F3K ZomerClinics 2020

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Crazylegscrane, 23 jun 2020.

  1. Didier Neefe

    Didier Neefe

    Lid geworden:
    10 jul 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Voorburg
    Jammer dat alles via de knvvl moet... ik heb t niet zo met die gasten.... merk erg weinig voor het geld wat je ervoor moet betalen..... dat gaat bij die duitsers wel anders
     
  2. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    dankje. De f3k clinics zijn wellicht geboren vanuit een individu, maar inmiddels worden ze mogelijk gemaakt door de knvvl. Om maar even een saillant detail te noemen. De aversie jegens de knvvl die je noemt kan best te begrijpen zijn, wellicht zijn we het eens over sommige vlakken, maar besef dat de knvvl vooral mensen zijn die vrijwillig iets doen waardoor wij bijvoorbeeld leuke en leerzame clinics kunnen geven.

    voor de goede orde; alleen wanneer je voor het echt mee wil doen in het NK moet je knvvl lid zijn, gewoon meedoen en een leuke dag hebben in een van de wedstrijdklassen kan gewoon als niet knvvl lid, echter ding je dan niet mee in het officieel nk op papier. voor clinics, kennismakingsdagen, etc. is voor zover ik weet niet perse een knvvl lidmaatschap vereist.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2020
  3. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    dat lijkt mij voldoende, we hebben regelmatig duitse deelnemers, dus voor zover ik kan bedenken is het prima.
     
  4. tunderman

    tunderman

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Gemert NB
    Even een reminder...

    Zaterdag 15 augustus staat er weer een zomer clinic F3K op de planning.

    Ditmaal worden we welkom geheten op het modelvliegveld van MVC De Stootkop te Reuver.

    Iedereen is welkom om eens een kijkje te nemen in de wereld van F3K.
    Beginner, gevorderd of er tussen in, iedereen is welkom voor een leuke en informatieve dag slingeren.

    U dient zich alleen in te schrijven via de site F3K.nl onder het kopje clinics.

    http://f3k.nl/index.php/events/event/malden-4-4/

    Mochten er nog onderwerpen zijn die u besproken wilt hebben, kunt u dit aangeven in dit draadje. Wij als organisatie kunnen daar op inspelen en u die dag daarmee helpen.


    Hopelijk tot dan!

    Gr. Richard.
     
  5. rupke

    rupke

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Swalmen
    Hallo, ik heb me aangemeld voor de F3K clinic. Het onderwerp waar mijn interesse naar uitgaat is starthoogte verbeteren.
    Met verbazing kijk ik altijd naar de starthoogtes die de toppers weten te gooien. Ik denk dat ik nu tot ongeveer 50% van hun hoogtes kom. Dit significant verbeteren lijkt me erg leerzaam.
    Ik zal voor 's middags een lekker stukje Limburgse vlaai meenemen.

    Groeten,
    Rob
     
    specialpainter.nl en jaap27 vinden dit leuk.
  6. tunderman

    tunderman

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Gemert NB
    Hey Rob,

    Ik zag dat je je inderdaad al had ingeschreven. Start techniek en het vinden van thermiek zijn meestal de standaard onderwerpen die vele interesseren. Deze zullen ook zeker aan bod komen.
    De bekende Limburgse vlaai zal zeker gewaardeerd worden haha

    Tot zaterdag.
     
  7. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    kersenvlaai= 10 meter extra en rijstevlaai= -10 meter extra;) het zijn de details die t m doen he;)
     
    rcmarcm, tunderman en heino vinden dit leuk.
  8. rupke

    rupke

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Swalmen
    daar hou ik je aan! :) (Ervan uitgaande dat er achter de rijstevlaai niet - maar + 10 meter bedoeld wordt....)
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  9. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    rijstvlaai=richting australie, -10 meter. je hebt het goed gelezen. kersenvlaai= +10 meter op je huidige starthoogte;)
     
  10. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    verder zijn we niet kritisch, maar rijstvlaai.......neeh, kersenvlaai met die grote suikerspikkels erop,mmmmmmm!
     
  11. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Hoorn
    Kan iemand al vertellen wat er mogelijk in de kofferbakken te vinden is...... Ik vlieg mijn Tantalus zo langzamerhand stuk, veel reparaties en ben wel in voor wat nieuws, weet alleen nog niet wat..... ik kom nog steeds niet hoog genoeg ( 35 mtr ) en ben te snel beneden.
    Zit te denken aan wat simpelere DLG zoals de Elf of zo.
     
