F3K timer op mobiele telefoon

Hi Wubbe,

Waar is de funktie gebleven dat het mobieltje zelf default uitgeschakeld is wanneer je dat timer programma gebruikt. Dat is tenminste wat je mij verteld had (om mij gerust te stellen)

Arno

Arno,

Ik ben nog bezig om dat uit te zoeken. Ik ben aan het testen maar het werkt nog niet.

Voor de mee-lezers: Arno heeft zijn zorg geuit op het gevaar van storingen bij gebruik van een mobiel. Ik heb daarop beloofd om functionaliteit in te bouwen dat het F3KTimer programma alleen werkt als de mobiel zodanig is ingesteld dat de zender/ontvanger is uitgeschakeld.

Groeten, Leon

Update

Hehe, eindelijk tijd om het en en ander uit te zoeken.

Het is niet eenvoudig mogelijk om te testen of de telefoon in 'Flight-modus' staat. Die functionaliteit komt er dus niet in.

Wat ik wel heb toegevoegd is een waarschuwing als de applicatie opgestart wordt met de mededeling dat je het 'Vlucht-profiel' moet inschakelen.

Verder verschijnt er binnenkort een iPhone versie waarbij je wél kunt controleren of de Flight-mode is ingeschakeld.
Maar daarover binnenkort meer... ;)

eergister maar een palm gekocht net zoals arnold gebruikt. via marktplaats 20 euro incl verzending. daarvoor is het nog te doen. ik kon ook 15 euro uitgeven aan een goede stopwatch,, dan wou ik er weer minimaal twee dus de keuze was snel gemaakt ;)

Een Palm?

Een Palm?
Da's zoooo jaren '90 ;)

Laat die applicatie voor de Palm ook (hoorbaar) merken dat de werktijd bijna voorbij is?

Laatst bewerkt:
tsja,, het is alleen voor het timen en daarvoor is het wel ideaal. en ik moest toch al nieuwe stopwatches gaan kopen dus dan was de keuze snel gemaakt. ga je nog meedoen in swalmen?

Dure stopwatch

Alleen voor timen? Nou, beetje dure stopwatch dan.

<reclame>
Mijn applicatie kost niks en laat hoorbaar merken dat de werktijd bijna afgelopen is.
</reclame>

Nee, ik doe helaas niet mee in Swalmen. Ik kan niet :(
Volgens jaar ga ik (en m'n Tantalus) vaker meedoen!

Verder verschijnt er binnenkort een iPhone versie waarbij je wél kunt controleren of de Flight-mode is ingeschakeld.
Maar daarover binnenkort meer... :wink:

wow......dat is waar IK op zat te wachten?
Wordt het een webapp. of een losse App Store app ;)

Gr.
Ferdy

Goed bezig hoor....:worship:
Zal vast nog wel even duren maar zit me nu al te verheugen.

Gr
Ferdy

De planning is dat de eerste versie (die nu al op mijn iPhone draait) volgende week naar Apple gaat. Dus zo lang gaat het nu ook weer niet duren :)

F3Timer op Nokia

De nieuwe versie staat klaar om getest te worden. Probeer hem eens. Hij staat hier: http://www.leonwubbe.nl/media/F3KTimer.jar.

Om op een Nokia Telefoon een applicatie te kunnen installeren heb je de PC Suite nodig. Die kun je downloaden van de Nokia Site. Kies je model telefoon, downloaden en installeren.

beste Leon,

leuke applicatie! Hopelijk wordt het binnenkort wat beter weer zodat ik de timer kan gebruiken.

Het installeren gaf wat problemen, F3KTimer.jar komt op schijf als zip en die kerkent PC Suite niet als java app. Dus de zaak uitgepakt en opnieuw ingepakt met jar cfm .... (waarschijnlijk was een rename voldoende :().

Overigens nog nooit storing gehad van m'n mobieltje :-D. Ik hoop dat je een nieuwe versie uit gaat brengen (er kunnen nog wat puntjes op de i).

groet,
Jaap

Ik hoop dat je een nieuwe versie uit gaat brengen (er kunnen nog wat puntjes op de i).
Voor opbouwende kritiek sta ik natuurlijk altijd open.
Als je verbeteringen ziet, meld ze dan. Ik ben nu nog bezig met de iPhone versie maar ik ga ook nog aan de Java versie werken.

Kom maar op dus, met die verbeterpunten.

Verbeteringen in F3KTimer app

Leon,

hierbij wat mogelijkheden tot verbetering:
- na het opnemen van de 10e tijd crashed de app
- wellicht is het handig om de "werktijd" toets te laten toggelen tussen 3 en 10 minuten?
- instelbare werktijd (2-10 minuten)
- er is geen mogelijkheid om een reset (alle timers naar 0) uit te voeren zonder de app opnieuw op te starten
- kun je de countdown biepjes laten wisselen (bv 1x kort bij 1 minuut, 2x kort bij 1/2 minuut), ik heb nu geen idee hoeveel tijd ik heb bij welke biep.
- de tekst past niet op mijn display: "Opties Werktij... Start ..."

succes,
Jaap

Wat is er precies fout? Krijg je een foutmelding of weet je niet hoe je de applicatie er op moet krijgen?

Nee geen foutmelding zo ver kom ik niet. Ik heb hier een unix doos en dus ook geen pc-app voor de zwarte bes. Heb geprobeerd via mail en mms de applicatie te openen, maar dat wil niet en rechtstreeks via internet de java apps open lukt ook niet.

Kortom ik krijg de app er al niet op.

Ruud

Back