Donkere zijde
    De foto's uploaden lukt niet, maar het zijn concept x5 modellen. Dat gooien, 50 meter haal je toch nooit? iemand zei dat tegen me en ik geloof er niets van.
     
    Erik van Nes vindt dit leuk.
  6. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.469
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    jawel, met wat oefening kan dat wel. Niet meteen natuurlijk.
    De echte cracks gooien 60, 70 of nog meer. Ik zelf na een jaar of anderhalf oefenen tik nu af en toe de 50 m aan.
     
  7. Max Massa

    Max Massa

    Lid geworden:
    25 jun 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Donkere zijde
    hahahaha! dan breekt alles echtwel af! wel beetje opschepperij hoor.....
     
  8. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.469
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Nee joh. Ik hou je voor de gek. 20 meter max.
     
    Loet Wakkerman vindt dit leuk.
  9. Max Massa

    Max Massa

    Lid geworden:
    25 jun 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Donkere zijde
    zoiets dacht ik al. het was een mooi verhaal voor in de pauze op werk,hahahahaha
     
  10. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.469
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
  11. Max Massa

    Max Massa

    Lid geworden:
    25 jun 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Donkere zijde
    ja zie je wel! hooguit 30 meter door geoefende gooiers! dan is 20 meter als gemiddelde wel realistisch.
     
    Loet Wakkerman vindt dit leuk.
  12. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    inderdaad, zonder thermiek kom je nouwelijks over een boom heen. Kom eens meekijken op een wedstrijd, leuk te zien en veel te leren.
    :)

    persoonlijke hulp met afstellen en tips zou ik ook wel aanraden. is zat info te vinden online over het afstellen van een nieuw model, maar is vrij complex.
     
  13. Max Massa

    Max Massa

    Lid geworden:
    25 jun 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Donkere zijde
    persoonlijke hulp. krijg je dit voor of nadat je dlg vliegtuigen hebt gekocht?? 700,- euro voor een simpel zwevertje???? dit wordt wel erg apart allemaal, gister in de avond op google wat prijzen gezien. en dan ook nog op deze manier weggooien....Ik ga er een haak onder maken zodat ik een katapult kan gebruiken, dan gaan deze ook hoger dan 30 meter.
    afstellen van deze zwevertjes is niet complex, je hebt toch gewoon het cg, klepstanden voor normaal, licht kleppen naar beneden voor wat rondobberen en meer kleppen naar beneden voor termiek? of vergeet ik iets? wat mixen maken met hoogteroer en vleugelkleppen, en met draaien zorgen dat 1 vleugelklep meer uitslag heeft dan de andere.
     
  14. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    not sure if trolling or...??

    zoals de anderen al aangeven. in contact komen met iemand in person is het beste wat je kunt doen om je spullen goed voor elkaar te krijgen.
    Simpel zwevertje.. je zult je verbazen hoe complex en kritisch bepaalde afstellingen zijn wat er voor kan zorgen dat je toestel geweldig, of beroerd vliegt.
    Qua werphoogtes is alles mogelijk van 20 meter tot 70-80-90 meter door de echte pro's. nogmaals, kom een keer langs bij iemand in real life en je zult je verbazen wat er mogelijk is.

    Geweldige tak van hobby/sport dat dlg. Verdiep je er in, sta open voor hulp en je zult zien dat je een heel eind zult komen.
     
  15. Max Massa

    Max Massa

    Lid geworden:
    25 jun 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Donkere zijde
    wie trolling nu eigenlijk wie? ik snap er niets meer van......
    Ik heb de vliegtuigen eindelijk klaar. dat inbouwen van de vleugelservos/stuurmotors was shit met dikke vingers. Ik snap nu waarom de hevels zo kort waren aan die stuurmotors. de afdekplaten passen precies, klein beetje lijm erop en ze zitten strak op de plek. de haak voor de katapult is lastig plaatsen omdat de vleugel heel stom aan de onderkant zit. nu moet ik een gat door het midden van de vleugel maken waar de haak doorheen moet.
     
  16. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    * deleted
    #dont feed the troll

    lala la laa lekker weertje he? hopen binnenkort weer te gaan vliegen. heb erg genoten van de Clinic. Ben nu lekker op weg met het model van Leroy in orde te maken voor hem (hoorntjes installeren etc) ( de jongen waar ik mijn kleine dlg een dagje liet vliegen)
    Wellicht doet hij straks ook met de rest mee, nadat hij minimaal €700 euro aan zijn 2e model besteed tenminste, anders komt hij er echt niet in.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
  17. Max Massa

    Max Massa

    Lid geworden:
    25 jun 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Donkere zijde
    ik was er jammer genoeg niet bij, ik wil ook wel eens met jou kleine dlg vliegen, die kosten toch geen 700euri? verder was het weer vandaag vrij nattig.
     
  18. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    zelf gemaakt, bouwplannen van Frans Bal hier op t forum gekregen. zie zijn MiMi topic.
     
  19. Max Massa

    Max Massa

    Lid geworden:
    25 jun 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Donkere zijde
    als ik ben bekomen van alle stres maak ik die mimmi mischien . ik heb de vliegtuigen verkocht via een duits forum voor 850 euri per stuk. gelijk weg alleen klaagt die man nu heel erg omdat ik de katapulthaken eraan heb gemaakt.dat is juist meerwaarde vind ik. hij zat ook zo te zeuren over de vinnen op de staart. de onderkant heb ik eraf gezaagd want dat breekt toch gelijk af met de eerste landing en zo groot is helemaal niet nodig. het is zo veel mooier. nu wil hij zijn geld terug......somige mensen zijn niet te volgen he?
     
    Loet Wakkerman vindt dit leuk.
  20. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ik zal je verhalen missen....lol
     
    tunderman vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina