Voor mij was het de eerste keer dat ik mee heb gedaan aan een F3K wedstrijd. Het begin was bijzonder: Rasmus die in de eerste ronde in de boom vliegt, Jorn die hem eruit haalt en Rasmus repareert snel wat zaken en vliegt een hele goede eerste wedstrijd. Gert die uitglijdt, zijn toestel zoekt en een paar seconden later pas beseft dat zijn dlg gecrasht is[emoji17].
Hoe heb ik het zelf ervaren:
- wedstrijddag is erg intensief. Je bent continu in de weer. De energie voor het starten moet ik beter doceren tijdens zo'n dag. Nu was de puf er na de pauze wel een beetje uit.
- nieuw hoogterecord: eindelijk de 50 mtr grens gepasseerd , 52 mtr[emoji2][emoji2][emoji2] (waarschijnlijk de adrenaline )
- je moet de taken goed kennen. Soms wisten we niet precies hoe het moest. Zo ontstonden er stomme dingen: bij poker 4 minuten roepen , terwijl er nog maar 3 minuten te vliegen is[emoji23].
- veiligheid. een helm lijkt echt geen overbodige luxe. Een dlg in je mik krijgen na de start lijkt me geen pretje.
- ballast: erg lastig te kiezen wat je aan ballast wanneer moet meenemen. Meer ballast kost mij direct starthoogte.
- sneller schakelen. Je moet direct vanaf de start agressief vliegen. Daarvoor moet je de kist erg goed kennen en de lucht goed kunnen lezen.
- caller: een goede coach en timer is erg belangrijk. Je moet goed op elkaar ingespeeld zijn en blindelings vertrouwen in de keuzes hebben.
Al met al was het erg leuk om gevlogen te hebben. Wel veel lastiger dan gedacht, dus dat wordt nog veel trainen[emoji16]