  12. sven8v

    sven8v

    Lid geworden:
    3 mei 2020
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Netherlands
    @specialpainter.nl ik zag deze reclame onder je post. Gewoon in sprookjes blijven geloven [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn F1 met Tapatalk
     
  13. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    ze komen soms uit hoor!
     
  14. sven8v

    sven8v

    Lid geworden:
    3 mei 2020
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Netherlands
    Dat bedoel ik

    Verstuurd vanaf mijn F1 met Tapatalk
     
  15. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Beste deelnemers,

    De zomerclinic in Reuver gaat door!

    Er worden wel wat buitjes voorspeld,maar we hopen dat er tussendoor genoeg ruimte is om het een en ander uit te leggen en te vliegen natuurlijk.

    Neem eventueel iets mee om je model(llen) mee af te dekken, mocht de sluizen open gaan....

    Er zijn geen cateringvoorzieningen op het veld, dus zelf bammetjes meenemen.

    Lees vooraf nog even de Corona voorwaarden door.

    Op de website van MVC de Stootkop staan de bijzonderheden mbt parkeren ed. http://www.stootkop.nl/index.html

    We hopen weer op een mooie, leerzame dag!

    Tot zaterdag!

    Namens de subcommissie F3k Nederland
     
  16. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    hoe zit dat nu met die kersenvlaai?
     
  17. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Nog 10 meter...
     
  18. rcmarcm

    rcmarcm

    Lid geworden:
    8 sep 2015
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Elst
    Het klopt inderdaad.
    Eén stuk kersenvlaai en ik gooide 10 meter hoog....

    Het was een topdag, waarop ik de eerste vluchten met mijn brandnieuwe Auri kon maken.
    Veel dank aan de Stootkop en alle enthousiaste deelnemers, waarvan ik toch veel heb kunnen opsteken.
     
    spedter, jaap27 en heino vinden dit leuk.
  19. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Nou Rob kan zo mee doen bij een wedstrijd....de start worpen zagen er goed en verzorgd uit met een zeer goede hoogte.

    Jaap en Richard nog bedankt voor het leiden van van de verschillende groepen, iedereen ging met een voldaan gevoel naar huis dacht ik zo.

    @Martin ik hoop dat je weer wat stapjes gaat maken in het afstellen van jou kist


    Heb weer een leuke dag gehad met veel gemotiveerde en enthousiaste mensen.

    Wat betreft de vlaai ikke gooide er niet hoger van helaas maar wel 2 stukken lekkere vlaai gehad, thanks Rob

    Nu op naar de komende wedstrijd

    Heren van de clinics thanks voor de goede begeleiding

    Grtz,
    Heino
     
    spedter, tunderman, TheoV en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. TheoV

    TheoV

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Geldrop
    Dank jullie allemaal voor de prima Clinic. Ik heb wat aanwijzingen gekregen om mijn werptechniek te verbeteren en ook de afstelling tijdens de start te verbeteren. Fijn als er eens iemand kritisch naar je start kijkt en duidelijke aanwijzingen geeft om die te verbeteren. Ook de uitleg van de timers en het gebruik ervan tijdens een 5 x twee minutenvlucht vond ik fijn. Mede omdat ik nu eens van dichtbij kon zien wat het is om de kist na precies twee minuten te zien opvangen en vlug weer weggooien.
    Ook de all up last down met steeds de eerste die landde als afvaller was erg leuk. Ik was echter kansloos tegen de laatste vier wedstijdvliegers die gewoon veel hoger gooien. Daarvoor wist ik iedere keer wel met een beetje geluk een belletje te vinden en dan is de starthoogte niet belangrijk. Maar toen we na een kleine regenbui weer doorgingen met de laatste vijf overgeblevenen, kon ik geen thermiek meer vinden en was ik kansloos.
    De gastvrijheid was enorm. Er was twee keer vlaai en ook nog een drankje achteraf van een jarige deelnemer. En wat vooral belangrijk was dat de ervaren wedstrijdvliegers stuk voor stuk al je vragen uitgebreid beantwoordden, ook aan belangstellenden die (nog) geen DLG hebben.
     
    heino, spedter, rcmarcm en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina