F3M toestel electrisch

• Topicstarter Topicstarter 3w_flyer
  • Startdatum Startdatum
Is op het moment rustig, je zult niet de enig zijn die er nog een moet hebben. waar je er wel mee kunt vinden is "337867-501" dat is het type nummer

was niet makkelijk maar hier zijn er twee iets duurder.
HP ProLiant DL580 G3 Netzteil, 1300 Watt, HSTNS-PA01 - eBay (item 390270791023 end time Jan-09-11 04:16:26 PST)

HP 1300W 12V Hot Plug Power Supply 337867-501 Netzteil bei eBay.de: Server Workstations (endet 20.12.10 16:14:57 MEZ)

Ik zelf heb ze niet in serie staan, heb er maar 1. ik heb thuis niet zo veel vermogen nodig. En op het veld komt het bij mij echt uit de accu. Als je 3 PL8 gebruikt, zullen in ieder club huis de zekeringen er uit vliegen. is bijna 4 kW.

Hier het draadje waar alle informatie bij elkaar gezet is. Ook het in serie plaatsen. van deze voeding.

http://www.rcgroups.com/forums/search.php?searchid=27226571&query=PSU 24Vhttp://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1292514

Korte uitleg, 1 van de twee aardedraden mag niet aan gesloten zijn en beide voeding moeten van elkaar geïsoleerd geplaatst worden.
Ik dacht dat iemand het hier op het form gedaan had maar kan het niet meer vinden.

Oja je hebt wel twee IEC C19 stekkers nodig, in de server zit geen normale 220 PC stekker.

Bart

Laatst bewerkt:
Heb je enig idee van de afmetingen en gewicht? Kan ik niet meteen vinden?

Ik zit met mijn opstelling maar aan 2200W, das niet meer dan de waterkoker, dat zullen de zekeringen wel houden ;) (is ook maar 10A @ 220V)

Ik zat zelf aan deze te denken, zou ideaal zijn als je 4 stuks gebruikt (aan 40€/stuk is dat best te doen), maar ik weet alleen niet of ze bruikbaar zijn voor deze toepassing :(

lxbxh = 21 x 12.5 x 7
gewicht 2.3 kg

Die voeding waar jij naar linkt zal ook wel werken omdat je 4 laders hebt. Toch wel even oppassen wat er waaren een aantal mean well voeding die niet konden samen werken met de PL8, dit heeft FMA wel gefixt in hun software, maar het probleem lag echt bij de voeding. die had kan de geschakelde voeding van de PL8 niet volgen, te trage reactie.
Als je toch op een aggregaat een keer moet, raad ik ook aan om er eerst 1 te testen. Er zijn al server voedingen gesneuveld op aggregaat.

Bart,

Laatst bewerkt:
Meanwell heeft prima 24v voedingen (sommige opschroefbaar tot 27v) van 1000 Watt, 1500 Watt, etc. Kosten rond de 150~250 euro, afhankelijk van welk type je neemt.

Die servervoeding is niet echt handig, je hebt er al meerdere van nodig, dan kom je nog 'maar' aan 24v (en haal je dus niet het maximum uit je Hyperion), en je kunt er echt in geen 1000 jaar 1000 Watt uit trekken. Dat is een opgave over alle voedingslijnen, de 12v voedingslijn zal dat echt niet gaan trekken.

Heb je het dan over die voedingen waar XYZ het over had of over die die ik aangaf?
Die laatste is trouwens 700W / 30A, ik heb maar 550W/20A nodig, dus ruim 30% onder de max, deze zou trouwens ook 27,1V op de uitgang hebben volgens één of ander forum (via google).

De ervaring heeft mij idd ook al geleerd dat de opgaves van de fabrikanten meer op piekvermogens lijken dan constante vermogens..

Deze Hyperions kunnen trouwens vanaf 24V hun volle vermogen halen volgens de handleiding die erbij zit.

Laatst bewerkt:
Ik doelde op die servervoeding, maar weet het van deze specifieke voeding niet 100% zeker, maar de meeste computervoedingen halen de opgave niet, en al zeker niet op louter de 12v lijn. Mogelijk dat deze dat wel doet.

De link naar het draadje op rcuniverse werkt helaas niet.

Bedenk je wel dat die 550 Watt het uitgaande vermogen is, dus wat ie kan laden. Het opgenomen vermogen zal dan hoger liggen, de lader verbruikt zelf wat, wordt warm, kabelverliezen, enzovoort.

Ik geloof dat Hyperion aangeeft dat je minimaal een 700 Watt voeding moet hebben, om de max te halen.

