F3K-wedstrijd Dokkumer ModelvliegClub, 25 juni 2011

De Dokkumer ModelvliegClub wil jullie dit jaar op zaterdag 25 juni 2011, opnieuw welkom heten voor een wedstrijd in het Nederlands Kampioenschap F3K. In tegenstelling tot vorig jaar is er dit jaar geschikt zweefvliegweer besteld bij Dhr. P. Paulusma. Helaas wil bovengenoemde geen garantie afgeven op het bestelde en over de leveringsdatum beroept hij zich op de Jantje-van-Leiden-clausule. Laten we er maar het beste van hopen.

Tussen Rinsumageest en Roodkerk, aan de Rietveldweg Dokkumer Modelvlieg Club - Locatie
Klasse:
F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Globale dagindeling (onder voorbehoud):
09:00 Melden en takenbriefjes halen
Gelegenheid om in te vliegen
09:45 Briefing
10:00 Start wedstrijd
12:30 Pauze
13.15 Vervolg wedstrijd
17:00 Einde wedstrijd
17:30 Prijsuitreiking

Faciliteiten:
Op het veld is een clubgebouw en een Porta Potti (kleine mannelijke behoeften bij voorkeur in de sloot). In het clubgebouw zijn stopcontacten aanwezig.

Parkeren:
Gelieve alle auto's aan de overzijde (oost-kant) van de weg te parkeren. Dit i.v.m. eventuele loonwerkers die met zwaar materiaal langs de auto's moeten!

Versnaperingen:
Koffie en thee met koeken kunnen tegen een kleine vergoeding worden aangeschaft, eerste kop en koek is gratis! De overheerlijke soep met belegde broodjes zal ondanks betere weersverwachtingen dit jaar alsnog geserveerd worden. Aan het eind van de middag komt er een ijscowagen langs om deze hete brei te blussen!*

Tijdschema:
Het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.

Inschrijfgeld:
€ 7,00 voor KNVvL leden junioren betalen 3,50
Niet KNVvL leden betalen € 22,00

Jury:
wordt ter plaatse bekend gemaakt

Wedstrijdleider:
Laurens Beerendonk
Organisatie:
Jorn Beerendonk

Bijzonderheden:
Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties (indien geen 2.4Ghz) is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor 18 juni 2011. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de competitie! Inschrijvingen richten aan:
Theo Schoorl*theo.schoorl@zonnet.nl
Vermeld bij je inschrijving
Naam:……………………………………...
Neemt deel in klasse……………….
Frequenties……………………………..
KNVvL lid ja/nee
KNVvL lidmaatschapsnummer.......
Bezit zweefbrevet ja/nee

- Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal vrijdag 24 juni uiterlijk 21:00 uur op het Modelbouwforum gezet worden.
- De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
- In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! (m.u.v. 2,4Ghz) Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
- Bij meer dan 3 inschrijvingen in de Mini-klasse zal er een aparte ronde voor deze klasse gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.
- De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.
- De te vliegen taken zullen uiterlijk dinsdag 21 juni bekend gemaakt worden.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het Modelbouwforum en de F3K.nl

Tot Dokkum!!!!!

Mvg, Jorn

Laatst bewerkt:
Weer even onder de aandacht. Als je nog twijfelt of je wel mee zal doen, twijfel niet langer! Een wedstrijd is erg leuk en gezellig!

Ik mis nog een paar mini vliegers! Kom op jongens, we zijn toch niet bang geworden na vorig jaar! Inschrijven kan tot maandag!

de taken

D. Increasing time by 15 s - min 30 s - max 120 s
F. 3 out of 6 max 180 s
H. 1 - 2 - 3 - 4 minutes max flight, any order ( 4 best time )
A. Last flight max 300 sec
G. 5 longest flights- max 120 s
B. Next to last and last flight - max 240 sec
C. All up, last down, seconds - 3 times max 180 sec
F. 3 out of 6 max 180 s

D. Increasing time by 15 s - min 20 s - max 80 s
F. 3 out of 6 max 120 s
H. 30-60-90-120 sec max flight, any order ( 4 best time )
A. Last flight max 180 sec
G. 5 longest flights- max 70 s
B. Next to last and last flight - max 120 sec
C. All up, last down, seconds - 3 times max 120 sec
F. 3 out of 6 max 120 s

groepsindeling ontvang je bij inschrijving.
Er is momenteel een minimaal aantal Mini vliegers. Mocht dit om welke reden ook onder de 4 vliegers uitkomen, wat ik niet verwacht, worden de minivliegers ingedeeld bij de F3K.

