F3K wedstrijd 4/7 te Meerhout.

vond het een leuke wedstrijd met de nederlands en duitse collega's
toch een proficiat aan iedereen die mee deed

gr peter

Hoi,

Bedankt aan iedereen die mee heeft gedaan aan de wedstrijd. Het was m.i. een zeer mooie dag!

Echt wel spijtig dat Yves problemen kreeg met zijn been. Hopelijk kunnen we hem terug verwelkomen in Herentals en Baulers.

cheers,
Johan

kreeg net een mailtje van johan... blijkbaar ben k gisteren in de "belgische competitie" voor peter cuypers geeindigd met de volle 6000ptn , terwijl ik op de totale rangschikking 5100ptn had en dus achter peter eindigde die 5400ptn had.

kan iemand me dit uitleggen? waarom peter dan ineens achter me staat als t om de belgische rang gaat?
ik weet namelijk nog niet erg veel van die rangtelling.

ohja even off-topic...

IK HEB LOET GISTEREN EEN TWISTER 2 ZIEN GOOIEN!!!!

nenee zeker weten ;) peter stond 50meter verder te smijten!

ik had er echt een foto van moete maken :p

nenee zeker weten ;) peter stond 50meter verder te smijten!

ik had er echt een foto van moete maken :p

Peter stond met de Twister2 te gooien en ik met de Twister1 van Peter die hij had overgekocht van Peter die trouwens ook een Twister2 heeft.

Loet

De opmerkelijke gelijkenis tussen mij en Peter betreft niet alleen het uiterlijk!!!

kreeg net een mailtje van johan... blijkbaar ben k gisteren in de "belgische competitie" voor peter cuypers geeindigd met de volle 6000ptn , terwijl ik op de totale rangschikking 5100ptn had en dus achter peter eindigde die 5400ptn had.

kan iemand me dit uitleggen? waarom peter dan ineens achter me staat als t om de belgische rang gaat?
ik weet namelijk nog niet erg veel van die rangtelling.

Het lijkt me dat ze de resultaten van de niet-Belgen op 0 gezet hebben, alsof ze er niet waren. Dan worden vanuit deze situatie de nieuwe scores berekend.
Ik denk dat het zo gedaan is.

Loet

Het lijkt me dat ze de resultaten van de niet-Belgen op 0 gezet hebben, alsof ze er niet waren. Dan worden vanuit deze situatie de nieuwe scores berekend.
Ik denk dat het zo gedaan is.

Loet

en dan is het ineens mogelijk dat ik van de 2de plaats naar de eerste spring? ligt dit dan aan de rondes waar peter geen 1000 haalde ?

Hoi,

Loet heeft gelijk. De scores van de niet-Belgen staan op 0 voor dat eind klassement.

Dit heeft enkele implicaties:
Stel dat iemand per toeval steeds in een groep met buiten hem enkel Nederlanders, dan haalde die persoon steeds 1000 punten, zelfs al was hij laatst en haalde hij maar een paar seconden vlucht tijd.

De groepen waren zo ingedeeld dat er tenminste 2 Belgen per groep deelnamen. Door het wegvallen van Yves kwamen we in de bovenstaande situatie terecht.

Cheers,
Johan

Hoi allemaal,
Nu ik ook mijn eerste wedstrijd achter de rug heb kan ik ook eens mee discussiëren hier;)
Ten eerste allemaal bedankt voor de leuke dag en de ondersteuning, echt fantastisch.
Heb nog nooit zoveel collega's zich weten te verdringen om mijn kist te gooien, of alles wat kon bewegen vast te plakken.
Had geluk dat ze mijn sticks van mijn zender ni hadden vast getaped:p
Hopelijk krijg ik de flutter er helemaal uit tegen Herentals, kan ik toch wa meters winnen bij het werpen.
PeterP

Hopelijk krijg ik de flutter er helemaal uit tegen Herentals, kan ik toch wa meters winnen bij het werpen.

Hoi Peter,

het leek erop dat de flutter werd veroorzaakt door speling in de servo's. De grootste kans op succes lijkt verwisseling van de servo's. Hou er rekening mee dat het stroomverbruik omhoog schiet als je Hyperions of Graupner DS281 gaat gebruiken.

Bas

Hallo Bas,
Daar leek het voor mij ook al op vanaf het begin.
Doch ga ik eerst nog eens proberen om de opening aan de boverzijde van het scharnier dicht te maken met kleefband.
Als dit ni lukt zal ik toch overwegen om de servo's te vervangen. Het verhoogd stroomverbruik is geen probleem denk ik, vlieg met 800mah zo moest ik geen lood in de neus bijsteken.
Ook ga ik overschakelen op 2.4 want ik blijft teveel storingen hebben op de 35mhz vind ik.
PeterP

Ook ga ik overschakelen op 2.4 want ik blijft teveel storingen hebben op de 35mhz vind ik.

Peter,

zeer goede beslissing. Ik vlieg met Jeti met de 6 kanaals ontvanger en heb nog geen storingstikje gehad. Ook is het een zeer groot voordeel dat je kunt vliegen wanneer het je uitkomt en je je niet bezig hoeft te houden met bezetting van frequenties.

Bas

De uitslag

voor geintereseerden de volledige uitslag.

1 Peter Aanen 5998
2 Bas Breijer 5992
3 Loet Wakkerman 5821
4 Henk Pietersma 5766
5 Peter Cuypers 5411
6 Didier Jaemers alias Firefox 5176
7 Sacha Monnom 4904
8 Peter Peeters 4732
9 Johan van den Branden 4665
10 Leroy Olivier 4285
11 Kristof Verschoren 4185
12 Jean-Luc Dufour 3397