Absoluut doodzonde dat Hyperion zelf geen passende voedingen maakt. Gebruik zelf ook al een tijd een Hyperion lader, en het zijn gewoon goede laders. Kunnen het ook hebben als je een keer wat verkeerd aansluit, en leveren het beloofde vermogen.

Laatst bewerkt door een moderator:
> Ik doelde op die servervoeding, maar weet het van deze specifieke
> voeding niet 100% zeker, maar de meeste computervoedingen halen de
> opgave niet, en al zeker niet op louter de 12v lijn. Mogelijk dat deze dat wel doet.

uit mijn hoofd 115 A bij 12V
iets minder

full

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedenk je wel dat die 550 Watt het uitgaande vermogen is, dus wat ie kan laden. Het opgenomen vermogen zal dan hoger liggen, de lader verbruikt zelf wat, wordt warm, kabelverliezen, enzovoort.

Ik geloof dat Hyperion aangeeft dat je minimaal een 700 Watt voeding moet hebben, om de max te halen.

De specs geven idd 24V+ & 700W+ ingaand vermogen aan!

Absoluut doodzonde dat Hyperion zelf geen passende voedingen maakt. Gebruik zelf ook al een tijd een Hyperion lader, en het zijn gewoon goede laders. Kunnen het ook hebben als je een keer wat verkeerd aansluit, en leveren het beloofde vermogen.

Het is idd een uitdaging om hier een passende voeding voor te vinden die ook nog eens betaalbaar is. Deze is een hele mooie, maar de prijs valt tegen, 503€ 8O
Deze is ook mooi, maar daar heb ik er 2 van nodig, en kosten 309€/Stuk 8O

Vrees dus dat ik het toch in de servervoedingen moet gaan zoeken om het betaalbaar te houden..

Hyperion RULES :p

Wordt nog een leuke uitdaging dit, maar laten we ze maar één voor één aanpakken :D
Kga trouwens eerst eens kijken wat de 60A Maas voeding doet die ik al heb met 2 laders erop @ Max Amps :)

Meanwell Power Supply SE-1500-24 ( SE150024 ) NIB ! - eBay Relays, Relays, Timers Counters, Industrial Automation, Control, Electrical Test Equipment, Business Industrial. (Eindtijd 10-jan-11 06:20:46 CET)

Daar heb je er maar één van nodig, voor twee van die Hyperion laders en kosten komen, inc verzending, zo op 260 euro.

Van meanwell is ook wel voor rond de 150 euro een 700 Watt 24v voeding te vinden.

Die servervoeding zou dus wel moeten kunnen, het is ~800 Watt op de 12 volt lijn, dan is het dus alleen nog de vraag of je nog iets van een belasting op de 5v moet zetten, vaak moet dat wel. Staat ongetwijfeld allemaal wel in dat rcuniverse topic.

Daar heb je er maar één van nodig, voor twee van die Hyperion laders en kosten komen, inc verzending, zo op 260 euro.

Dus heb ik er 2 nodig :D

Ik ga er nog eens over slapen, thx voor de inputs alleszins..

Nog goed nieuws gekregen van Aerobertics, de plettenberg is al binnen :banana:
Eens zien wanneer we die kunnen gaan halen..

Carbon buis & servo-armkes & Hardware zijn besteld, alleen nog het overige carbon en 4 servo's bestellen, en dan heb ik alles wat ik nodig heb..

Dan moet ie wel eerst bij de douane onderschept worden.. thx voor de goede link!

Zelf gebruik ik deze: SPS-9602 Manson Schaltnetzgerät 1-30 Volt DC und max. 30 Ampere
Was genoeg voor mijn 2X250W hyperions. Ik gebruik hem thuis en tijdens indoor meetings (met meer dan 10 laders er aan) ook op 14V. niet alle laders kunnen 28V aan.
Lekker makkelijk, maar niet helemaal de goedkoopste optie.

Ik zou heel graag een 24V generator willen, een 230V ding en voeding vind ik zoon rare oplossing. Maar helaas zijn ze niet(/nauwelijks) te vinden. En 230v dingen volop.
Zeker niet voor weinig.
(staat er toevallig nu een op marktplaats, 2KVA 24/48V Marktplaats.nl > Europower aggregaat 2500F-48 helaas een hoop geld dat ik niet heb...)

Laatst bewerkt:
Pas op 220V aggregaten zit meestal wel een 12 of 24v aansluiting, maar daar komt meestal maar 7 tot 10 A uit. en niet meer. Is eigenlijk gemaakt om een accu op te laden.

Ik heb daar een keer geluk gehad honda 1kW 12V/24V benzine accu lader.

