F3P Frankrijk, Carvin, 11 & 12 november 2006

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Koen, 22 aug 2006.

  1. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Natuurlijk !!

    Geoffrey zal er ook voor gaan :) en ik doe dit jaar normaal gesproken ook mee... !!
    Het zal weer een dagje fun worden! Met hopelijk nog meer piloten!
    We doen allesinds ons best!
     
  2. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Als je naar het punten aantal kijkt zou Derk met een nagenoeg crash landing in het vak een punten-totaal hebben gehaald van maar liefst 387.67 in de 3de ronden. Ik weet zo niet wat het maximaal haalbaar aantal punten is, maar dit zal al behoorlijk close zijn. Het is in ieder geval een behoorlijk stuk (±10%) hoger dan huidige hoogste score van het weekend, 356.33.

    Een pleistertje op de wonden is dat Derk die score zelf heeft behaald in de 1ste ronde.

    Conclusies zijn:
    1. een super weekend met fantastische prestaties van de Nederlandse deelnemers.
    2. Zelfs bij Modelvliegen moet je die K@#$#@[Censuur] Duitsers niet wegstrepen totdat de wedstrijd helemaal afgelopen is
    3. Als je buiten het vak landt moet je doen alsof je neus bloeidt en al zwaaiend naar het laaiend publiek je kistje snel pakken :)
    Rick
     
  3. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  4. Zillion

    Zillion

    Lid geworden:
    26 nov 2004
    Berichten:
    71
    Beetje laat maar ... tijd ontbak.

    Aller eerst de felicitaties voor deze geweldige uitslag welk door Derk, Bert, Koen en Jeroen zijn behaald.
    De was mijn eerst "live" F3P | AM competition welke ik als toeschouwer mocht aanvaarde, wilde wel eens de atmosfeer ervaren van en F3P indoor competitions, en wel deze in Carvin ... France !
    Er hing een geweldige atmosfeer, zeker (ook) onder de nederlands deelnemers en supporters.
    Bij deze wil ik Bert, Koen en Jeroen, bedanken voor de nuttige info betreffende het F3P indoor vliegen.

    Gr.


    Robbie
     
  5. Koen

    Koen Guest

    Robbie,

    Leuk dat je er was (was idd superleuk weekend!).
    Ik weet niet of je al vliegt, maar ik zou zeggen, bouw een kistje, ga vliegen op de vele indoormeetings (ook voor tips / adviezen / finetuning)
    en stap dit jaar of volgend jaar in in de C klasse!

    Mvg,

    Koen
     
  6. J.Heilig

    J.Heilig

    Lid geworden:
    20 nov 2006
    Berichten:
    165
    Hi Rick,

    I hate to destroy your dream, but the correct result would have been "only" 347.67 and not 387.67.

    I am writing in English here (as does Hannes Kolks), as I know that most people in the Netherlands have no problems with this language.


    :) Jürgen
     
  7. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Rick already knows how it works. Last Saturday, at our first round national competition, I explained to him that in France, as in Holland, we add the average point score per manouvre as opposed to the German scoring system where all scores are just added.
     
  8. J.Heilig

    J.Heilig

    Lid geworden:
    20 nov 2006
    Berichten:
    165
    Hi Bert,

    In Germany, when using four (or five) judges, we also delete the highest and lowest scores per manouvre, i.e. the results are identical (but I know that you already knew that ;)).

    :) Jürgen
     
  9. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Hi Jurgen,

    Is there nowhere were we can hide from you on the internet :) , you are the german equivalent of our Ron van Sommeren :)

    As Bert already told we discussed this during our first 2006/2007 F3P contest in the Netherlands.

    But the misseption was all started by one of the German competitors at Carvin. He calculated that he missed 60 points for failling to take-off in one go. As the K-factor for both landing and take-off are K=2, we at first jumped to the conclussion that Derk also deducted his score by 60 points by failling to land in the proper zone.

    But it seems that where are better of thinking of our own then listening to some Germans :).

    Hope to meet you at one of our coming F3P events, will bring my Feigoa powered Sukhoi XXS, so we can 'fight' it out in the sky/hall :).

    Best regards,

    Rick
     
  10. J.Heilig

    J.Heilig

    Lid geworden:
    20 nov 2006
    Berichten:
    165
    Now, now, I could almost consider that an offensive comment. ;)

    :) Jürgen
     
  11. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Denk ik het nu maar of is de vleugel gewoon zo getorst door de Hi speed pasage ???

    Kan een dubbele voorlijst toch zijn nut bewijzen. qua stijfheid dan.

    Greetz
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Het lijkt er wel op ja, maar zolang de piloot het niet merkt :lol: 8)

    Grt.
     
  13. Zillion

    Zillion

    Lid geworden:
    26 nov 2004
    Berichten:
    71

Deel Deze Pagina