F3K vliegersvergadering

Op 2 november zal er weer een F3K vliegersvergadering plaatsvinden.
Het doel van deze vergadering is o.a. om eens terug te blikken op het afgelopen seizoen en de plannen te smeden voor 2009. Wat ging goed, wat kan beter. Hoeveel wedstrijden willen we weer vliegen om het NK en waar. Dat zijn enkele punten die in dit overleg ter sprake zullen komen.

Alle deelnemers van vorig jaar aan dit overleg hebben inmiddels persoonlijk een uitnodiging gekregen, maar het overleg is natuurlijk van en voor iedereen.
Wil je mee discussieren, dan ben je van harte welkom. Laat het mij dan even weten.
Mocht je niet aanwezig kunnen zijn maar wil je bepaalde punten graag behandeld zien dan kan je ook dat aan mij doorgeven.

Het verslag van de vliegersvergadering 2007 is te downloaden van de F3K site.

Hieronder de voorlopige agenda

Datum: 2 november
Starttijd: 13:00

1 Opening
vaststellen Notulist

2 Vorig verslag

3 Actiepunten

4 Mededelingen / Ingebrachte onderwerpen

5 Evaluatie 2008
Aantal wedstrijden
Organisatie
Lokaties
Klassen

6 Planning wedstrijdseizoen 2009
aantal wedstrijden
lokaties
afstemming met buitenlandse wedstrijden

7 Evenementen 2009
DLG meeting
Winterwedstrijd

8 Selektieprocedure EK/WK

9 Materiaal wedstrijdkoffer/ budget 2009

10 Subcommissie F3K

11 Rondvraag

12 sluiting

Deelnemers F3K vliegersvergadering;

Hieronder de lijst met vliegers die aangegeven hebben graag te willen deelnemen aan dit overleg.

Loet
Helle
Bart
Frans
Hans
Theo
Jurgen
Alwin
Henk
Bas

Laatst bewerkt:
World Air Games

Theo en anderen,

Een onderwerp voor discussie as. maandag is de World Air Games en kwalificatie daarvoor.

De World Air Games is een nieuw evenement - dit moet 'de olympische spelen' voor luchtsport worden. Het wordt een grootschalig evenement wat veel toeschouwers en mediaaandacht zal krijgen. In Turijn vindt de eerste WAG plaats, in de zomer van 2009.

Een aangepaste vorm van F3K staat op het programma. De aanpassingen zijn gemaakt om onze sport zo goed mogelijk in beeld te kunnen brengen voor een groot publiek. Een beperkt aantal F3K taken staat op het programma.

Vanuit de KNVvL wordt er veel waarde gehecht aan nederlandse deelname. Voor F3K is het te laat voor 2009 - de selecties daarvoor zijn al gedaan.

Mijn vraag aan de F3K groep is of er belangstelling is voor de WAG - met als doel om ons te kwalificeren voor 2011. Dit lijkt ver weg - maar alleen met gedegen voorbereiding zal het lukken om te kwalificeren. Hierbij past ook een bezoek aan de WAG in Turijn, en het deelnemen aan en organiseren van kwalificatie wedstrijden voor 2011.

Gezien de wedstrijdresultaten in het afgelopen jaar is er voldoende talent in de Nederlandse F3K groep om dit serieus te proberen. De KNVvL wil dit graag ondersteunen - en ook subsidies verwerven vanuit de NOC/NSF - indien er vanuit de vliegersgroep een commitment ligt om hiervoor planmatig een team te vormen, te gaan trainen, en deel te nemen aan kwalificatie wedstrijden.

Ik ben graag bereid om dit toe te lichten. Bel me hiervoor op 06 51799152.

Robert Hermans
subcommissie RB Zweef - KNVvL

World Air Games

Kleine aanvulling op de post van Robert:

In de bijeenkomst van de Commissie Sportzaken van 29 oktober is afgesproken dat we een werkgroepje gaan vormen, bestaande uit vertegenwoordigers van de betreffende subcommissies (naast RB Zweef dus ook RB Kunstvlucht en RB Helikopter) om een plan op te stellen hoe kunnen komen tot een planmatige, gezamenlijke voorbereiding. Dus de vraag: wie uit de groep F3K-vliegers wil zich hiervoor beschikbaar stellen?

Volgende week verschijnt de nieuwe "Modelvliegsport". Daarin staat verwoord hoe de situatie voor de komende vier jaar wordt voor wat de NOC*NSF-subsidie voor topsport betreft. Die komt vanaf 2009 te vervallen voor WK's en EK's, maar hiervoor komt het topsportprogramma voor de World Air Games klassen (dus inclusief een afgeleide van F3K) voor in de plaats.