Bart,

Op zich is het niet zo raar als je denkt, je wil toch een setup waarmee je thuis (op 240v) toch ook kunt laden. Dus de voeding koop je toch wel.

En dan is een 240v aggregaat makkelijker en tegen betere prijzen te vinden.

xyz, Henri,

De douane is idd een probleem in dit geval, ik denk dat +-90% van de hongkongpakketjes bij ons in de club tegenwoordig onderschept worden door de douane. Het gaat meestal om lage bedragen, waardoor je enkel 10€ aanbiedingskosten moet betalen, maar ik vrees dat dat bij 343$ niet meer het geval zal zijn, dan wordt het 25€ administratiekosten + 21% BTW, dan kom je idd aan 340€..

Een aggregaat zie ik niet zitten, dan moet je dus benzine tanken, en een benzine motor gebruiken, om je lipo's voor een elektromotor op te laden, dewelke in een kist zitten die voor benzine voorzien is, het kan aan mij liggen, maar dat vind ik vreemd :D

Nando,

Ik heb zelf een SPS-9600, waar ik ook zeer tevreden van ben, maar dat is helaas maar 12V (15,4V max). in de 24-28V range heb je helaas wat minder keuze, en de prijzen vallen ook tegen. Vooralsnog lijkt een server voeding of een Meanwell voeding de beste optie; 1. vanwege de prijs en 2. vanwege het gewicht (ook niet onbelangrijk)

Laatst bewerkt:
@Lespy, straks rij ik u voorbij met mijn classic car + aanhanger omdat u auto op de grond plakt van de batterijen en voedingen :-)

Op zich is het niet zo raar als je denkt, je wil toch een setup waarmee je thuis (op 240v) toch ook kunt laden. Dus de voeding koop je toch wel.

En dan is een 240v aggregaat makkelijker en tegen betere prijzen te vinden.
Nou, dat hangt van hoe je het bekijkt.
Ik kijk naar het einddoel dat ik wil bereiken, op een veld waar geen enkele electra aanwezig is en je niet aan het veld mag parkeren (is zoon 300m afstand) wil ik meerdere keren kunnen laden met een behoorlijk vermogen.
Aagezien een accu nogal zwaar en duur is valt die af.
een 24V= aggregaat lijkt mij de meest simpele/logische oplossing.

De problemen met een 230V aggregaat is dat die een nogal mooie sinusvormige spanning moet genereren omdat je anders de geschakelde voeding opblaast/niet werkt (die je ook nog eens moet meeslepen (en kopen)). een niet geschakelde 1-2kva voeding lijkt me niet te tillen....
Ik vind dat allemaal nogal raar/overdreven ingewikkeld tov een 'simpele' 24V= aggregaat.

Als je bekijkt wat het de modelvliegers doen, en wat er volop te koop dan kom je idd op 230 uit. En zou ik afwijkend zijn met een 24V= ding.

Thuis laden zou eventueel ook met een grote lood accu en een loodacculader kunnen of met een voeding van wat minder vermogen. Zo snel hoeft het thuis niet.
Een aggregaat zie ik niet zitten, dan moet je dus benzine tanken, en een benzine motor gebruiken, om je lipo's voor een elektromotor op te laden, dewelke in een kist zitten die voor benzine voorzien is, het kan aan mij liggen, maar dat vind ik vreemd :D
Dan heb jij het geluk dat je een club hebt waar je stroom uit de muur kan halen. Als dat niet zo is zit er weinig anders op.

Het 'bezine tanken om een electro kist te vliegen' heb ik niet zoon probleem mee.
Liever niet natuurlijk, maar ik vlieg electro simpelweg omdat ik dat leuk vind en ik er van overtuigd ben dat het de beste manier is om je kist te bemotoriseren . Alle voordelen van vliegen met electro blijven, trillen, gasresponse, propmaatkeuze, geluid, kist schoonmaken (niet dat benzine heel vies is, dit is vooral tov methanol), enz. Dat er op een afstandje een aggregaat staat te draaien stoor ik me niet zo aan, ondertussen vaak genoeg op meetings en wedstrijd gezien.

Nogmaals, je moet wel als er geen 230V is en je niet een bus vol loodaccu's wilt.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook gezocht naar een 24 volt aggregaat maar niet kunnen vinden. ik gebruik nu een 220/12 volt aggregaatje dat 12 volt 15 ampere kan leveren met een kleine 24 ampere 12 volt accu (noodstroomaccu) aan deze 12 volt uitgang. laden met 10 tot 14 ampere is geen probleem.
Nu heb ik 3 stuks 10s packs lipo's uit hongkong gekocht en kan toch veel vliegen.

Back