Zo, het nieuwe f3p seizoen staat weer voor de deur, ik hoor al veel geluiden van mensen die druk aan het voorbereiden zijn. Langs deze weg vraag ik me af wie van jullie komend seizoen (weer) meedoen en in welke klasse? Ik zal de spits afbijten, zelf ga ik voor f3p-c en ik ga m'n plek verdedigen in de aeromusical :lol: Wie volgt? Grt.
Als ik mee zou doen, zou het de C klasse worden, maar ik ben er nog niet uit. Reken vooralsnog maar niet op mij, maar het kan verkeren
@Henri; wat ook goed helpt bij de voorbereiding is een goede simulator, zo ben ik ook urenlang bezig geweest, het scheelt je 90% van het leerproces in de zaal zelf.... Grt.
Simulatoren en ik zijn tot nu toe geen vrienden.. ik heb Realflight G3 met alle addons, maar daar zit voor zover ik weet geen indoorhal of toestel bij. Zelfde geldt voor Aerofly. Mijn computer trekt het waarschijnlijk ook niet, ik ben geen gamer, werk nog op een AMD XP2200+ met een niet zo snelle geforce kaart. Als ik ga vliegen met een sim, zit ik al snel naar een klein stipje in een groot blauw vlak te kijken, zonder enige referentie van wat boven/onder of links/rechts is.
Kun je geen hallen downloaden dan? Ik vlieg al een aantal jaar met Reflex XTR en heb zo'n beetje alle indoorhallen die er zijn, zo ook de shockflyers. Overigens, ik werk nog steeds op een Pentium 4 met een 1.8 processortje erin en een videokaart met 64mb geheugen, en het gaat heel aardig nog hoor (pc is al dik 5 jaar oud) Grt.
Ik ben er dit jaar weer bij, F3P-C. Ik oeven met AFPD, indoor vind ik toch niet realisties, de modellen dan. het programma goed in me hoofd krijgen doe ik met een 3m extra 330 buiten (monument valley) verder buiten vliegen met een shock, windstille avonden. Maar binnen vliegen is toch echt een must, een paar vluchten daar is maanden buiten waard.
Wordt weer druk in C geloof ik Ik ben ook erg benieuwd hoe de doorstroom is van B naar A, aangezien ik volgend jaar in ieder geval naar B wil.... Grt.
Wat ik heb begrepen van de C vliegers van vorig jaar is dat inderdaad zo, dat is voor mij ook een reden om in C te blijven, anders zit ik tussen de B' ers die vorig jaar ook al meededen waardoor ik dus geen/weinig kans maak om niet steeds laatste te worden.... Grt.
tja Alexx dat hangt toch volledig van jezelf af of niet ? Voor jezelf de lat altijd ietsjes hoger leggen en doelgericht trainen. AM is leuk maar dit mag niet je focuspunt zijn. Alhoewel je hierdoor wel wat meer rust kunt krijgen in je gewone figuren. Maar als je zelf al zegt dat je geen kans maakt is de motivatie ver te zoeken. ga er gewoon voor en zie waar het schip strand. Peter
Verder nog mensen? Vast wel....... (het topic van Han is al een aantal maanden oud, ik neem aan dat mensen op dit moment al daadwerkelijk zicht hebben op wat ze gaan doen....) Grt.
Denk niet dat je in een klasse moet blijven zitten om bekers te winnen. Als je goed genoeg bent om B te vliegen, als middenmoter, denk ik niet dat het reeel is om C te blijven vliegen. Aan de andere kant; als je een C-middenmoter bent, heb je misschien nog niets in de B te zoeken.
Misschien dat ik dit jaar ook weer een wedstrijd meedoe, en dan nu met wel een goed vliegtuig :wink: Vorig jaar was maar niks dat vliegtuigje..
Gewoon een goede, lichte en rechte Yak bouwen, een regenachtige zaterdag of 2 avondjes is genoeg :lol: (en die heb je zat in NL) Grt.