Ik had weer eens zin om te tekenen, en ik ben gewoon nog steeds een beetje bezig de software goed te leren kennen. Ik had nog niet veel geklooit met het uiterlijk van dingen, dus nu een mooi moment.
Hier staan alle foto's (een rommelmapje van mij op de site van m'n club).
Foto Album Ik post ze niet allemaal hier, dat zou soms wat dubbelop zijn.
Ik begon met het ding van hezik met een kleine aanpassing en correcte maten.
wat er ongeveer zou uit zou zien (8mm dik),
En van de voorkant van de krill tot de achterkant plet/voorkant montagespant 13,5 cm.
Toen de poten aan de buitenkant verwijdert
Ik vond dat er een beetje 'eng' uit zien.
Hoewel als het eenmaal allemaal in elkaar zit het ook erg stevig zal zijn.
Dus een kruis in het midden toegevoegd, 6mm breed.
Omdat ik de spant niet niet van 1 materiaal zou malen maar een sandwich 2mm cfk / 6mm mpx / 2mm cfk heb ik dat getekend.
En hij moet ook aan de neus van de krill, dus daar iets voor bedacht.
En om het zichtbaar te houden is de buis blauw doorzichtig.
De achterkant van de plet is een van de eerste dingen die ik had getekend, maar die is onzichtbaar op alle vorige plaatjes.
hier is hij wel zichtbaar, en de buis is weer cfk, zoiets krijg je dan uiteindelijk.
Deze manier van monteren heeft volgens mij een paar voordelen tov met de 4 poten.
Gewicht: minder hout, minder bouten/moeren en de staven zelf.
Het is makkelijker, de buis hoef je niet allerlei inkepingen in te maken en hij is makkelijker haaks te maken, je hoeft niet 4 exact even lange staven te maken. (is allemaal wel te doen, maar wel een exact werkje)
Het lijm oppervlak bij de motor kant, 65mm (binnen) Diameter X 10mm lang (2+6+2) = 20,42 cm²
En achter bij de neus 75mm (buiten) Diameter X 10mm = 23,562 cm²
Dat is echt heel veel, en de manier waarop je de lijmrand belast word is ook nog eens schuivend (zal vast niet de juiste term zijn...) de richting waarop hij volgens mij het sterkst is.
En alles cnc gefreesd, zal zo mooi passen dat het volgens mij echt geen probleem zal zijn.
Als je dxf of andere bestanden wilt, of een plaatje met een hoop maten moet je het zeggen, stuur ik het op.