F3K wedstrijdregels

:ontopic:

Mijn voorlopige conclusie over de 100 punten aftrek bij iemand aanvliegen:
  1. dlg'en is allereerst een gentlemens sport. Iemand aanvliegen doe je niet, ook probeer je aan de kant te gaan wanneer iemand in de problemen is.
  2. de 100 punten regel voor iemand aanvliegen is zwaar genoeg zodat een hoge eindklassering uitgsloten is (mede vanwege te aftrek aan het eind bij het totaal van de scores).
  3. de schrijver kan helper om te kijken of de geplande landingsplek vrij is
Het voorstel van Loet om niet zomaar het veld af te lopen wanneer je klaar bent met een proef lijkt mij een goed idee. Gaan zitten niet, dan wordt je misschien over het hoofd gezien.

Jaap

Laatst bewerkt:
Ik neem een voorbeeld aan jou humor en houding :D

geloof me weer, aan mij kan je ook beter geen voorbeeld nemen!

ik loop rond met een t-shirt waarop staat "ik ben schizofreen"
en op de achterzijde " ik ook! "

Het voorstel van Loet om niet zomaar het veld af te lopen wanneer je klaar bent met een proef lijkt mij een goed idee. Gaan zitten niet, dan wordt je misschien over het hoofd gezien.

Jaap/Loet,

mij lijkt dit GEEN goed idee, immers hoe eerder mensen van het veld af gaan hoe rustiger het is. Ook willen helpers/piloten zo snel mogelijk van het veld af om zich te kunnen voorbereiden op de volgende ronde.
Wel is het van belang dat iedereen die over het veld loopt moet voorkomen dat ze landende piloten hinderen.

Bas

Wel is het van belang dat iedereen die over het veld loopt moet voorkomen dat ze landende piloten hinderen.

Bas

Juist omdat piloten en helpers al pratend het veld aflopen letten ze niet op en zijn ze een groter gevaar dan piloten en helpers die statisch in het veld staan.
Maar als je gewend bent als een van de eersten het veld af te gaan ken je het gevaar van de wandelende obstakels niet;). Ik weet wel hoe dat is.
In Tynaarlo heb ik toch zeker 4 keer dit soort wandelende obstakels moeten waarschuwen, te veel.

Volgens redenaties die ik hier gelezen heb moet ik als piloot me maar verplaatsen om te kunnen landen. Dat kan met "laatste" vlucht maar niet als je hopeloos aan het doorstarten bent omdat een taak niet loopt zoals je wilt en anderen jouw landingsbaan kwakend doorkruisen.

Duidelijk geval van een verschil van mening, en dat mag hoop ik.

Loet

Laatst bewerkt:
Loet,

tijdens de werktijd mogen piloten en helpers zich over het veld bewegen en ook het veld verlaten (b.v. om een model dat buitengeland is op te halen). Waarom zouden ze dit dan niet mogen als de taak er op zit (naar mijn mening hebben ze dan meer tijd om om zich heen te kijken dan dat ze nog aan de taak bezig zijn)?
Helemaal een onzinnig regel als je klaar bent en een meter naast de lijn staat.

Bas

Juist omdat piloten en helpers al pratend het veld aflopen letten ze niet op en zijn ze een groter gevaar dan piloten en helpers die statisch in het veld staan.
Maar als je gewend bent als een van de eersten het veld af te gaan ken je het gevaar van de wandelende obstakels niet;). Ik weet wel hoe dat is.
In Tynaarlo heb ik toch zeker 4 keer dit soort wandelende obstakels moeten waarschuwen, te veel.

Volgens redenaties die ik hier gelezen heb moet ik als piloot me maar verplaatsen om te kunnen landen. Dat kan met "laatste" vlucht maar niet als je hopeloos aan het doorstarten bent omdat een taak niet loopt zoals je wilt en anderen jouw landingsbaan kwakend doorkruisen.

Duidelijk geval van een verschil van mening, en dat mag hoop ik.

Loet

Loet

Loet,

zelf heb ik niet de ervaring dat ik vaak gehinderd wordt door deelnemers die de taak beeinigd hebben. Als dit wel zo was had ik al lang een toeter ingebouwd.

Bas.

Loet,

zelf heb ik niet de ervaring dat ik vaak gehinderd wordt door deelnemers die de taak beeinigd hebben. Als dit wel zo was had ik al lang een toeter ingebouwd.

Bas.

Wacht maar af, de rampspoed kan terugkeren. Het volgende is ooit gezegd door Peter Sirius.

Peter Sirius Ps. van Otto Kimmig, Duits dichter en aforist 1858 - 1913

Ervaringen, die men in de stormen des levens opgedaan heeft, slaat men in zonnige tijden gaarne weer in de wind.

Wacht maar af, de rampspoed kan terugkeren. Het volgende is ooit gezegd door Peter Sirius.

Peter Sirius Ps. van Otto Kimmig, Duits dichter en aforist 1858 - 1913

Ervaringen, die men in de stormen des levens opgedaan heeft, slaat men in zonnige tijden gaarne weer in de wind.

en toen bouwde hij het prachtige F3K toestel de "SIRIUS" !! om zich lekker te kunnen amuseren in die zonnige dagen :p

Van het veld lopen

Feit is dat deelnemers over het veld lopen om hun kist te landen/vangen en te gooien, ook de schrijvers zullen afstand nemen van de piloot bij het werpen. Dit zorgt toch voor een dynamisch geheel (georganiseerde chaos ;)).

Ook denk ik dat wanneer deelnemers van het veld lopen dit even een nadeel is maar daarna heb je wel voordeel van een leger veld.

Wellicht wel handig om deelnemers voor een wedstrijd instructies te geven (help herinneren) om toch vooral op te letten bij het verlaten van het veld.

Ik heb zitten denken aan: bij de volgende wedstrijden ga ik, als ik klaar ben met de proef, naar de dichtsbijzijnde rand van het veld en loop via de buitenzijde terug. Veilig voor iedereen. (zal niet vaak gebeuren, ben meestal de laatste en dan mag je zo terug lopen... ;-)

Back