Peter Keim
0118-583520

klinkt als een leuk plan om ook nederlanders mee te laten doen. we moeten natuurlijk wel de eer van ons land hoog houden :D

Four tops moeten diep in het stof bijten.

Belangrijkste mededeling van de vergadering vandaag bij Loet:

Het voorstel van de 4 Nederlandse topvliegers om 2 taken te laten vervallen op de toekomstige NK-wedstrijden is ook na hertelling afgewezen.

Meer info volgt:

Jan

feest

Zo, we zijn al een tijdje terug van de chinees met alle vergadertijgers en zo schoot me te binnen dat we overladen zijn met geschenken.

Vooral uit het westen van het land. Van Bart kreeg ik een fles premium Wodka uit Tatarstan en Frans Bal had een geweldige taart gebakken met de namen van de winnaars van dit jaar, dus Bas en Loet (op het cijfer 1 geschreven). Nog weer een mazzel dat Alex niet gewonnen had bij F3K want dat had net niet op de taart gepast.
Frans, echt een topstuk en buiten dat is de originaliteit ongekend, we moeten jou echt eens met een krans omlauweren.

taart21.jpg

Nu is het nog wachten op de notulen die door Hans Knippels werden gemaakt, dan is het nog om Bart te bedanken die de vergadering aan het voorzitten was en alle anderen voor de positieve inbreng. Na afloop hebben we nog even samen gevlogen op mijn veld tot het niet meer ging en daarna dus naar de chinees waar het afgelopen seizoen nog een dunnetjes werd besproken.
En nee Peter, ik hoef er niet over te praten, ik kan en ik moet er mee leven. Gewoon meer trainen en de IRRITANTALUS 8 is misschien een schot in de roos, wie weet. Morgen worden de mallen gefreesd en 2-de kerstdag is een mooie dag om er voor het eerst mee te vliegen en flink te irriteren.............

Loet

Iedereen bedankt voor de gezellige middag.

De taart was een erg leuke aktie van Frans, eigenlijk zonde om aan te snijden maar veeeeel te lekker om het te laten staan.
Ook werd het deze bijeenkomst weer eens duidelijk hoeveel vrije tijd Theo in deze hobby stopt om de wedstrijden mogelijk te maken.
Volgende keer alleen iets vroeger vliegen want er zat wel heel erg weinig beweging in de lucht………

Bas

Ik baal als een stekker dat ik er toch niet bij kon zijn, hopelijk heb ik volgend seizoen meer geluk. Ondertussen iedere dag dat het gaat met mijn Bonsai aan het oefenen, hopelijk binnenkort een "volwassen" kist erbij en volgend jaar gezellig meegooien op wedstrijden (al is het dan maar voor spek en bonen ;))

Niemand doet voor spek en bonen mee. Die uitspraak geeft aan dat je als figurant aanwezig bent en dat is nooit het geval.
Ook al haal je maar 10% van de score, op dat moment is het het maximale geweest van wat jij op dat moment kan presteren en dat staat gelijk aan een topprestatie! Verliezen kan je niet. Je leert iedere wedstrijd weer en verbeter jezelf steeds. Dat staat gelijk aan winnen.

Jullie deelname maakt het een wedstrijd. :yes:

Is het verstandig om de - voor F3K beschikbare - dvd's te bestellen, kan ik daar veel van leren? Ze zijn namelijk behoorlijk aan de prijzige kant, vooral wanneer je ze na 'e'en keer kijken voorgoed in de kast laat.. En indien "ja", welke dan het beste?

Kijk, als ik toch 'serieus' mee moet doen aan een wedstrijd wil ik natuurlijk wel proberen zo goed mogelijk te presteren...

Alwin,

Persoonlijk ben ik van mening dat 1 middag vliegen met meer ervaren DLG'ers meer nuttige info oplevert dan een week lang DVD's kijken.

In Havelte wordt af en toe getraind en ook in Garderen wordt er gevlogen.
Wil je niet op zo'n gemeenschappelijke dag wachten dan is Zwolle-Annen toch ook geen wereldreis?

Dat is een antwoord waar ik wat mee kan, en natuurlijk kan ik een keer naar Annen komen, zeker als het een keer een zondag mooi weer is.. Maar omdat je vaak (vooral op amerikaanse fora) hoort dat die-en-die dvd hét summum is om te leren gooien/vliegen/noemeenswat, dacht ik ik vraag het gewoon...

Havelte is voor mij ook goed te doen, *cehck* garderen is ook net 50 kilometer. Beide dus niet echt een probleem. Nu nog een paar mooie nazomerdagen ;)

Wanneer jullie een keer op zondag (zaterdag moet ik helaas meestal werken) gaan vliegen hoor ik het in ieder geval graag!

Back