Minivliegers op dit moment:
Arie
Jorn
Frans
Jaap
Robert
Jasper

Laatst bewerkt:
Gelukkig, er zijn genoeg. Wel zo leuk om een aparte klasse te vliegen. Misschien moeten we het mini-vliegen promoten anders blijft er niks van over.

ho ho.

jas vergget bijna mij theo!:p
ik doe ook met de mini's

D. Increasing time by 15 s - min 30 s - max 120 s
F. 3 out of 6 max 180 s
H. 1 - 2 - 3 - 4 minutes max flight, any order ( 4 best time )
A. Last flight max 300 sec
G. 5 longest flights- max 120 s
B. Next to last and last flight - max 240 sec
C. All up, last down, seconds - 3 times max 180 sec
F. 3 out of 6 max 180 s

D. Increasing time by 15 s - min 20 s - max 80 s
F. 3 out of 6 max 120 s
H. 30-60-90-120 sec max flight, any order ( 4 best time )
A. Last flight max 180 sec
G. 5 longest flights- max 70 s
B. Next to last and last flight - max 120 sec
C. All up, last down, seconds - 3 times max 120 sec
F. 3 out of 6 max 120 s

groepsindeling ontvang je bij inschrijving.
Er is momenteel een minimaal aantal Mini vliegers. Mocht dit om welke reden ook onder de 4 vliegers uitkomen, wat ik niet verwacht, worden de minivliegers ingedeeld bij de F3K.

Minivliegers op dit moment:
Arie
Jorn
Frans
Jaap
Robert

Net niet

Heren,

De Spinnin' Birdy van Jorn heb ik onlangs overgenomen, en Jorn heeft me met lichte druk gevraagd om ook naar deze wedstrijd te komen. Helaas gaat me dat vanwege andere verplichtingen niet lukken, maar ik ga zeker in de toekomst deelnemen. Ben nu als het even kan vlieguurtjes aan het maken met de SB (ondertussen ook al 3 reparaties uitgevoerd). Ik vind het een prachtig onderdeel van de modelzweefhobby. Dus ik houd de site goed in de gaten wanneer er weer mini's op het programma staan.

Groet,

Jacob Bos

De wedstrijd gaat door!

Er wordt wel vrij veel wind verwacht en misschien dat er af en toe een buitje valt, maar geen reden om de wedstrijd af te blasen. De groepsindeling staat op Home - F3K Nederland en kan worden neer geladen. Ik ben morgen vanaf 8 uur op het veld. Zie jullie morgen!

Na veel tegenstribbelen heeft de printer toch in moeten zien dat ik de baas ben en uiteindelijk heb ik alle score briefjes klaar. Ik ga nu snel naar bed, morgen weer een dag.... maar er was iets morgen...ehm.....

Ik hoop morgen ook te komen.
Mijn maat heeft een dlg gekocht in ik mag ook gelijk mee.
Ik ben reuze benieuwd naar de dlg vliegers.
Sinds vanavond heb ik ook een dlg in mijn bezit (Rob super bedankt).
Het is al een wat oudere maar perfect om het dlg te leren denk ik.

Sinds vanavond heb ik ook een dlg in mijn bezit.

Zo, hehe, eindelijk. Weer een om.

Ik ben erg benieuwd naar hoe de wedstrijd ervaren hebt. En vooral, wat je de toppers met zo'n kistje hebt zien doen. We moesten maar snel weer eens afspreken op een veld. Over een goede week heb ik vakantie.......

Laatst bewerkt:
Zo, dat was weer een bijzonder dagje. Het weer was wat minder goed dan verwacht. Wind was geen probleem, maar we hebben veel regen gehad. Vooral mot en miezer. Toch leuk om te zien dat er dan toch nog steeds thermiek is, want we hebben gewoon lekker door gevlogen. Na 6 taken hebben we er toch maar een eind aan gebreid, niemand had daar problemen mee. Leuke dag gehad, volgend jaar weer!

Zo, hehe, eindelijk. Weer een om.

Ik ben erg benieuwd naar hoe de wedstrijd ervaren hebt. En vooral, wat je de toppers met zo'n kistje hebt zien doen. We moesten maar snel weer eens afspreken op een veld. Over een goede week heb ik vakantie.......

Hallo Berrie

Ja je wist ik wilde er al lang een maar vond de prijs erg hoog.
Nu heb ik de dlg van mijn maat gisteren voor mijn verjaardag gekregen.
Het is een oudje maar voor mij om te beginnen precies goed.
Ik ga er een nieuw draadje voor maken.

Het was vandaag slecht weer en we hebben het redelijk snel voor gezien gehouden.
En ja ik heb het ook gezien hoe in de miezerregen nog geklommen werd.
Verder is het wedstrijdvliegen niets.
Als ik een klok ziet word ik al zenuwachtig laat staan een stopwatch.

Ik hou meer van een meeting.

Verder heb ik ondanks dat we niet te lang konden blijven toch genoten.
Er is voor mij op dit gebied erg veel te leren heb ik gemerkt (wist ik eigenlijk al)

Was inderdaad k#%&# weer, maar wel lekker gevlogen.
Jorn, bedankt voor de organisatie.

Ps. Wat mij opviel...volgens mij vloog Alex met een rode kist......zou ie die voor €200,- verkopen? Heeft buckkie toch gelijk ;-)

Ps. Wat mij opviel...volgens mij vloog Alex met een rode kist......zou ie die voor €200,- verkopen? Heeft buckkie toch gelijk ;-)

Denk het niet maar tjonge, wat was Alex ongelofelijk goed in ronde 6.
Bij dit soort weer 2 keer een 3.30 minuten vliegen, petje af, ik kan het niet (nog niet:D)

Loet

hark

Onderweg gesignaleerd

P1030215.jpg

Je moet wel een ongelofelijke hark zijn om ons mooie F3K symbool op deze manier op je auto te plakken. Zelden zo iets doms gezien....

Back